lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Nog een olielampje issue

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Di, 31 Mei. 2022, 22:25    Onderwerp: Nog een olielampje issue Reageer met quote

Dag allen, heb wat raad nodig:

Bij het starten met koude motor loopt alles lekker, geen olielampje

Stop ik de motor en start ik direct opnieuw gaat het lampje wel aan en blijft aan….

Oliepeil is ok, waterpomp vervangen en geen room in de olie
Als ik de dop van het oliereservoir afhaal spettert de olie vrolijk rond wat waarschijnlijk wel duidt op een goed werkende oliepomp

mogelijkheden:
1/oliepeil te laag - niet dus!
2/overdrukventiel in het olievat?
3/olieventiel achter de koppeling binnenin het motorblok?

Enig idee wat dit kan zijn? Waar begin ik best?

Probleem 2: motor loopt goed maar doet plots dit: sputterende motor (zie video) benzinelampje brandt maar er is nog wel degelijk benzine in

Alle hulp is welkom thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 540

BerichtGeplaatst: Di, 31 Mei. 2022, 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hoor je de nokkenas kettingen ook continu ratelen? Zo niet dan zou je zeggen dat oliedruk wel goed is, beste zou natuurlijk zijn om het te meten. Het zou kunnen dat de sensor gewoon stuk is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2022, 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Hoor je de nokkenas kettingen ook continu ratelen? Zo niet dan zou je zeggen dat oliedruk wel goed is, beste zou natuurlijk zijn om het te meten. Het zou kunnen dat de sensor gewoon stuk is.


neen, ik hoor niets ratelen

Ik heb me de sensor nieuw besteld samen met de veer voor de klep naan de oliepomp, ik vermoed dat één van die 2 wel de oorzaak kan/zal zijn

De terugslagklep in het oliereservoir denk ik niet dat die er verantwoordelijk voor is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2022, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

optie 4: thinking2



sensor stuk... komt veel voor dus niet onwaarschijnlijk, zeker als je gewoon druk lijtk te hebben op grond van (niet) rammelende kettingspanners.

terugslagklep in reservoir geeft geen invloed op de oliedruk.. die zit in de retourpomp. Pas als er geen olie meer in de tank is (omdat de retour niet werkt en alles in je carter zou staan) dan valt de oliedruk weg. Echter slaat tegen die tijd je motor wel af omdat je carter vol staat...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2022, 20:49    Onderwerp: Re: Nog een olielampje issue Reageer met quote

Markvb749 schreef:

Probleem 2: motor loopt goed maar doet plots dit: sputterende motor (zie video) benzinelampje brandt maar er is nog wel degelijk benzine in

Alle hulp is welkom thumbsup


type motor? injectie/carb? 950/990/ ander

video? NA

Lampje is een sensor in de tank.. maar als lampje en sputteren echt tegelijk gaan.. dan lijkt me dat daar toch echt geen benzine meer is.
Misschien alleen benzine in 1 helft van de tank??
verbinding open? ontluchtingen in orde? ...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2022, 21:12    Onderwerp: Re: Nog een olielampje issue Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Markvb749 schreef:

Probleem 2: motor loopt goed maar doet plots dit: sputterende motor (zie video) benzinelampje brandt maar er is nog wel degelijk benzine in

Alle hulp is welkom thumbsup


type motor? injectie/carb? 950/990/ ander

video? NA

Lampje is een sensor in de tank.. maar als lampje en sputteren echt tegelijk gaan.. dan lijkt me dat daar toch echt geen benzine meer is.
Misschien alleen benzine in 1 helft van de tank??
verbinding open? ontluchtingen in orde? ...


Je zou gelijk kunnen hebben, één tank stond dicht omdat hij wat lekte…

Het is een carburateur versie 950

Video kon ik niet opladen…
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2022, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
optie 4: thinking2



sensor stuk... komt veel voor dus niet onwaarschijnlijk, zeker als je gewoon druk lijtk te hebben op grond van (niet) rammelende kettingspanners.

terugslagklep in reservoir geeft geen invloed op de oliedruk.. die zit in de retourpomp. Pas als er geen olie meer in de tank is (omdat de retour niet werkt en alles in je carter zou staan) dan valt de oliedruk weg. Echter slaat tegen die tijd je motor wel af omdat je carter vol staat...


Heb vandaag de sensor besteld en ook direct het asje en veer van de bypasvalve, kost niet veel, daarmee heb ik het hier liggen.
Ik hoop op een defecte sensor, heb geen zin het blok terug half uit elkaar te halen….steekt net terug in elkaar

Ben wel van plan ook een oliedrukmeter te plaatsen, just to be safe, ik hou niet van lampjes zonder meetwaarden, word daar nerveus van
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif