lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

TIP: ABS verwijderen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Mei. 2022, 16:39    Onderwerp: TIP: ABS verwijderen Reageer met quote

Een knakker op ADV Rider heeft een module gemaakt waardoor je alle ABS prut van de motor kan slopen zonder dat je problemen krijgt met het waarschuwingslampje of een niet werkende snelheidsmeter.

Moet wel uit de VS komen en kost zo’n €190, zal waarschijnlijk nog verzenden en belasting bovenop komen.

https://www.advrider.com/f/threads/gauging-interest-ktm-990-abs-pump-and-wiring-removal-module.1537637/page-2



8ED8EB8E-1295-4C99-BA87-94456DF37F3A.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  418.67 KB
 Weergegeven:  449 keer

8ED8EB8E-1295-4C99-BA87-94456DF37F3A.jpeg



6E346AB2-5EFE-48D6-99F5-9C2F969B2875.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  468.32 KB
 Weergegeven:  435 keer

6E346AB2-5EFE-48D6-99F5-9C2F969B2875.jpeg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 98
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Mei. 2022, 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

Als je gewicht wil besparen is dat wellicht wel aardig.

Als je van de ABS op je achterwiel af wil, kun je ook doen wat ik heb gedaan:

Je koopt bij HEL voor een paar tientjes een op maat gemaakte remleiding voor de achterrem voor een R versie en die leg je rechtstreeks van de rempomp naar je achterremklauw. Vervolgens neem je twee M10x1.25 dopjes en daarmee dop je de aansluitingen van de achterrem op de ABS pomp af.
Je ABS computer ziet geen verschil maar je hebt nu nog steeds een goed werkende ABS op je voorwiel en 100% zelf de controle over je achterwiel.
Ik rijd hier zo al een paar maanden mee rond en het werkt perfect. (Ja ik heb de ABS werking voor en na de ingreep uitvoerig getest). En ook geen foutmeldingen want de computer ziet geen verschil. Ik vond dit voor mijn gebruik de beste oplossing.

_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dikke kletser



Geregistreerd op: 29-12-2020
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jul. 2022, 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

Garfield schreef:
Als je gewicht wil besparen is dat wellicht wel aardig.

Als je van de ABS op je achterwiel af wil, kun je ook doen wat ik heb gedaan:

Je koopt bij HEL voor een paar tientjes een op maat gemaakte remleiding voor de achterrem voor een R versie en die leg je rechtstreeks van de rempomp naar je achterremklauw. Vervolgens neem je twee M10x1.25 dopjes en daarmee dop je de aansluitingen van de achterrem op de ABS pomp af.
Je ABS computer ziet geen verschil maar je hebt nu nog steeds een goed werkende ABS op je voorwiel en 100% zelf de controle over je achterwiel.
Ik rijd hier zo al een paar maanden mee rond en het werkt perfect. (Ja ik heb de ABS werking voor en na de ingreep uitvoerig getest). En ook geen foutmeldingen want de computer ziet geen verschil. Ik vond dit voor mijn gebruik de beste oplossing.


Hmmm, das nog is een idee! Ga ik ook eens bekijken, thanks!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jul. 2022, 10:38    Onderwerp: Reageer met quote

Die 190 euro is ook wel vrij fors voor de electronica die in dat blokje zit hoor. Maar wel een nette manier om het signaal door te zetten.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Koeno



Geregistreerd op: 22-9-2021
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Dec. 2022, 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

Garfield schreef:
Als je gewicht wil besparen is dat wellicht wel aardig.

Als je van de ABS op je achterwiel af wil, kun je ook doen wat ik heb gedaan:

Je koopt bij HEL voor een paar tientjes een op maat gemaakte remleiding voor de achterrem voor een R versie en die leg je rechtstreeks van de rempomp naar je achterremklauw. Vervolgens neem je twee M10x1.25 dopjes en daarmee dop je de aansluitingen van de achterrem op de ABS pomp af.
Je ABS computer ziet geen verschil maar je hebt nu nog steeds een goed werkende ABS op je voorwiel en 100% zelf de controle over je achterwiel.
Ik rijd hier zo al een paar maanden mee rond en het werkt perfect. (Ja ik heb de ABS werking voor en na de ingreep uitvoerig getest). En ook geen foutmeldingen want de computer ziet geen verschil. Ik vond dit voor mijn gebruik de beste oplossing.


De tip die ik hiervoor kreeg was niet om de abs af te doppen, maar ook daar een korte remleiding te leggen tussen de in/uitgang van de achter-abs om zo de abs pomp toe te staan om toch te werken/door te pompen.

die mod staat hier ook op de planning, lijkt mij ideaal om zo rond te kunnen rijden...
maar hoe test je de voorste abs op zijn werking zonder dat je onderuit gaat (mocht het toch een foutmelding geven).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 98
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Di, 6 Dec. 2022, 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

Koeno schreef:
maar hoe test je de voorste abs op zijn werking zonder dat je onderuit gaat (mocht het toch een foutmelding geven).


Voorzichtig smiley

Even serieus: ik heb dat op een bospad gedaan. Dan slip het wiel vrij makkelijk en dus grijpt de ABS snel in.
Het voelt een beetje eng maar toen ik merkte dat de ABS op het voorwiel het perfect deed ben ik nog lekker een paar minuten doorgegaan met 'testen' op dat bospad om er wat meer ervaring mee op te doen. De belangrijkste les die ik toen heb geleerd is dat je zelfs op zo'n bospad nog veel harder kan remmen dan je denkt (of in ieder geval: ik dacht). (Ik heb motor leren rijden in het pre-ABS tijdperk).

_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif