lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Superduke 2005 koppeling probleem

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superduke berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Denny Nieuwlaat



Geregistreerd op: 21-2-2021
Berichten: 6
Woonplaats: Sleen

BerichtGeplaatst: Di, 30 Nov. 2021, 22:27    Onderwerp: Superduke 2005 koppeling probleem Reageer met quote

Hallo allemaal.
Nadat ik eind september ben gevallen, is het volgende probleem ontstaan.
Na het afremmen en terugschakelen (koppeling in) voor een bocht drukte hij mij tijdens het rijden rechtdoor en ben daardoor onderuit gegaan.
Heb hem na de val een paar dagen later gestart en draait het wiel ook in de neutraal(licht). Daarna in de versnelling gezet en blijft draaien met de koppeling in.

Als ik heb in de versnelling zet en dan de koppeling in trek dan komt hij ook niet vrij. Met de motor uit en in de 1e versnelling loopt hij zwaar met de koppeling in.
Heb inmiddels de koppelingsplaten ook vervangen en komt nog steeds niet vrij.
Ik denk zelf dat het de Slave cilinder is.

Heb ik dit goed of is er meer aan de hand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 99
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Dec. 2021, 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Danny,

Of dit je slave cilinder is, is op afstand niet 100% zeker te zeggen.
Wat ik echter wel durf te concluderen is dat je koppeling niet vrijkomt.

Van wat ik gelezen heb over de 950 / 990 is het echter niet onwaarschijnlijk dat je slave cilinder niet meer goed werkt.
Ik meen dat een veel voorkomend issue is, dat de vloeistfof weglekt.
Dus zou ik beginnen met het reservoir bij je pomp (koppelingsgreep) eens te inspecteren: zit daar nog vloeistof in ?
Zo nee, dan lekt het ergens.
Zo ja, verder zoeken.

Heb je, toen je de koppelingsplaten verving (waarom eigenlijk ?), gekeken of de koppeling goed werkt ?
Je kunt met het koppelingsdeksel eraf zien of de koppeling wordt 'gelost' als je de koppeling inknijpt.

_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Denny Nieuwlaat



Geregistreerd op: 21-2-2021
Berichten: 6
Woonplaats: Sleen

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Dec. 2021, 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Garfield,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de koppeling platen vervangen, omdat de koppeling heel vroeg pakte. Ik had tijdens het rijden in eens weinig druk meer. Het systeem bij een motorzaak laten ontluchten. daarna wel beter.

Dacht dat de koppelingsplaten waren versleten, Het olie reservoir zit nog vol met olie. Kan het zijn dat er toch nog lucht in het syteem zit, de koppeling gaat wel heen en weer en komt naar buiten als het deksel eraf is.

Ik zal toch eens verder moeten zoeken, naar wat het probleem kan zijn, maar ga kijken of het toch de slave cilinder is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 9 Dec. 2021, 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

bij deze quote: Met de motor uit en in de 1e versnelling loopt hij zwaar met de koppeling in.

Denk ik dat er eigenlijk niets (meer?) aan de hand is. een motor natteplaten koppeling heeft altijd een 'drag'. bij een warme motor een stuk minder, maar zwaarder naar voor duwen met de koppeling in / versnelling geselecteerd is volledig normaal. zelfs gestart zal de motor ietjes duwen bij ingetrokken koppeling, dat mag echter niet zoveel zijn dat je het voelt als je voor het stoplicht staat. achterwiel omhoog zal deze dus draaien, ook bij koppeling in.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superduke Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif