lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Uitlaatbocht 950 adv
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Spam.reclame



Geregistreerd op: 29-12-2017
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Za, 13 Nov. 2021, 13:08    Onderwerp: Uitlaatbocht 950 adv Reageer met quote

De uitlaatbocht van de voorste cilinder is doorgerot. Niet echt een probleem zou je denken, even een nieuwe halen en erop zetten….

Alleen kan ik er geen meer kopen bij de dealer. Tweedehands ben ik ook nog niet tegen gekomen.

Zou er op mijn 950 adv uit 2004 een bocht van een 990 passen? Als die überhaupt wel beschikbaar zijn.

Deze uitlaat herstellen kan, maar kans bestaat dat de pijp dan verderop weer doorroest. Eentje op maat laten maken kan ook nog, maar kan behoorlijk aan de prijs zijn.

Wat zouden jullie doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Za, 13 Nov. 2021, 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Bocht van een 990 past wel alleen zit er een gat in voor de Lambda sonde welke de 950 niet heeft. Dit kun je afdoppen, maar je moet wel een superplatte plug hebben anders komt ie tegen de rechter tank aan. Ik heb zelf toevallig laatst hetzelfde gedaan. Ik had nog een oude lambda sonde liggen, die uit elkaar gesloopt en het gat waar de sonde normaal in zit dichtgelast. Dat past precies.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 13 Nov. 2021, 14:17    Onderwerp: Reageer met quote

Eens horen bij Mile Pajic wat het kost?
Onlangs nog heeft die op een dagje een Belg voorzien van een 2in1- einddemper.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Spam.reclame



Geregistreerd op: 29-12-2017
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Za, 13 Nov. 2021, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Bocht van een 990 past wel alleen zit er een gat in voor de Lambda sonde welke de 950 niet heeft. Dit kun je afdoppen, maar je moet wel een superplatte plug hebben anders komt ie tegen de rechter tank aan. Ik heb zelf toevallig laatst hetzelfde gedaan. Ik had nog een oude lambda sonde liggen, die uit elkaar gesloopt en het gat waar de sonde normaal in zit dichtgelast. Dat past precies.


Goed om te horen dat dat een mogelijkheid is. Kan ik dan het hitteschildje van de oude daarop zetten? Ik zag op de tekening dat die bij het nieuwere model langer is en met drie ipv twee boutjes vastzit.

Muug schreef:
Eens horen bij Mile Pajic wat het kost?
Onlangs nog heeft die op een dagje een Belg voorzien van een 2in1- einddemper.


Ik heb gebeld, ze kunnen een nieuw deel maken in een paar uur, met de motor als mal. Geschatte kosten €390,-.

Een nieuwe uitlaat voor een 990 €270. Als dat past dan ga ik daarvoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Nov. 2021, 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

is een uitlaatbocht voor de 990 dan nog wel leverbaar?
laat het ff weten hoe dit afloopt als je wil,
belachelijk dat voor een motor van 18 jaar oud domweg
een heleboel originele onderdelen niet meer leverbaar zijn,
zoals kuipdelen/tank/luchtfilterkast/voorspatbord/en nu dus ook
uitlaatbocht thumbsdown

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Nov. 2021, 10:12    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je een foto waar die precies door is ?
(verwacht dat dit is waar er een overgang is in verschillende materialen.
RVS draaistukje die in de cilinder gaat op bocht in staal (wat later vernikkeld is)

Heb laatst hetzelfde gehad en het e.a. gewoon een beetje laten oplassen.
Dat zit nu al een paar jaar prima en waren de kosten niet. thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Nov. 2021, 14:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn bocht (SE) laten lassen. Dit heeft veel moeite en een aantal lassers gekost. Er zat een metaal in de legering die het lastig maakte en het is erg dun, ik geloof dat het titanium was.
https://advrider.com/f/attachments/img_20200421_072205-jpg.2259194/
https://advrider.com/f/attachments/img_20200421_072212-jpg.2259195/
https://advrider.com/f/attachments/img_20200421_072223-jpg.2259196/

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Spam.reclame



Geregistreerd op: 29-12-2017
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Nov. 2021, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

timieh schreef:
Heb je een foto waar die precies door is ?
(verwacht dat dit is waar er een overgang is in verschillende materialen.
RVS draaistukje die in de cilinder gaat op bocht in staal (wat later vernikkeld is)

Heb laatst hetzelfde gehad en het e.a. gewoon een beetje laten oplassen.
Dat zit nu al een paar jaar prima en waren de kosten niet. thumbsup


De pijp is doorgerot direct tegen rand/flens die in de cilinder gaat. Dus dat is dan bij een materiaalovergang. Maar de pijp is daar wel weer te dun om lassen. Ik sprak een lasser die dan de hele bocht wil vervangen.


GezwindeSpoed schreef:
Ik heb mijn bocht (SE) laten lassen. Dit heeft veel moeite en een aantal lassers gekost. Er zat een metaal in de legering die het lastig maakte en het is erg dun, ik geloof dat het titanium was.


Lastig dat de ervaringen uit elkaar lopen.

Beste RVS bochtje erop laten lassen? Vernikkelen ga ik natuurlijk niet meer doen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Nov. 2021, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Oplassen kan je lasser proberen al is het inderdaad erg dun.
Dan kan je het beste pulserend lassen, maar dat zou de lasser vast moeten weten.

Je kan natuurlijk altijd naar wat dikker materiaal op zoek gaan en een deel van de bocht vervangen thumbsup

Mocht je hulp of tips verder nodig hebben laat maar weten.

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Di, 16 Nov. 2021, 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

De pijp van de 950 adv uit 2005 is nog gewoon te bestellen (60005007100). Het enige verschil met het 2003 en 2004 model is het hitteschild. Dat is langer en zit met 3 bouten vast. Prijsverschil met die van Pajic is niet erg groot.
Pijp kost €255,85
Hitteschild €76,53

Mogelijk past het oude hitteschild nog op 2 van de 3 bevestiging punten. Boutje voor het labdasonde gat kan je zo overzetten (als je hem er goed uit krijgt) maar is gewoon een M10.

succes

_________________
Sinds 2007 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.
Sinds 2020 een 640 adv erbij.
Sinds 2023 Lc8 ingeruild voor een Zero
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Spam.reclame



Geregistreerd op: 29-12-2017
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Dec. 2021, 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Wout schreef:
De pijp van de 950 adv uit 2005 is nog gewoon te bestellen (60005007100). Het enige verschil met het 2003 en 2004 model is het hitteschild. Dat is langer en zit met 3 bouten vast.

Mogelijk past het oude hitteschild nog op 2 van de 3 bevestiging punten. Boutje voor het labdasonde gat kan je zo overzetten (als je hem er goed uit krijgt) maar is gewoon een M10.

succes


Ik heb op verschillende plekken geïnformeerd, maar nergens was die pijp op voorraad en ook van de fabriek af niet meer te bestellen. Dus zoals getipt een 990 pijp besteld.

Ergens anders een bout voor in de lambda-sonde-opening gekocht.
[

Vol goede moed begonnen met monteren, blijkt de flens die aan de pijp zit (en in het blok moet vallen) bij de nieuwe uitlaat 3mm groter dan de oude...

Dus even aan de slag met de bandschuurmachine. Nu past het.

Dat hitteschild gaat helaas niet een op een over, maar daar zoek ik nog wel een oplossing voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Dec. 2021, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

goeie info!

misschien ook een hitteschildje van de 990 nemen?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Dec. 2021, 19:24    Onderwerp: Reageer met quote

He wat apart dat die flens breder is, daar heb ik niks van gemerkt. Paste het bij jouw niet dan? Bij mij iniedergeval wel, geen lekkage ook oid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Spam.reclame



Geregistreerd op: 29-12-2017
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Dec. 2021, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
He wat apart dat die flens breder is, daar heb ik niks van gemerkt. Paste het bij jouw niet dan? Bij mij iniedergeval wel, geen lekkage ook oid.


Deze foto is niet erg scherp, maar de maat is duidelijk anders dan de flens van de nieuwe uitlaat.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Dec. 2021, 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

2009+ heeft inderdaad een andere flens en andere koppen op de cylinders. Dus als je 990 headers bestel, neem dan bij voorkeur die van de 2006-2008 modellen.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif