lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

KTM 990 2008 adv lekt iets benzine

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peterjs



Geregistreerd op: 22-11-2020
Berichten: 26
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Sep. 2021, 16:52    Onderwerp: KTM 990 2008 adv lekt iets benzine Reageer met quote

Mijn ktm 990 ADV gooit er bij de linkertank wat benzine uit als ik hem van de bok af haal. Ik verdenk de brandstofslangen naar de pomp omdat die er wat poreus uit zien.

Ik heb geloof ik de onderdelen gevonden via de partsfinder.
https://ktm-versand.de/en/spare-parts/51421/fuel-hose-cpl.-08
https://ktm-versand.de/en/spare-parts/51420/fuel-hose-1-cpl.

Klopt het dat die slangen 40 Euro kosten. Lijkt me nogal duur voor een stuk slang? of heb ik niet de goede te pakken?

Groet,
Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1480
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 23 Sep. 2021, 8:13    Onderwerp: Re: KTM 990 2008 adv lekt iets benzine Reageer met quote

Brandstofslangen an sich zijn wel een beetje bijzonder omdat ze natuurlijk goed tegen brandstof kunnen, en ze zijn ook zeer stevig en sterk en flexibel. Het is dus niet zomaar een slangetje.
Maar je kan ze wellicht toch goedkoper scoren als je gewoon een groothandel van auto-onderdelen contacteert. (dat is wat ik gedaan heb). Of via een autogarage of zo. Of op louis.nl misschien?
Je kan ze dan eventueel op de juiste lengte afsnijden.
Vergeet natuurlijk niet de goeie diameter te bestellen.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Peterjs



Geregistreerd op: 22-11-2020
Berichten: 26
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Sep. 2021, 11:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben er achter waarom de prijs hoog ligt. Naast de slang krijg je ook klem en verbindingsstukken erbij. De CPL. in de titel staat denk ik voor compleet. ik ga even bij een autoboer langs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Okt. 2021, 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

let op dat je wel klemmen gebruik die geschikt zijn voor 3,5 bar druk op die leiding.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Florisdb



Geregistreerd op: 8-6-2015
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jan. 2022, 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Peter,

Bij mij lekte hij ook iets uit de linker tank. Bleek bij mij om de niveausensor te gaan. Afgelopen weekend vervangen en is weer helemaal droog.

Als het de slang vanaf de pomp betreft zou de lekkage moeten toenemen als de pomp is ingeschakeld, lijkt mij.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6725
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jan. 2022, 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

Florisdb schreef:
Hoi Peter,

Als het de slang vanaf de pomp betreft zou de lekkage moeten toenemen als de pomp is ingeschakeld, lijkt mij.

Succes


idd zeker, de injectiepomp zet een paar bar vloeistof druk op die leiding, dus een klein lekje zou dan meteen heel hard gaan lekker als de pomp aan gaat!

'druppel' lekkages in 'uit' toestand komen van tank aansluitingen/afdichtingen: sensor, pomp-gat, overloop, balans slang

het kan natuurlijk geen kwaad om de pompslangen preventief te vervangen als die al poreus uitzien..

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Peterjs



Geregistreerd op: 22-11-2020
Berichten: 26
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jan. 2022, 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de slang vervangen, maar tegelijkertijd ook de filters en rubbers van de brandstofpomp. Dat was wel tijd aan de kleuren van de filters te zien. Ik moet nog even goed kijken of het nu gefixed is. De motor staat nh eveb in de winterstalling. Anders ga ik de sensor bekijken, goeie tip!

Het lijkt mij inderdaad niet logisch dat het de slang was. Maar tegelijkertijd lekte hij alleen benzine als ik hem van de bok haalde. Klopt het dat dr pomp al op druk komt als je de motor op contact zet? Zeg maar voordat je hem start. Dan zou de pomp lekkage kunnnengeven voordat je de motor start.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6725
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Jan. 2022, 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

ja de pomp loopt even als je hem op contact zet en voordat je start (prime); dat om te zorgen dat ie sneller start als er wat lucht in het systeem zit ofzo.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif