lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Rondje Noord Frankrijk
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1455
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Sep. 2021, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Een mooie meid en een aardige kerel (denk ik).


laugh laugh3

Heerlijk verhaaltje weer! thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 21 Sep. 2021, 7:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 4 (Senots - Traînel; 379km)

Na een ontbijt van couscous met rozijnen en een flinke bak koffie ga ik weer op pad. Het begint weer met veel graspaden waar ik nu zoveel mogelijk op de middenberm rij om maar niet die vervelende harde sporen te raken. Doe wat boodschappen bij een supermarkt en zie op m’n GPS een motorzaak. Gelukkig heeft deze CO2 patronen en ik neem 2 setjes van 3 patronen zodat ik vooruit kan.



De route gaat steeds vaker donker bosjes door, soms begint dit meer op hard enduro te lijken en is het flink zwoegen op een zware motor met bagage. Op een gegeven moment gaat hij zelfs door de hitte op een poot lopen. Maar als het tempo weer wat toeneemt, loopt ie weer als vanouds. Op een graspad met wat sporen moet ik een voetje aan de grond zetten, maar de grond was iets verder weg en de motor wat te hoog dus ik val om, weer op de rechterkant. ‘s Avonds ontdek ik dat de pan nu meer op het Pentagon lijkt dan op de Oval office.

Het aantal kilometers gaat erg langzaam want ik wil vandaag toch eigenlijk om Parijs heen zijn en ergens in de buurt van Troyes komen. Gelukkig worden de paden ‘s middags wat sneller en ik kom toch in de buurt van mijn doel. Aan het einde van de middag doe ik wat boodschappen (pasta gevuld met basilicum en mozzarella, Corsicaanse kaas en een fles wijn). Ik wil graag een camping want ik heb erg gezweet en begin mezelf te ruiken. Bij de camping aangekomen vertellen me de mensen die in de buurt zitten dat deze dicht is. Ik vraag ze om wat water zodat ik kan wildkamperen. Een bosje iets verderop trekt mijn aandacht. Het ligt vlak aan de route, uit de wind en in de laatste zon van de dag. Het is er perfect. Ik droog alle spullen die nog vochtig zijn in de laatste zonnestralen. Het eten smaakt me goed en wijn gaat erg makkelijk naar binnen. Ik maak nog een wandelingetje de heuvel op en heb mooi uitzicht over de glooiende heuvels in de ondergaande zon. In m’n slaapzak geniet ik weer van de prachtige sterrenhemel en val voldaan in slaap.





https://youtu.be/_ggeut7ZkN4

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Sep. 2021, 7:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 5 (Traînel - Millery; 480km)

Na weer een ontbijt van couscous met rozijnen en een bak koffie ga ik weer op pad. Het is heerlijk koel en ik heb er zin in. Vandaag kom ik op het Zuidelijkste puntje van de route, daarna langs Troyes en vervolgens richting Luxemburg. De planning is Luxemburg te halen, en dan de laatste dag via leuke weggetjes door Luxemburg en België om 17u op de BBQ van m’n werk aan te komen.



Al vrij snel duikt de route een bos in waar een paar bosbouwers aan het werk zijn. Iets verderop wordt het bos flink blubberig. Soms zijn de sporen hard, maar soms geeft de klei ook nul grip. In zo’n blubberbak neem ik de verkeerde afslag en na een rondje in het bos kom ik weer op hetzelfde punt uit. Ik vind het goede pad wat al snel een nog grotere blubberbak wordt. Sporen van bosbouwmachines maken dat het rijden meer ploeteren wordt. Ik rij op de hoge middenberm maar op een gegeven moment glijdt m’n voorwiel het diepe spoor in en eindigd in een blubbergat. Ondertussen zit m’n achterwiel ook in het diepe spoor. Met een flinke krachtsinspanning kan ik m’n voorwiel uit het spoor krijgen en houd de motor overeind. Nu achter nog! Terwijl ik hard aan het sjorren ben hoor ik iets knappen in m’n linker onderarm. Auw, gelukkig functioneert alles nog wel, maar ik voel het goed stijf worden. Met een laatste beetje energie lukt het me om de motor op het hoge en droge midden spoor te krijgen. Heel voorzichtig rij ik verder soms een stukje vooruit lopen om te kijken wat de beste route is. Maar iets verderop glijdt m'n voorwiel weer in de geul en begint het verhaal van voor af aan. Als ik ook daar uit ben wordt de motor erg heet en begin rot te lopen. Dan slaat ie af.

De truc is vaak een aantal keren op contact zetten zodat de pomp brandstof naar de vlotterkamers kan pompen. Terwijl ik dit doe zie ik een staal benzine bij m’n knie langs schieten. Door het gemartel in de blubber is de snelsluiting gebroken. Gelukkig zijn de leidingen vrij lang en kan vrij snel de boel weer gangbaar maken met de snelsluiting er tussenuit.



Daarna gaat het tempo weer wat omhoog en kan het zweet wat opdrogen. Het aantal graspaden neem af gelukkig en er komt wat meer gravel en paden met grote stenen. Soms krijg ik het gevoel dat ik Marokko aan het rijden ben, de temperatuur en de ondergrond hebben veel overeenkomsten. Langzaamaan beginnen ook de wijngaarden van Champagne op te doemen. Deze kunnen enorm steil zijn en hebben flinke geulen van de regen. Bij Troyes zijn nog een paar mooie, lange, witte gravelpaden, maar daarna is er helaas vrij veel asfalt in de route. Hierdoor kan ik wel flink kilometers maken en kom rond 18u aan bij het einde van de track. Vlak daarvoor nog een steile afdaling vanuit een erg bebost gebied. In dit mooie stuk zie ik flink wat bunkers.



Bij het einde van de track ga ik op zoek naar een mooie camping in Luxemburg om daar even m’n kleren en mezelf goed te wassen. Maar ik kan Luxemburg niet vinden…..blijkt dat ik nog een track van 250km moet rijden om bij Luxemburg te komen. Oei, dit gaat em niet worden. Ik besluit snel wat boodschappen te gaan doen, dan nog 50km te rijden en een plekje onder de sterren vinden.

En dat plekje vind ik. Naast een akker is een klein stukje gras. Verderop is een boer bezig met het bewerken van zijn land en een verloren mtb-er kijk mij vreemd aan. In de verte hoor je het zoemen van de vrachtwagenbanden op de Route du Soleil, ongeveer 30km onder Metz. Als avondeten heb ik rijst met groente en wat vis uit blik, het smaakt me heerlijk. Ik heb ook 2 blikken bier waarmee ik me beloon met een wederom heerlijke rij-dag. Tijdens dit biertje kijk ik m’n motor na en zie een knikje in de brandstofleiding. Als ik er aan zit spuit de benzine er uit. Snel een stukje eraf snijden en wat omleggen zodat de bocht wat ruimer wordt. Ook weer gefixt.

Daarna ga ik snel m’n slaapzak in want morgen wil ik vroeg opstaan om het restant van de laatste track (200km) naar Luxemburg te rijden en vervolgens de terugweg door Luxemburg en België. Ik m’n slaapzak zie ik steeds in de richting van de snelweg wat flitsen, eerst denk ik aan onweer maar later bedenk ik me dat er tussen Metz en Nancy flink wat flitspalen staan langs de snelweg. Dit is flink kassa voor de Franse overheid.





https://youtu.be/HZnTwHdVges

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1480
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 23 Sep. 2021, 8:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hopelijk is alles in orde met je arm...

Dergelijke fysieke akkefietjes zijn voor mij een reden om zulke exploten minder en minder te doen. Mijn rug is tussen mijn 40ste en 50ste danig verzwakt (bureauwerk...), en als ik iets wil heffen (een bak bier bvb) moet ik verdomd goed opletten dat ik het mooi ergonomisch correct doe. En dan nog.... afgelopen week twee keer naar een specialist geweest om wat wervels terug op hun plaats te duwen, en morgenavond mag ik nog eens. Voorlopig heb ik dat op reis nog niet voorgehad, maar ik denk er toch aan om de woorden "osteopaat" en "chiropractor" eens naar tien talen te vertalen en dat lijstje in mijn portefeuille te steken... stars

Afin, daarom ook dat hier een licht - en betrouwbaar - CRF250L-tje staat, ipv een 950 SuperEnduro wink2

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 23 Sep. 2021, 9:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 6 (Millery - Nijmegen; 634km)

Om 6u wordt ik wakker van m’n wekker die ik voor het eerst deze week gezet had. In het Westen komt de onweer over de heuvel mijn kant op. Snel werk ik mijn ontbijt naar binnen en stap om 6u50 op m’n motor. M’n afval doneer ik samen met de deuken pan bij een bushalte aan de afvalbak. De track gaat vaak richting de donker wolken om net op tijd weer in de goede richting af te buigen. Best veel asfalt maar wel van het mooie slingerende soort. Ik geef de 950 flink de sporen want m’n noppenbanden zijn toch al een heel eind op. Wat een heerlijke motor is dit toch. Op een gegeven moment krijg ik bezoek van een wesp in m’n mouw. Hij vindt het daar wat te krap en laat dit weten door een flinke steek.
Gelukkig zitten er ook mooie stukken bos in de route met flink hoogteverschil, wat is het hier toch mooi rijden ook zijn de lange gravelpaden erg genieten. Pas tegen het einde van de track komen er weer wat meer van de beruchte graspaden met ribbels. Het einde komt in zicht en er volgt nog een mooie lus door bebost gebied, hier steken een aantal kleine bunkertjes boven het maaiveld uit.
Hier is het waar ik mijn eerste en enige tegenligger deze vakantie tegenkomt. Ik geloof dat hij of zij op een XL500 reed, recht de donkere wolk in die mij vanaf Metz achtervolgde, arme stakker.
Precies volgens planning kom ik om 11u bij het eindpunt van de track aan. Ik eet wat en het begint te druppelen, snel verhuis ik onder een boom en trek m’n regenjas aan. Het druppelen verandert snel in hozen en ik vraag m’n gps de snelste weg naar Luik. Vol gas de snelweg op en iets verderop kan ik gelukkig droog met de goedkoope peut m’n tanks vullen. Bij Bastogne komt de zon weer af en toe door en in Luik wordt het weer heet. Ik houd pauze in een parkje en bekijk de route naar huis. M’n onderbroek is nog doorweekt dus ik plan wat off road in vanaf Maastricht. Hier zijn wat jaagpaden aan de Belgische kant van de Maas en die zijn goed te jagen. Ik kan mooi m’n onderbroek drogen door staand te rijden. Binnen de kortste keren is deze droog en rij ik verder binnendoor naar Oss. Een kwartier voordat de BBQ begint kom ik hier moe, voldaan en hongerig aan.



https://youtu.be/AWTMuh9oofQ

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE


Laatst aangepast door GezwindeSpoed op Do, 23 Sep. 2021, 9:15, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 23 Sep. 2021, 9:15    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Hopelijk is alles in orde met je arm...

Dergelijke fysieke akkefietjes zijn voor mij een reden om zulke exploten minder en minder te doen. Mijn rug is tussen mijn 40ste en 50ste danig verzwakt (bureauwerk...), en als ik iets wil heffen (een bak bier bvb) moet ik verdomd goed opletten dat ik het mooi ergonomisch correct doe. En dan nog.... afgelopen week twee keer naar een specialist geweest om wat wervels terug op hun plaats te duwen, en morgenavond mag ik nog eens. Voorlopig heb ik dat op reis nog niet voorgehad, maar ik denk er toch aan om de woorden "osteopaat" en "chiropractor" eens naar tien talen te vertalen en dat lijstje in mijn portefeuille te steken... stars

Afin, daarom ook dat hier een licht - en betrouwbaar - CRF250L-tje staat, ipv een 950 SuperEnduro wink2


Oja, dat gaat helemaal goed komen, kan steeds meer en wordt steeds minder stijf. Als je ouder wordt krijg je nu eenmaal meer van dat soort dingen. Ik sport veel en hou van mezelf uitdagen, daarom heb ik ook ooit die Super Enduro gekocht omdat rally rijden op een lichte 1-cylinder te weinig uitdaging gaf. Ik ben blij met de keuze voor de SE voor dit ritje, anders had ik te weinig voldoening gehad en die bochten onder luxemburg waren wel erg lekker met de 950 laugh . Maar ik snap ook je keuze voor een 250, zo kan je langer van deze mooie hobby genieten.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif