lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 is "pissed"

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 7 Aug. 2021, 21:16    Onderwerp: 950 is "pissed" Reageer met quote

Okay okay,
ik geef het meteen toe: ik heb mijn 2005 950 Adventure al een maand of twee niet gebruikt. En dat in het hoogseizoen! thumbsdown (dat gezegd zijnde: ik rij nauwelijks tegenwoordig, oa bij gebrek aan motorrijdende motorvrienden...)

Maar dat geeft hem nog niet het recht om om mijn laarzen te pissen als ik hem eens start! rolleyes5

Concreet: ik rol de motorfiets naar buiten, ik start de motor, die start meteen, draait mooi rond, en plots begin ik een benzinelucht te ruiken die er niet bij hoort. Blijkt er uit de dikke enigszins transparante slang die vlak naar de koppelings slave cylinder benzine te druppelen: drup drup drup. Kan iemand me zeggen van waar die slang komt? Ongetwijfeld van ergens uit de carbs? Ooit wist ik het, maar nu effe niet. En ik vind het niet zo meteen in het werkplaatshandboek.
Ik zet de motorfiets vervolgens op zijn zijstand, motor draait nog steeds, en plots gutst er benzine vanonder de tank zomaar splats de grond op. Van waar het komt? Geen idee! Overlopende vlotterkamers? Iemand? Niet dat ik dat ooit gehad heb met deze 950, maar er is voor alles een eerste keer veronderstel ik?
Afin, dan heb ik de motor maar uitgeschakeld, en het druppelen stopte. Gelukkig. goofy

Het vervelende is dat ik de eerste twee weken geen tijd heb om er aan te gaan sleutelen. Maar ik wou het gewoon al even online gooien zodat we er eventueel wat over kunnen brainstormen.

Kortom, de KTM is duidelijk "pissed", en ik mag de boel weer opkuisen... stars

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 7 Aug. 2021, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

8/1/21 heeft Dr.Bean ergens het volgende geschreven:
"als het alleen met de motor aan is.. dan is het de carb die overloopt,

(als de tank zou lekken, dan zou dat blijven, ook als ie gewoon stilstaat).


als het uit de carb komt, kan het nog zijn dat:
- het ergens lekt en via de filterbak-overloop er uit komt, of
- de carb zelf overloopt (vlotter niet afdicht), dan komt het uit de overloop slangetjes.

die laatste lijkt me het meest waarschijnlijk.

dat betekent dan dat de vlotterbak overloopt: dat komt omdat de vlotter de benzine toevoer zou moeten afdichten maar dat niet goed doet.
- slechte vlotternaalden (valt meestal weinig aan te zien)
- vlotter nivo veel te hoog
- te veel trillingen in de carb (bijv omdat ie niet goed gemonteerd zit op het inlaatrubber)
-...
"

Overlopende carbs, dus toch. furious3

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Aug. 2021, 7:48    Onderwerp: Reageer met quote

als het goed is hangen die overloop slangetjes van de carb ergens achter de tank langs, zo rond het VTW. meestal langs het frame geknoopt. Ik zou iig effe kijken of het daar uit komt (dun zwart rubberen slangetje).

Meestal, na zon tijdje stilstaan zijn de rubbertjes vande vlotterkomers verhard en dan koopt ie makkelijk over. Maar: als er weer even nieuwe benzine tegen gestaan heeft verdwijnt het ook soms vanzelf.

dus je kunt gewoon effe een paar dagen wachten en weer kijken..

ps.: effe tank er af is toch ook niet zo veel werk..?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Aug. 2021, 8:15    Onderwerp: Reageer met quote

Mja, vandaag misschien effe. Plaatsgebrek is een beetje de schuldige. Ik moet vijf fietsen en 2 motorfietsen buiten zetten om te kunnen sleutelen. Plus donderdag gaan we een weekje op reis dus ik wil de boel nu niet opengooien.
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Aug. 2021, 13:13    Onderwerp: Reageer met quote

Muug, ik denk als het hetzelfde doorzichtige slangtje is bij mij (op de 950adv s '04) Dan gaat deze slang naar de filterhuis heen.

Zou kunnen zijn dat je brandstof aansluiting ineens is gaan lekken. Heb ik ook gehad... (Heb nog nieuwe juiste o-ringen liggen eventueel, van de brandstofaansluiting op de carbs).

Verder zitten er bij mij 2 slangetje van de overloop van de carburateurs op maar die eindigen bij mij in het midden van het blok (tussen de cilinders).

Even met zaklampje van onderaf er tussendoor kijken? Kan je misschien zien welke slang het is? (Overloop/ventilatie carb's lopen door een rubber heen).

Doorzichtige zit op een aftap dingetje van het luchtfilterhuis geschoven en gaat dus niet het luchtfilterhuis in (de slang ).


book2 Hoop dat je hier wat aan hebt 2thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Aug. 2021, 14:24    Onderwerp: Reageer met quote

timieh schreef:
Muug, ik denk als het hetzelfde doorzichtige slangtje is bij mij (op de 950adv s '04) Dan gaat deze slang naar de filterhuis heen.

Zou kunnen zijn dat je brandstof aansluiting ineens is gaan lekken. Heb ik ook gehad... (Heb nog nieuwe juiste o-ringen liggen eventueel, van de brandstofaansluiting op de carbs).

Verder zitten er bij mij 2 slangetje van de overloop van de carburateurs op maar die eindigen bij mij in het midden van het blok (tussen de cilinders).

Even met zaklampje van onderaf er tussendoor kijken? Kan je misschien zien welke slang het is? (Overloop/ventilatie carb's lopen door een rubber heen).

Doorzichtige zit op een aftap dingetje van het luchtfilterhuis geschoven en gaat dus niet het luchtfilterhuis in (de slang ).


book2 Hoop dat je hier wat aan hebt 2thumbsup

Je hebt 100% gelijk wat de slangetjes betreft.
Dus de eerste druppels kwamen vanuit de luchtfilterkast. Drup drup drup. En vervolgens zonder twijfel gutste het uit één van die twee overloopslangetjes. Of beide. Dat zal dus even onderzocht moeten worden.

Nu eerst de motorrace bekijken en als het dan gestopt is met regenen staat er een testrit met een andere motor op het programma.

Merci! thumbsup

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Aug. 2021, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag weer even tien minuten gereden. Geen enkel probleem deze keer. Dus the Doctor had gelijk. thumbsup

Quote:
als er weer even nieuwe benzine tegen gestaan heeft verdwijnt het ook soms vanzelf.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 10 Aug. 2021, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Soort van bekend euvel van de vlotternaalden bij lange stilstand.
Ook wel een paar keer gehad. Altijd fijn als het weer weg gaat.

Laatste keer bij mij helaas niet. Maar toen waren het niet de vlotters maar de brandstofaansluiting zelf op de carbs thumbsdown
Mag stiekem natuurlijk ook wel van 2004 tot nu

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Aug. 2021, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

wel, 'k heb het nog nooit voorgehad op 100.000km. Maar misschien heeft hij ook nog nooit zo lang stil gestaan.
En de naft van tegenwoordig... furious3

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif