lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

startprobleem 950S

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BlueRS



Geregistreerd op: 30-7-2021
Berichten: 2
Woonplaats: Zulte

BerichtGeplaatst: Di, 3 Aug. 2021, 15:53    Onderwerp: startprobleem 950S Reageer met quote

Hey allemaal,

ik was van plan een weekje in het noorden van Spanje de bergpassen op te zoeken en een vriend te bezoeken. dit weekend nog een testritje met een beetje traag slalommen en oefenen op een terrein, de motor is een paar keer afgeslagen wegens te weinig gas geven. Na de 3e keer stilvallen wil ik terug starten maar de motor wou niet meer aanslaan. Na meerdere startpogingen hoor ik dat de batterij verzwakt dus toch maar een paar minuten wachten...nieuwe startpoging en bijna heb ik hem....nog een paar minuten gewacht, starten en de motor slaat aan...gelukt. paar keer gas geven, alles lijkt ok en naar huis gereden, zo'n 10km, zonder probleem.
Tanks zijn zo goed als vol.
Ik dacht direct aan de benzinepomp, maar net na afslaan van de motor moet er toch nog benzine in de carburatoren zitten?
Toch maar de pomp eruit en test zonder leidingen eraan, contact aan en ze pomp een 5-tal sec. Dus pomp is ok denk ik.
Dus zit ik met enkele vragen.
Kan het zijn dat de pomp soms wel en soms niet gaat? en waren de carburatoren net leeg toen ik stilviel?
Kan de pomp blokkeren door de warmte? de ventilator was al een paar keer aangegaan.
Tanks waren vol, laat de pomp dan benzine door als ze niet "draait" en de benzine staat hoger dan de carburatoren?
Ik focus nu wel op de pomp, maar misschien ligt het probleem wel ergens anders.
Hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

@Dr Bean: is die PCB voor in de pomp nog verkrijgbaar? contact lijkt redelijk versleten.

Alvast bedankt voor jullie advies en sorry voor het lange verhaal zzz

Tony

2005 950 S, 42000km
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 3 Aug. 2021, 16:45    Onderwerp: Re: startprobleem 950S Reageer met quote

BlueRS schreef:
Hey allemaal,

ik was van plan een weekje in het noorden van Spanje de bergpassen op te ...
Dus zit ik met enkele vragen.
Kan het zijn dat de pomp soms wel en soms niet gaat?

ja, bij bijna end of life gebeurt dat some idd. soms ook niet datn is er geen waarschuwing en valt ie compleet stil.
Quote:

en waren de carburatoren net leeg toen ik stilviel?

dat zal je nooit weten smiley
ps.: motor niet omgevallen?
Quote:

Kan de pomp blokkeren door de warmte? de ventilator was al een paar keer aangegaan.

bij warmte wordt het vaak erger, maar..
Waarschijnlijker: Bij veel warmte neigt de brandstof tot koken .. dit gebeurt met name als de pomp veel te heet wordt, en dat gebeurt als de contacten blijven hangen (en daar gaat de pomp ookecht stuk aan als je er mee door gaat
Quote:

Tanks waren vol, laat de pomp dan benzine door als ze niet "draait" en de benzine staat hoger dan de carburatoren?

Nee in principe niet (het is een membaarn-pomp met een pomp kamer met in en uit klepje.. als een hart... bij oudere pompen lekker die klepjes soms wel genoeg om toch door te kunnen rijden (met problemen)
Quote:

Ik focus nu wel op de pomp, maar misschien ligt het probleem wel ergens anders.
Hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

@Dr Bean: is die PCB voor in de pomp nog verkrijgbaar? contact lijkt redelijk versleten.

ja beschikbaar,
zie http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2582

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif