lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hoge toeren wanneer heet... Help!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mahnmutt



Geregistreerd op: 9-12-2018
Berichten: 26
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Jul. 2021, 18:42    Onderwerp: Hoge toeren wanneer heet... Help! Reageer met quote

Ok ik weet het niet meer. Mijn motor loop hoog in zijn toeren. Hoeveel scheelt per situatie. Het heeft iets te maken met de Servo die de stationaire toeren bestuurd. Hij doet het alleen als de motor echt warm is. Niet even warmdraaien, maar echt een uur rijden. Als je de gashendel echt terugduwt met kracht nemen de toeren wel af.

Ik heb de Servo vervangen voor een nieuwe (240e!)
Ik heb de gaskabel vervangen
Ik heb de ECU van zuber1 teruggeflashed naar std
Alle dingen verget checked qua vuil en mooi bewegen.

De motor lijkt iets te doen waardoor hij gas blijft geven. Tuneecu zegt dat de tpms wel op 0 staat, maar dan heb ik 1500/1600 stationair. Als hij heel warm is zegt de tpms 0.4 of 0.8% open en dan gaan de toeren iets omhoog en remt hij echt niet meer op de motor.

Na nieuwe ECU tune werd stationair ongeveer 1300 maar na 5 minuten rijden was dat al weer voorbij.

Laatst een dag gereden met de Servo stekker losgehaald, ging prima alleen bij het koud starten moet je even gaf bij geven.

Het is een 06 990adv met een tripleclamp open luchtfilter en een gpr 2in1 uitlaat.

Als iemand met ervaring ideeën heeft of je weet iemand die hier echt goed in is, mag ook betaald zijn, hoor ik het graag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Jul. 2021, 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik heb dezelfde uitdaging. Afgelopen jaar de TPS sensor vervangen en dit hielp een hele tijd. Nu echter weer, ene dag wel, andere dag niet (rij dagelijks).

Ik verdenk ook al een tijd de motor die het stationair toerental regelt maar nog niet vervangen of uitgeschakeld, Heb de TPS nog niet in jouw verhaal gevonden, dat zou wellicht nog de boosdoener kunnen zijn. Geeft geen foutmelding maar kan toch deze symptomen geven.. is alleen wel weer een duur onderdeel.

Op advrider zag ik een tip voorbij komen dat er wellicht een sensor van een Husqvarna past die maar 30 tientjes is ipv 130 euro.

“ I seem to remember someone briefly mentioning Husky parts as a cheaper replacements. Can anyone confirm that 8000H4737 is a Husqvarna equivalent of our part? It goes for about 30GBP with shipping, so a steal.

Another, similarly priced part that actually even seems to have the same connector is
Polaris 2410342. I'm half-tempted to buy one of those and see if they could actually replace the KTM part.”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
WickedWilly



Geregistreerd op: 11-3-2011
Berichten: 62
Woonplaats: Roosendaal

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Jul. 2021, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Uit eigen ervaring met zelfde symptoom van hoog stationair toerental. Controleer op scheuren of gaatjes rondom de lambdasondes in de uitlaatbochten. Door verkeerde meting door aanzuigen extra lucht kan de motor verhoogd toerental gaan draaien. Bij de bocht van de voorste cilinder had ik dit tijdelijk opgelost met gungum en een slangklem, en probleem was weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Jul. 2021, 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tip, zal ik zeker even gaan controleren thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mahnmutt



Geregistreerd op: 9-12-2018
Berichten: 26
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jul. 2021, 9:50    Onderwerp: Reageer met quote

Goeie tip van de o2sensor! De tps ben ik benieuwd naar of dat hetzelfde onderdeel is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Jul. 2021, 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Koppelingssensor?
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Jul. 2021, 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

Vrijwel altijd het effect van een verkeerde tps afstelling of een defecte tps sensor.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif