lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Roestige boutjes vervangen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Feb. 2021, 18:06    Onderwerp: Roestige boutjes vervangen Reageer met quote

Mijn 990 Adventure uit 2009 met 60.000 km op de teller begint er wat moe uit te zien, vooral de roestige bouten zijn hier debet aan. Vooral bouten van de tanks, vul opening tank, remschijven en de voorvork zien er niet uit.

Wat is de beste aanpak voor het vervangen van deze bouten, stuk voor stuk bestellen of zijn er gehele setjes te koop?

Een collega gaf mij als tip dat er op Alie express setjes te koop zijn maar ik heb geen idee of dat nou wel zo’n goed idee is ivm kwaliteit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1483
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 18 Feb. 2021, 9:36    Onderwerp: Re: Roestige boutjes vervangen Reageer met quote

5150 schreef:
Mijn 990 Adventure uit 2009 met 60.000 km op de teller begint er wat moe uit te zien, vooral de roestige bouten zijn hier debet aan. Vooral bouten van de tanks, vul opening tank, remschijven en de voorvork zien er niet uit.

Wat is de beste aanpak voor het vervangen van deze bouten, stuk voor stuk bestellen of zijn er gehele setjes te koop?

Een collega gaf mij als tip dat er op Alie express setjes te koop zijn maar ik heb geen idee of dat nou wel zo’n goed idee is ivm kwaliteit.

bwof, de mijne heeft eens ruim twee jaar buiten in weer en wind gestaan (lang verhaal) en toen waren er ook een pak verroest. confused
Je kan met een dremeltje en veel geduld alle kopjes terug aan het blinken krijgen. Maar ik ben iemand met weinig geduld.
Dus ik heb gewoon bij KTM alle boutjes gekocht die ik nodig had. Zo was ik absoluut zeker van de kwaliteit. thumbsup
Het is dus maar wat je zelf belangrijk vindt: kwaliteit of prijs. happy

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Do, 18 Feb. 2021, 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Nou vind ik de kwaliteit van de KTM boutjes ook niet al te best lipsrsealed2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1483
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 18 Feb. 2021, 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ken niets van boutjes, en heb dus geen idee wat er fout is aan de OEM boutjes.
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Feb. 2021, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Het kan aan mij of aan mijn exemplaar liggen maar het lijkt erop dat de bouten op mijn motor sneller roesten dan de bouten van andere motoren die hetzelfde gebruikt worden als de mijne.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Feb. 2021, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

'7, '8, '9 hadden wat QC issues met de coating op de KTM boutjes en roesten inderdaad vrij snel. De nieuwe voorraad zou weer stukken beter moeten zijn, '03, '04 zijn veelal ook nu nog roest-vrij.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Feb. 2021, 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

Die van mij is van ‘09 🥴 dus daar zal het aan liggen. De spaken zijn ook al eens vervangen, die zag je bijna weg roesten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif