Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 203
|
Geplaatst: Wo, 17 Feb. 2021, 18:06 Onderwerp: Roestige boutjes vervangen |
|
|
Mijn 990 Adventure uit 2009 met 60.000 km op de teller begint er wat moe uit te zien, vooral de roestige bouten zijn hier debet aan. Vooral bouten van de tanks, vul opening tank, remschijven en de voorvork zien er niet uit.
Wat is de beste aanpak voor het vervangen van deze bouten, stuk voor stuk bestellen of zijn er gehele setjes te koop?
Een collega gaf mij als tip dat er op Alie express setjes te koop zijn maar ik heb geen idee of dat nou wel zo’n goed idee is ivm kwaliteit. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1497 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 18 Feb. 2021, 9:36 Onderwerp: Re: Roestige boutjes vervangen |
|
|
5150 schreef: | Mijn 990 Adventure uit 2009 met 60.000 km op de teller begint er wat moe uit te zien, vooral de roestige bouten zijn hier debet aan. Vooral bouten van de tanks, vul opening tank, remschijven en de voorvork zien er niet uit.
Wat is de beste aanpak voor het vervangen van deze bouten, stuk voor stuk bestellen of zijn er gehele setjes te koop?
Een collega gaf mij als tip dat er op Alie express setjes te koop zijn maar ik heb geen idee of dat nou wel zo’n goed idee is ivm kwaliteit. |
bwof, de mijne heeft eens ruim twee jaar buiten in weer en wind gestaan (lang verhaal) en toen waren er ook een pak verroest.
Je kan met een dremeltje en veel geduld alle kopjes terug aan het blinken krijgen. Maar ik ben iemand met weinig geduld.
Dus ik heb gewoon bij KTM alle boutjes gekocht die ik nodig had. Zo was ik absoluut zeker van de kwaliteit.
Het is dus maar wat je zelf belangrijk vindt: kwaliteit of prijs. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 203
|
Geplaatst: Do, 18 Feb. 2021, 17:04 Onderwerp: |
|
|
Nou vind ik de kwaliteit van de KTM boutjes ook niet al te best |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1497 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 18 Feb. 2021, 23:35 Onderwerp: |
|
|
Ik ken niets van boutjes, en heb dus geen idee wat er fout is aan de OEM boutjes. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 203
|
Geplaatst: Vr, 19 Feb. 2021, 11:31 Onderwerp: |
|
|
Het kan aan mij of aan mijn exemplaar liggen maar het lijkt erop dat de bouten op mijn motor sneller roesten dan de bouten van andere motoren die hetzelfde gebruikt worden als de mijne. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 19 Feb. 2021, 11:38 Onderwerp: |
|
|
'7, '8, '9 hadden wat QC issues met de coating op de KTM boutjes en roesten inderdaad vrij snel. De nieuwe voorraad zou weer stukken beter moeten zijn, '03, '04 zijn veelal ook nu nog roest-vrij. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 203
|
Geplaatst: Vr, 19 Feb. 2021, 15:42 Onderwerp: |
|
|
Die van mij is van ‘09 🥴 dus daar zal het aan liggen. De spaken zijn ook al eens vervangen, die zag je bijna weg roesten. |
|
Naar boven |
|
|
|