lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

SMT start niet, dash geeft "50ft dat 10.4" aan

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TacSemma



Geregistreerd op: 22-7-2020
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Nov. 2020, 12:36    Onderwerp: SMT start niet, dash geeft "50ft dat 10.4" aan Reageer met quote

Goedemorgen,

Mijn SMT heeft moeite met koud starten heb ik gemerkt tijdens de wintermaanden. Gisteren heeft hij het voor m'n gevoel nog op het randje gered, en vandaag heb ik het geprobeerd tot m'n batterij redelijk leeg was zonder dat hij aansloeg :(

Ik merkte gisteren en vanochtend het volgende op m'n dashboard:
50 ft 3.3
dAt 10.4

Dit zag ik gisteren, ook was de tijd reset naar 12:00. Batterij issue dacht ik. idea2 Ik heb toen na een ritje van van ~20 minuten een voltmeter tegen m’n batterij aangehouden. Niks geks ontdekt alle waarden zagen er gezond uit.

Kan iemand mij vertellen wat de code betekent? Ik heb toevallig vrijdag een kabel van Lonelec besteld dus ik hoop dat hij snel binnenkomt en ik zelf de foutcodes met TuneECU kan uitlezen.

Waar ik ook nog aan zit te denken is de mapping. Ik had er Akra’s onder hangen, die zijn gestolen en ik heb er zonder ECU flash een standaard setje uitlaten van een 950 Adventure onder gehangen.

Any tips?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Nov. 2020, 9:18    Onderwerp: Reageer met quote

Accu spanning statisch gemeten zegt niks over de toestand van de accu

Een slechte/oude accu heeft een te hoge interne weerstand waardoor de accu spanning in elkaar stort als je flink stroom trekt.

Als de hele zaak reset bij het starten.. dan zou het dus goed een accu probleem kunnen zijn. Matcht ook met slechter bij koude...

accu een keer echt meten met een accu tester (die er bijv effe 100Ampere uit trekt en dan de spanning meet) , of gewoon vervangen.. en je weet het.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TacSemma



Geregistreerd op: 22-7-2020
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Di, 1 Dec. 2020, 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

Sinds het plaatsen van m'n bericht ben ik er wat dieper ingedoken, lijkt toch echt m'n accu te zijn. Laat hem morgen even bij een zaakje nameten en wellicht gelijk een nieuwe injassen. Thanks voor de reactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif