lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hoofdkoppelings cilinder lekkage
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Nov. 2020, 1:30    Onderwerp: Reageer met quote

in het drukdeksel van de koppeling
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Do, 5 Nov. 2020, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

al omgewissled thumbsdown
_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Do, 5 Nov. 2020, 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Had je al eens een andere/nieuwe hoofdcilinder geprobeerd?

En de leiding?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Nov. 2020, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

bij onbalans welke dit kan veroorzaken moet je ook serieuze trillingen ervaren, er zit best wat gewicht in de koppeling. Mij na mijn 'tip' een dag probleemloos, zou ik het blijven zoeken in die hoek hoor. Extern van het blok dus.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Nov. 2020, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

nieuwe gedachte:

ligt j ekoppelingsleiding toevallig ergens tegen de uitlaat aan en wordt ie veel te heet? (olie die verkookt/uitzet)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 7 Nov. 2020, 8:26    Onderwerp: Reageer met quote

hey thumbsup thumbsup , ga ik controleren
_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
michelbijl



Geregistreerd op: 16-10-2009
Berichten: 216

BerichtGeplaatst: Di, 10 Nov. 2020, 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Update over mijn geval..
Na vervanging van de slave cilinder werd de koppeling zeer zompig. Vervolgens na overleg (zie eerder in deze thread) ook de koppelings master cilinder vervangen voor een nieuw exemplaar. De boel bleef zompig, ik heb wel goed geleerd te ontluchten smiley

Uiteindelijk terug naar de garage, de hele zaak nagelopen en de koppeling leek te werken, tot ik na 5 km helemaal niet meer kon koppelen. Wat opviel was dat de koppeling wel “ op te pompen”. Leek.

Weer terug naar de garage en wat bleek......

Die Oberon die ik er eerder op had laten zetten bleek defect uit de verpakking te zijn gekomen. Hij bouwde onvoldoende druk op. Oberon vervangen voor een nieuwe oberon en nu werkt het spul prima goed.

Moraal van dit verhaal: Check ook nieuwe onderdelen op hun werking.

Grtzz

_________________
Om u, wij zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 10 Nov. 2020, 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

michelbijl schreef:
Update over mijn geval..
Na vervanging van de slave cilinder werd de koppeling zeer zompig. Vervolgens na overleg (zie eerder in deze thread) ook de koppelings master cilinder vervangen voor een nieuw exemplaar. De boel bleef zompig, ik heb wel goed geleerd te ontluchten smiley

Uiteindelijk terug naar de garage, de hele zaak nagelopen en de koppeling leek te werken, tot ik na 5 km helemaal niet meer kon koppelen. Wat opviel was dat de koppeling wel “ op te pompen”. Leek.

Weer terug naar de garage en wat bleek......

Die Oberon die ik er eerder op had laten zetten bleek defect uit de verpakking te zijn gekomen. Hij bouwde onvoldoende druk op. Oberon vervangen voor een nieuwe oberon en nu werkt het spul prima goed.

Moraal van dit verhaal: Check ook nieuwe onderdelen op hun werking.

Grtzz



thanks for the update: heel leerzaam voor het fforum denk ik.

wat ik nog niet snal: De oberon bouwt zelf geen druk op.. de druk (de olie) komt van boven uit de slang. Als die zomaar weg kan bij de Oberon... waar gaat die dan heen?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
michelbijl



Geregistreerd op: 16-10-2009
Berichten: 216

BerichtGeplaatst: Di, 10 Nov. 2020, 19:24    Onderwerp: Reageer met quote

Waar de druk blijft is mij ook een raadsel...., ik kan me er ook niets bij bedenken, maar zeker is dat de druk weg was. Misschien kon de zuiger teveel heen en weer???

De kapotte oberon gaat retour fabriek/leverancier, wellicht dat zij gaan uitzoeken wat er loos was...

Grtzz

_________________
Om u, wij zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Di, 10 Nov. 2020, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Heb exact hetzelfde gehad met de eerste Oberon, die bleek te lekken. Na een tijdje stilstaan ok, maar stukje rijden en weg alle druk.

Nieuwe gekregen onder garantie en was opgelost.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Nov. 2020, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de oberon onder druk een dag laten staan maar er was geen drukverlies dus je zou zeggen hij is goed.
Ik heb de oude vervangen omdat hij ook druk verloor, ik ben er dus niets mee opgeschoten en ik denk dus ook dat het echt niet aan de slave ligt maar iets in het blok.
Ik houd het voor gezien en als ik verhuisd en gesetteld ben ergens midden volgend jaar ga ik op zoek naar een ander blok.
Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
michelbijl



Geregistreerd op: 16-10-2009
Berichten: 216

BerichtGeplaatst: Do, 26 Nov. 2020, 9:04    Onderwerp: Reageer met quote

Met mijn kapotte slave werkte het net zo.
Ik kon hem rustig onder druk laten staan maar na een poosje rijden viel de druk weg. Zou dit misschien temperatuur gerelateerd kunnen zijn?

Ik weet het niet maar het zou mogelijkerwijs misschien een rol kunnen spelen....

_________________
Om u, wij zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Dec. 2020, 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

Van rally-motor een nwe slave van oberon gekregen thumbsup thumbsup thumbsup en gemonteerd, ook de leiding nog zo koel mogelijk gelegd.
Maandag weer proberen wacko

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 8 Dec. 2020, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas nog steeds klote, kan het niet anders zeggen.
Het moet iets zijn met of overdruk of de trillingen van het blok want als ik doortrek dan ie de druk heel snel weg, in seconden te meten.
Ik geef het nu echt op en ga eerst verbouwen.
Groet, Ad.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Di, 8 Dec. 2020, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

Vervelend zeg. Eigenlijk zou je eens de hele koppeling boel van een andere motor waar alles goed werkt over moeten zetten op die van jouw, dus hoofd- en hulp koppelingscilinder en de leiding. Als het dan goed blijft werken moet het in 1 van die 3 onderdelen zitten. Komt het probleem weer terug zit het probleem dus ergens anders in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif