Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 4 Nov. 2020, 1:30 Onderwerp: |
|
|
in het drukdeksel van de koppeling _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Do, 5 Nov. 2020, 19:59 Onderwerp: |
|
|
al omgewissled _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 541
|
Geplaatst: Do, 5 Nov. 2020, 20:29 Onderwerp: |
|
|
Had je al eens een andere/nieuwe hoofdcilinder geprobeerd?
En de leiding? |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 6 Nov. 2020, 19:22 Onderwerp: |
|
|
bij onbalans welke dit kan veroorzaken moet je ook serieuze trillingen ervaren, er zit best wat gewicht in de koppeling. Mij na mijn 'tip' een dag probleemloos, zou ik het blijven zoeken in die hoek hoor. Extern van het blok dus. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 6 Nov. 2020, 22:38 Onderwerp: |
|
|
nieuwe gedachte:
ligt j ekoppelingsleiding toevallig ergens tegen de uitlaat aan en wordt ie veel te heet? (olie die verkookt/uitzet) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Za, 7 Nov. 2020, 8:26 Onderwerp: |
|
|
hey , ga ik controleren _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 216
|
Geplaatst: Di, 10 Nov. 2020, 14:39 Onderwerp: |
|
|
Update over mijn geval..
Na vervanging van de slave cilinder werd de koppeling zeer zompig. Vervolgens na overleg (zie eerder in deze thread) ook de koppelings master cilinder vervangen voor een nieuw exemplaar. De boel bleef zompig, ik heb wel goed geleerd te ontluchten
Uiteindelijk terug naar de garage, de hele zaak nagelopen en de koppeling leek te werken, tot ik na 5 km helemaal niet meer kon koppelen. Wat opviel was dat de koppeling wel “ op te pompen”. Leek.
Weer terug naar de garage en wat bleek......
Die Oberon die ik er eerder op had laten zetten bleek defect uit de verpakking te zijn gekomen. Hij bouwde onvoldoende druk op. Oberon vervangen voor een nieuwe oberon en nu werkt het spul prima goed.
Moraal van dit verhaal: Check ook nieuwe onderdelen op hun werking.
Grtzz _________________ Om u, wij zijn. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 10 Nov. 2020, 16:15 Onderwerp: |
|
|
michelbijl schreef: | Update over mijn geval..
Na vervanging van de slave cilinder werd de koppeling zeer zompig. Vervolgens na overleg (zie eerder in deze thread) ook de koppelings master cilinder vervangen voor een nieuw exemplaar. De boel bleef zompig, ik heb wel goed geleerd te ontluchten
Uiteindelijk terug naar de garage, de hele zaak nagelopen en de koppeling leek te werken, tot ik na 5 km helemaal niet meer kon koppelen. Wat opviel was dat de koppeling wel “ op te pompen”. Leek.
Weer terug naar de garage en wat bleek......
Die Oberon die ik er eerder op had laten zetten bleek defect uit de verpakking te zijn gekomen. Hij bouwde onvoldoende druk op. Oberon vervangen voor een nieuwe oberon en nu werkt het spul prima goed.
Moraal van dit verhaal: Check ook nieuwe onderdelen op hun werking.
Grtzz |
thanks for the update: heel leerzaam voor het fforum denk ik.
wat ik nog niet snal: De oberon bouwt zelf geen druk op.. de druk (de olie) komt van boven uit de slang. Als die zomaar weg kan bij de Oberon... waar gaat die dan heen? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 216
|
Geplaatst: Di, 10 Nov. 2020, 19:24 Onderwerp: |
|
|
Waar de druk blijft is mij ook een raadsel...., ik kan me er ook niets bij bedenken, maar zeker is dat de druk weg was. Misschien kon de zuiger teveel heen en weer???
De kapotte oberon gaat retour fabriek/leverancier, wellicht dat zij gaan uitzoeken wat er loos was...
Grtzz _________________ Om u, wij zijn. |
|
Naar boven |
|
|
Jww
Geregistreerd op: 12-5-2017 Berichten: 164
|
Geplaatst: Di, 10 Nov. 2020, 20:01 Onderwerp: |
|
|
Heb exact hetzelfde gehad met de eerste Oberon, die bleek te lekken. Na een tijdje stilstaan ok, maar stukje rijden en weg alle druk.
Nieuwe gekregen onder garantie en was opgelost. |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Wo, 18 Nov. 2020, 21:44 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de oberon onder druk een dag laten staan maar er was geen drukverlies dus je zou zeggen hij is goed.
Ik heb de oude vervangen omdat hij ook druk verloor, ik ben er dus niets mee opgeschoten en ik denk dus ook dat het echt niet aan de slave ligt maar iets in het blok.
Ik houd het voor gezien en als ik verhuisd en gesetteld ben ergens midden volgend jaar ga ik op zoek naar een ander blok.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 216
|
Geplaatst: Do, 26 Nov. 2020, 9:04 Onderwerp: |
|
|
Met mijn kapotte slave werkte het net zo.
Ik kon hem rustig onder druk laten staan maar na een poosje rijden viel de druk weg. Zou dit misschien temperatuur gerelateerd kunnen zijn?
Ik weet het niet maar het zou mogelijkerwijs misschien een rol kunnen spelen.... _________________ Om u, wij zijn. |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 6 Dec. 2020, 11:30 Onderwerp: |
|
|
Van rally-motor een nwe slave van oberon gekregen en gemonteerd, ook de leiding nog zo koel mogelijk gelegd.
Maandag weer proberen _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Di, 8 Dec. 2020, 20:53 Onderwerp: |
|
|
Helaas nog steeds klote, kan het niet anders zeggen.
Het moet iets zijn met of overdruk of de trillingen van het blok want als ik doortrek dan ie de druk heel snel weg, in seconden te meten.
Ik geef het nu echt op en ga eerst verbouwen.
Groet, Ad. _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 541
|
Geplaatst: Di, 8 Dec. 2020, 21:47 Onderwerp: |
|
|
Vervelend zeg. Eigenlijk zou je eens de hele koppeling boel van een andere motor waar alles goed werkt over moeten zetten op die van jouw, dus hoofd- en hulp koppelingscilinder en de leiding. Als het dan goed blijft werken moet het in 1 van die 3 onderdelen zitten. Komt het probleem weer terug zit het probleem dus ergens anders in. |
|
Naar boven |
|
|
|