lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

1190 windscherm.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JeffreyP



Geregistreerd op: 5-11-2020
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2020, 11:17    Onderwerp: 1190 windscherm. Reageer met quote

Hoi,

Met mijn 181cm vang ik best wel wat wind op, vooral bij snelweg ritjes. Nu heb ik het standaard windscherm op elke stand gehad, maar dit helpt niet. Nieuwe helm aangeschaft waardoor ik er nu wel minder last van heb. Maar nog altijd teveel.

Nu wil ik dus kijken voor een ander windscherm, maar heb ik geen idee welk windscherm goed is en wil ik graag jullie ervaring/mening met aftermarket windschermen.

Daarnaast heb ik vrij snel last van mijn pols tijdens het rijden, enig idee hoe ik stuur vibraties kan minderen, buiten andere stuurgewichtjes?


Groet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roel



Geregistreerd op: 23-10-2020
Berichten: 5
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2020, 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb op mijn 1290 een puig windscherm gezet, deze is iets hoger en breder dan het origineel... misschien zijn die van de 1190 ook iets hoger.

Qua trillingen kan je grip-puppies proberen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2020, 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb op mijn 1090 (geen R) met mijn lengte van 1.90m ook last van turbulenties met het originele scherm. Het OEM toerscherm voor de 1090 verbeterde dit iets, beetje inelkaar zitten en ik zat ook meer uit de wind. maar voor mij is de beste oplossing het lage OEM 1090R scherm. veel minder turbulenties. maar alles hangt ook af van de rijsnelheid, windrichting en windsterkte.
ik heb al 3 deze schermen, je mag ze ook komen proberen.

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Nov. 2020, 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond het standaardscherm van de 1190 ook geen succes, het KTM tourscherm was marginaal beter, maar die verbetering was de aanschafprijs zeker niet waard. Het scherm van Puig was een duidelijke verbetering en heeft er tot inruil van de motor op gezeten.
Voor de 1290 was een Puig dan ook de eerste keuze, helaas was het ontwerp van de eerste versie niet erg doordacht en is weer retour gegaan. De tweede versie voldoet wél weer erg goed. Tijdens onderhoud aan de 1290 heb ik mijn vorige 1190 nog eens te leen gehad daar voor een rit weer het Puig scherm op gezet; nog steeds veel beter dan standaard maar niet zo goed als de combinatie met de 1290. Ik ben 1.74 en had/heb het scherm altijd in de laagste stand.
Het scherm ligt hier nog op zolder, dus als je het uit wilt proberen dan kan dat (bij MDI bestaat die mogelijkheid ook). Succes met de zoektocht, het lastige is dat je pas weet of het voor jou voldoet nadat je er mee gereden hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif