lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

LKAR8BI9 bogies 990 Adv

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Di, 3 Nov. 2020, 22:03    Onderwerp: LKAR8BI9 bogies 990 Adv Reageer met quote

Is er een goedkoper alternatief voor deze bogies? Ik geloof niet zo in dat iridium spul en aangezien je ze volgens de boeken om de 15k moet wisselen kan dat ook met normale. Ook moet je met diezelfde interval klepspeling meten dus dan heb je de boel toch al open liggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Za, 7 Nov. 2020, 18:32    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk zou ik gewoon lekker voor Iridium gaan.
Heb ze dacht ik nog wel ergens liggen nieuw.
Voor een nette prijs.

Gr thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Nov. 2020, 10:57    Onderwerp: Re: LKAR8BI9 bogies 990 Adv Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Is er een goedkoper alternatief voor deze bogies? Ik geloof niet zo in dat iridium spul en aangezien je ze volgens de boeken om de 15k moet wisselen kan dat ook met normale. Ook moet je met diezelfde interval klepspeling meten dus dan heb je de boel toch al open liggen.


voor alternatief: Zie NGK crossreference lists.. zelfde schroefdraad, lengte, cilinder-insteek, EMI-weerstand en warmtetemperatuur.

wat betreft prijs etc.. Als je ze in een pakje van 10 koopt bij een automaterialen zaak of internet, zijn ze echt enorm veel goedkoper: dus het is vooral de motorzaak die er veel op verdient. (zo ook olie, filters etc).

werkt Ir bougie beter dan gewone: Ja, maar vooral in slechte condities...

Vergelijk het met: op goed droog asfalt.. rijdt iedere band wel OK, op slecht , nat, glad asfalt, is een goede band ineens een wereld van verschil!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Nov. 2020, 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

Een paar weken terug heb ik in mijn 950 gewoon NGK's gestoken. 15€ per bougie... bij de Ktm-boer...
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Nov. 2020, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

990 ADV’s vanaf 2009 hebben blijkbaar een vernieuwde kop waardoor er een ander type bogie in hoort en ktm schrijft alleen die dure iridium voor.

Oudere modellen hebben inderdaad de gewone NGK bogies en daarnaast kun je ook kiezen voor een iridium model. Die gewone NGK’s kun je voor zo’n €5 a €6 kopen en die iridium dingen kosten dik €20 stuk. Doosje kopen kan inderdaad en dan kan ik er zo’n €120 jaar mee doen grin.

Ik zal die NGK cross reference eens doorpluizen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Nov. 2020, 11:36    Onderwerp: Reageer met quote

Die irridiums gaan wel heel erg lang mee. Die hoef je echt niet iedere 15k te vervangen hoor.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Nov. 2020, 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Oudere modellen hebben inderdaad de gewone NGK bougies ....... Die gewone NGK’s kun je voor zo’n €5 a €6 kopen


5 euro? Online dan wellicht. Bij de KTM-boer dus 15euro, en toen ik daar een opmerking over maakte werd mijn neus afgebeten "dat ik die gerust ook op internet mocht kopen". Die zaak ziet mij niet meer terug.
De gewone zagen er na 15K goed gebruikt uit. De anode was niet zo scherp en zo rond meer. Maar ongetwijfeld hadden ze nog vele duizenden kms overleefd.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 10 Nov. 2020, 10:05    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Die irridiums gaan wel heel erg lang mee. Die hoef je echt niet iedere 15k te vervangen hoor.


NGK 15 iridium 50k dacht ik wat ze meestal adviseren vanuit NGK thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif