Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
LLaight
Geregistreerd op: 15-5-2020 Berichten: 32 Woonplaats: Roosendaal
|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2020, 8:40 Onderwerp: |
|
|
Kijk, weer wat geleerd. Had op de partsfinder al gezien dat er verschil zat in de drukstiften maar niet hoe ik het kon herkennen, bij mij zit er gelukkig ook de volledig zwarte in en zoals ik begrijp is dat de juiste?
_________________ Gas is alles |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 541
|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2020, 9:32 Onderwerp: |
|
|
Die heb ik er ook net ingemeubeld in de 950.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
437.81 KB |
Weergegeven: |
166 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
403.9 KB |
Weergegeven: |
166 keer |
|
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2020, 10:41 Onderwerp: |
|
|
platen pakket hoeft er toch niet uit als je drukstift wil wisselen?
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2020, 11:19 Onderwerp: |
|
|
LLaight schreef: | Kijk, weer wat geleerd. Had op de partsfinder al gezien dat er verschil zat in de drukstiften maar niet hoe ik het kon herkennen, bij mij zit er gelukkig ook de volledig zwarte in en zoals ik begrijp is dat de juiste? |
klopt ja, uit 1 geheel, gelijkmatig van dikte en zwart staal
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
LLaight
Geregistreerd op: 15-5-2020 Berichten: 32 Woonplaats: Roosendaal
|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2020, 12:06 Onderwerp: |
|
|
Mooi, scheelt weer wat werk. Hoop de mijne deze week weer rijdend te hebben, had nog wat andere klusjes (kamertje bouwen voor een toekomstig passagiertje die in Januari wordt verwacht) die toch wat hoger op het prioriteitenlijstje van vrouwlief stonden.
_________________ Gas is alles |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2020, 13:11 Onderwerp: |
|
|
en je hebt nog zo je best gedaan
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 541
|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2020, 13:41 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | platen pakket hoeft er toch niet uit als je drukstift wil wisselen? |
Nee klopt, ik wilde de dikte opmeten van de platen en die belville disc had wat ingevreten op een stalen ring dus die ook maar even omgewisseld.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 14 Sep. 2020, 18:36 Onderwerp: |
|
|
drukdeksel van de kopepling zal er af moeten om de stift er uit te krijgen.
Je kunt de (dan losliggende platen) laten liggen.. dan kun je er geen fouten mee maken... maar werk is het niet of je ze er nu effe uit pakt of niet.
mbt parts-finder: (al eens eerder verteld maar goed:)
ik weet niet welke jullie gebruiken, maar als je die van KTMworld gebruikt..
https://www.ktmworld.com/oemparts/c/ktm_motorcycle/parts
dan kun je direct zoeken naar een part-nummer, en is er een handig knopje 'Where used' Daarmee kun je dan zien waar dat anderdeel nog meer gebruikt word (bijv in een EXC525 of zo..)
zoek je bijv op: 60032054400
dan vind je :
Push Rod Cpl 60032054000 60032054400
Push Rod Cpl 60032054100 60032054400
Push Rod Cpl 60032054300 60032054400
Push Rod Cpl 60032054400
waarbij die laatste is voor alle modellen vanaf 2006-2013...
en al die eerdere in eerdere types... en vervangen zijn door die laatste.
doe er je voordeel mee
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 216
|
Geplaatst: Do, 17 Sep. 2020, 20:29 Onderwerp: |
|
|
Hier hetzelfde probleem.
Oberon slave laten plaatsen, kort daarna werd de koppeling zeer zompig en ontkoppelde niet meer.
Master cylinder laten vervangen en goed laten ontluchten. Het boeltje heeft toen even gewerkt maar nu weer geen ontkoppeling meer als ik de hendel inknijp.
Bij de oude slave cylinder geen problemen met ontkoppelen gehad, dit kwam op na plaatsing van de Oberon.
Moet ik nu denken aan een te korte kopplingsstift of een versleten master cylinder?
er is geen sprake van zichtbare lekkage van de master cylinder en het olieniveau was ook voldoende toen het deksel eraf ging voor het ontluchten.
Deze thread heeft mij tot nu toe alleen maar in verwarring gebracht omdat ik niet an de koppelingsstift heb gedacht.
Aanvulling:
Vanmorgen toch opgestapt en ik merk dat wanneer ik in zijn vrij een aantal keer de koppelingshendel intrek, ik kennelijk weer druk opbouw want dan doet de koppeling het even normaal...
Zou dat kunnen duiden op een te korte koppelingsstift?
Graag uw aller mening.
_________________ Om u, wij zijn. |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 541
|
Geplaatst: Vr, 18 Sep. 2020, 10:05 Onderwerp: |
|
|
Misschien ook nog even opnieuw ontluchten, mocht er toch weer wat belletjes uitkomen is er toch ergens wat lek. De
leiding zou natuurlijk ook nog lek kunnen zijn, hoewel wel onwaarschijnlijk.
Ik heb het idee dat die van mij, ondanks Oberon en resleeven van de M/C, nog steeds wat zompig wordt na verloop van tijd. Laatst een keer ontlucht en er kwamen toch weer wat belletjes uit. Misschien toch maar eens een nieuwe leiding proberen.
|
|
Naar boven |
|
|
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 216
|
Geplaatst: Vr, 18 Sep. 2020, 11:07 Onderwerp: |
|
|
Het vervelende is dat de koppeling kort na grondig ontluchten best snel weer zompig werd.
Na overleg met de deskundoloog besloten toch maar voor een nieuwe master cylinder te gaan.
Kost wel duur maar dan heb je ook wat en dan ben ik er in ieder geval zeker van dat de master én slave goed zijn.
Mocht er dan nog steeds sprake zijn van zompigheid dan gaan we verder met puzzelen....
_________________ Om u, wij zijn. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 18 Sep. 2020, 12:38 Onderwerp: |
|
|
analyseer eerst het probleem eens goed...
Ad had een heel ander probleem.. daar viel de druk volledig weg.. omdat de zuiger gewoon te ver terug gedrukt werd: Als ie eenmaal aanlag was de druk prima, en kon je niet doorknijpen. Er lekte niks en eenmaal ingetrokken bleef de druk ook goed behouden.
Als jij de koppeling wel vrij kan knijpen, maar deze dan langzaam terugloopt en weer pakt zeg maar... dan lekt de cilinder aan de bovenkant olie (over de zuiger.. geen olieverlies, OF, de zuiger onder...maar dan velies je olie want daar is geen omloop.
Als je de koppeling nooit goed vrijgetrokken krijgt (omdat ie sponzig is), maar eenmaal ingetrokken verandert de situatie niet... dan lekt er niks.. maar zit er lucht in, of komt je koppeling mechanisch gewoon niet goed vrij.
Tuurlijk kan je alles vervangen.. en dan komt het ook vanzelf een keer goed (soms is dat makkelijker idd).. maar soms beter eerst nadenken (voordenken dus eigenlijk) wat nu eigenlijk het probleem is.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Vr, 18 Sep. 2020, 12:41 Onderwerp: |
|
|
ik denk dat als de slave er af ligt, je zo kunt zien of je de oude (korte)
stift er nog in hebt zitten, immers die steekt nog een paar cm door,
de oude stift glimt, en de nieuw type is zwart staal, dus als ik de oberon ga monteren en ik zie een glimmende stift, weet ik dat het oude type er nog in zit, en bestel ik metteen een nieuw type..
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
michelbijl
Geregistreerd op: 16-10-2009 Berichten: 216
|
Geplaatst: Vr, 18 Sep. 2020, 15:29 Onderwerp: |
|
|
@DrBean,
Je hebt gelijk in de advies eerst goed te analyseren wat er precies aan schort.
Ik heb dat in 1e instantie zelfstandig geprobeerd, vervolgens gechecked bij de deskundoloog.
Uiteindelijk heb ik meer fiducie in zijn oordeel dan het mijne, hij heeft domweg meer kennis en ervaring, zijn toevoegingen / wijzigingen in mijn redenering helpen mij weer wat wijzer te worden.
Met jouw bijdrage hierboven ben ik net zo goed net zo blij, ook jij hebt een hoop meer kennis en ervaring dan ik en weet in 3 regels uit te leggen waar op te letten, komt volledig overeen met de deskundoloog, dus dank daarvoor!!
Grtzz
_________________ Om u, wij zijn. |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Ma, 21 Sep. 2020, 19:08 Onderwerp: |
|
|
Het gaat nog niet goed.
Als ik s óchtends wegrijd dan trilt de motor en koppeling behoorlijk.
Heb ik eenmaal geschakeld gaat alles goed.
Plakken de platen soms? dezelfde olie als altijd dus dat is niet veranderd.
Ik voelde wel wat speling op de korf en houder maar niet veel en dan zou hij het altijd moeten doen toch?
Ad.
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
|