Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 1 Mrt. 2019, 14:23 Onderwerp: |
|
|
Dat verschil is nooit groot genoeg om dit te veroorzaken. Er is hoogst
waarschijnlijk gewoon iets mis aan de carburateurs. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Mflentge
Geregistreerd op: 27-9-2018 Berichten: 17
|
Geplaatst: Za, 2 Mrt. 2019, 12:47 Onderwerp: |
|
|
Toon mijn vreugd zag ik dat KTM specialist Rene begin dit jaar bij Vakgarage Akersloot is begonnen, gelijk even langsgereden en een afspraak gemaakt om de motor weer in orde te maken.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Ik zal nadien nog even berichten waar het hem nou in zat. |
|
Naar boven |
|
|
Mflentge
Geregistreerd op: 27-9-2018 Berichten: 17
|
Geplaatst: Za, 30 Mrt. 2019, 10:21 Onderwerp: |
|
|
Zo, die rijdt weer als een zonnetje.
Volgende laten doen bij Motorservice Akersloot (René van Verpalen werkt daar nu).
- Andere sproeierkit, motor was nooit afgesteld op de Akrapovic dempers
- Olieverbruik hopelijk verholpen (keerring bij ontsteking)
- SAS eruit
- Oberon koppelingscilinder
- Handkappen erop
Loopt als nooit tevoren, tenminste niet in mijn bezit!
Het slecht lopen zal de afstelling geweest zijn, de motor liep waarschijnlijk al armer door de aftermarket dempers. Tel daarbij op dat de vorige luchtfilter erg vies was en de nieuwe een stuk meer lucht door laat, en we hebben het probleem gevonden. |
|
Naar boven |
|
|
klokker
Geregistreerd op: 16-3-2010 Berichten: 25
|
Geplaatst: Do, 10 Sep. 2020, 12:32 Onderwerp: |
|
|
Heb het zelfde probleem, motor levert geen vermogen boven de 100. Geen enkel idee wat ik er aan kan doen |
|
Naar boven |
|
|
schenkie
Geregistreerd op: 3-10-2015 Berichten: 79
|
Geplaatst: Vr, 11 Sep. 2020, 9:57 Onderwerp: |
|
|
@klokker,
heb je de carbs al nagekeken? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 11 Sep. 2020, 16:40 Onderwerp: |
|
|
ja de eerste simpele vraag is dan:
Is al het standaard onderhoud goed gedaan?
(luchtfiler schoon, kleppen correct gesteld , ketting fatsoenlijk gesteld)
2e vraag: Wat is er veranderd.. was dit al lang zo of kwam het ineens of juist langzaam.
Zie voorgaande verhaal..
Met onjuiste afstellingen, andere uitlaten en luchtfilter.. kan het nooit goed geweest zijn. Dus misschien is het nog wat erger geworden.. maar zeker niet 'ineens'
ps. het verhaal klopt ook niet zo erg.. open uitlaten geven een armer mengsel, maar een vies filter juist weer een rijker mengsel...
Tevens: Ik heb vaak zat met een 'vies' filter gereden in de rally.. maar dan ben je echt niet ineens voelbaar veel vermogen kwijt.. dan moet ie echt wel heel uitzonderlijk vies zijn, bijv als ie dichtgeslagen is door olie uit de carterontluchting. Dit kan heel goed als er in het blok een keerring stuk is idd, (en dat vieze filter zou je bij een standaard service dan weer moeten zien...)
maar goed, dat is opgelost door een goede monteur. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|