lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Dealer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Georgie



Geregistreerd op: 15-11-2006
Berichten: 44
Woonplaats: W-Vl

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Nov. 2006, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Baaf Peeters schreef:
Ik ben vandaag bij racing center geweest en eens gaan proefzitten met mijn duo.
Dit viel zeker mee.
Ik moet eerst nog wel mijn oude moto verkopen.
Dus nog even geduld hebben.


Beste,

Ook ik ben nieuw en zoekend naar 950SM en Duke naked bikes
Mijn dealer zal zeker verderaf gelegen zijn, W-Vl
De opgegeven prijzen doen mijn oren tuiten,
ik dacht dat er nog 11.... enzo verder op het kaartje stond
Mijn testrit kan voorlopig niet doorgaan, te nat buiten

Welke zijn uw bevindingen met de SM950 neem ik aan ?
Ik heb nog ernstige bedenkingen aan het grote benzineverbuik
met dit soort motoren, veel fun voor veel super 95 of 98 ?

CU
Georgie

_________________
liever koppel dan pk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Nov. 2006, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

liever koppel dan pk ????? je moet een buell kopen
of een trapson dan heb je meer koppel dan pk
bij de super motard is het 100nm tegen 100pk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Georgie



Geregistreerd op: 15-11-2006
Berichten: 44
Woonplaats: W-Vl

BerichtGeplaatst: Do, 16 Nov. 2006, 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
liever koppel dan pk ????? je moet een buell kopen
of een trapson dan heb je meer koppel dan pk
bij de super motard is het 100nm tegen 100pk


Deze 100-100 verhouding vind je op de meeste dikke twins terug
rij nu met wat minder
en moet scherp schakelen, dus wil meer schakellui ermee vandoor kunnen,
daarbij zijn de pk's minder van belang, niet !
Heb trouwens met de MT-01 reeds proefgereden, is eigenlijk enkel koppel cheesy

CU
Georgie

_________________
liever koppel dan pk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Georgie



Geregistreerd op: 15-11-2006
Berichten: 44
Woonplaats: W-Vl

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Nov. 2006, 17:13    Onderwerp: Reageer met quote

Zal ik uitkijken naar de Ducati of Buell Hypermotard ? ook 100 pk / 100 Nm
Of wil toch nog iemand een paar antwoorden verzinnen op mijn vragen aub ?

En ja ik heb al 50km op een 950sm gereden, bevielen mij wel erg.
Licht, smal, zeer stuurvast, fun, lekker geluid en vermogensafgifte ok
maar toch veel verbruik, vreemd tankdeksel, geen euro 3,
nogal warm onder het zadel, smal zadel (was ik niet tevreden over),
bagagemogelijkheden ?
geen toerenteller en andere info in tellerpartij, versnellingsaanduiding, tankvolume/reserve, versnellingsaanduiding
windbescherming, nikske, dus hoe rijden jullie 140 op de snelweg ???

Tot jullie antwoord
CU
Georgie

_________________
liever koppel dan pk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Nov. 2006, 17:49    Onderwerp: Reageer met quote

De gemiddelde SM-rijder ziet er hier na een half jaartje sturen zo uit! rolleyes4


portier.png
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  9.16 KB
 Weergegeven:  7347 keer

portier.png


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bompie



Geregistreerd op: 15-7-2005
Berichten: 545
Woonplaats: schelle , belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Nov. 2006, 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

wel beste 140,150 km per uur is goed te doen ik ben van de zomer naar de alpen gereden op 1 dag en dat was ongveer 950 km en geen probleem.......ps, en ik ben maar een smal ventje hoor en ook mijn nek is niet zo robust !!!!! MAAR de 950 sm is zeer ok !!!!!


mototrip Alpen-Vercors_046.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  157.96 KB
 Weergegeven:  339 keer

mototrip Alpen-Vercors_046.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 23 Nov. 2006, 0:24    Onderwerp: Reageer met quote

Georgie schreef:
Zal ik uitkijken naar de Ducati of Buell Hypermotard ? ook 100 pk / 100 Nm
Of wil toch nog iemand een paar antwoorden verzinnen op mijn vragen aub ?

En ja ik heb al 50km op een 950sm gereden, bevielen mij wel erg.
Licht, smal, zeer stuurvast, fun, lekker geluid en vermogensafgifte ok
maar toch veel verbruik, vreemd tankdeksel, geen euro 3,
nogal warm onder het zadel, smal zadel (was ik niet tevreden over),
bagagemogelijkheden ?
geen toerenteller en andere info in tellerpartij, versnellingsaanduiding, tankvolume/reserve, versnellingsaanduiding
windbescherming, nikske, dus hoe rijden jullie 140 op de snelweg ???

Tot jullie antwoord
CU
Georgie


nu ik dit zit te lezen ( book2 )snap ik niet wat je in de super-motard ziet stars
zadel niet goed, geen toerenteller, bagage, enz, enz, enz, en daar zit ook niemand op te wachten om dit er wel op te hebben, daarom heet hij supermotard ???? er zit eigenlijk al te veel op wink3 je kan er ook mee toeren maar daar is hij duidelijk
niet voor gemaakt, en de super-duke (hooliganbike)ook niet,en dit soort motoren koop je ook niet omdat ze zuinig zijn maar gewoon puur voor de fun
zou je niet beter naar een adventure kijken, je zou er zeker eens een proef ritje mee moeten maken, ik denk dat dit je beter zal bevallen. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Do, 23 Nov. 2006, 8:17    Onderwerp: Reageer met quote

Georgie schreef:
,bagagemogelijkheden ?
geen toerenteller en andere info in tellerpartij, versnellingsaanduiding, tankvolume/reserve, versnellingsaanduiding
windbescherming, nikske, dus hoe rijden jullie 140 op de snelweg ???


Het enige wat ik gebruik om 140 te rijden is mijn gashendel (die zit rechts op het stuur wacko )

idea2 misschien eens een goldwing proberen

Nee joh, zo'n SM moet lekker 'basic' zijn, zelfs die teller is enkel omdat het moet.

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Georgie



Geregistreerd op: 15-11-2006
Berichten: 44
Woonplaats: W-Vl

BerichtGeplaatst: Do, 23 Nov. 2006, 13:03    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:

.... nu ik dit zit te lezen ( book2 )snap ik niet wat je in de super-motard ziet stars
zadel niet goed, geen toerenteller, bagage, enz, enz, enz, en daar zit ook niemand op te wachten om dit er wel op te hebben, daarom heet hij supermotard ???? er zit eigenlijk al te veel op wink3 je kan er ook mee toeren maar daar is hij duidelijk
niet voor gemaakt, en de super-duke (hooliganbike)ook niet,en dit soort motoren koop je ook niet omdat ze zuinig zijn maar gewoon puur voor de fun
zou je niet beter naar een adventure kijken, je zou er zeker eens een proef ritje mee moeten maken, ik denk dat dit je beter zal bevallen. thumbsup


Mogelijks zit ik idd bij de verkeerde motor,
ik vroeg de dealer een motor met behoorlijk koppel, meer fun dan een BMW RT, en van KTM kende ik enkel het uiterlijk van de Duke en de Adventure. Die SM950 is idd lekker fun, maar misschien niet wat ik zoek, maar de reacties op dit en andere forum zijn wel top, dus die testrit heb ik redelijk snel aangenomen.
Van de Duke is de gasrespons niet lineair en dat schrikt me wel af, nogal wat pk ook, wheelies moeten voor mij niet.
Voor een prijs van €11.000 koop je bij eender welk merk een prachtige motor van 100pk/100Nm dat maakt de keuze wel niet makkelijker, en de modellen vernieuwen ook bijzonder vlug.
In elk geval ben ik met deze bijkomende antwoorden wel iets vooruit.
Ook THX aan Bompie & African voor jullie reply smiley2

CU
Georgie

_________________
liever koppel dan pk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 23 Nov. 2006, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

probeer dan eens de 990/950 Adventure!

In principe hetzelfde blok, hetzelfde koppel en vermogen, en ook zeker veel meer fun dan een bmw rt!

Maar wel een kuip, een toeren teller, accesoires die je wilt, diverse zadels naar wens etcetc. daarmee rij je in 1 ruk van Berlijn naar huis met 180+ op de teller (one... je moet halverwege minstens tanken :-/, zelfs 2x .. )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 23 Nov. 2006, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

en je hebt gelijk dat je voor de prijs van 11,000 euri ook iets anders kan kopen maar dan heb je geen wp vering geen brembo remmen enz enz
als ik jou was, TESTEN DIE ADVENTURE, wel duur, maar moet het echt een nieuwe zijn ??? dit is voor mij de ultieme, toer, reis, en enduro, motor die er nu op de markt is,
suc6 bij je keuze wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Georgie



Geregistreerd op: 15-11-2006
Berichten: 44
Woonplaats: W-Vl

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Nov. 2006, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
probeer dan eens de 990/950 Adventure!

In principe hetzelfde blok, hetzelfde koppel en vermogen, en ook zeker veel meer fun dan een bmw rt!

Maar wel een kuip, een toeren teller, accesoires die je wilt, diverse zadels naar wens etcetc. daarmee rij je in 1 ruk van Berlijn naar huis met 180+ op de teller (one... je moet halverwege minstens tanken :-/, zelfs 2x .. )


Ik kan zeker bevestigen dat die WP-vering ongelooflijk fijn zijn werk doet, en de remmen tov het gewicht ook 1e klas zijn. Aankoopprijs is niet de eerste aanwijzer, als ik waar voor mijn geld heb dan kan ik ook duurder aankopen, of een jonge OK nemen.
Ik ben ook heel blij om kennis te hebben gehad van deze 950SM.
Wellicht heeft de dealer die voorgesteld omdat hij daar een demo motor van had.
Bij een nieuwkoop zou ik wel eerder naar fun, euro3, verbruik en dou-bagage willen zien. De F en R reeks van BMW blijven ook in de running hoor! Weet nu wel zeker dat KTM topproducten aflevert ! én vrij exclusief is.
Toen ik de promo-filmkes van de Duke en 950SM zag dacht ik ook wel, zo scherp en agressief rijden moet nu wel ook niet (voor mij hé). Dus ik zoek wel nog verder, kan beter eens wat neuzen op het adv deel van dit forum.
CU
Georgie

_________________
liever koppel dan pk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Baaf Peeters



Geregistreerd op: 26-10-2006
Berichten: 10
Woonplaats: Dessel

BerichtGeplaatst: Di, 5 Dec. 2006, 0:01    Onderwerp: Reageer met quote

Eindelijk is de kogel door de kerk.
Dinsdag heb ik mijn oude moto verkocht en woensdag ben ik een paar uurtjes met de SM gaan testen.
Dit viel super goed mee.
Zaterdag ben ik hem dan gaan bestellen bij motocare.
Levering na nieuwjaar met acra's er op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif