lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

790 R Adventure
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 790/890 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arrrie



Geregistreerd op: 25-3-2015
Berichten: 110

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Aug. 2019, 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Toen ik giisteren wat spulletjes ging ophalen voor m'n 950, heb ik wat staan kijken naar de 790. God-wat-is-ie-lelijk ! stars furious3 devil


Ja dat was ook de algemene mening van de 950 ook toen die uitkwam.
maar als je er op zit zie je er wienig van.

_________________
Het zal wel loslopen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koekeroe



Geregistreerd op: 7-9-2015
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Nov. 2019, 12:38    Onderwerp: Reageer met quote

heb nu ook zo'n dingetje
ben er erg tevreden over
like de rally mode, qwickshifter,crusecontrole en de explorer vering thumbsup
alleen jammer dat ze bij KTM modellenreeksen zo snel veranderen thumbsdown

_________________
890 adv r rally
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Mei. 2020, 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

JanJan schreef:
Ik heb vorige week bij NIWA proefgereden op de 790 R en Guzzi V85.
De 790 viel me niet mee. Het rijdt lekker licht en voelt veel lichter en wendbaarder dan mijn 950, al scheelt dat maar 10 kilo.
Het probleem is dat ik er niet warm of koud van werd. het blok praat niet tegen me. Het klinkt ook te Japans naar mijn smaak. Dat de verzette kruktappen het gevoel geven van een echte V-twin merkte ik helemaal niet.
Toen iemand naast ons een 1090 ging starten zei ik tegen mijn vriendin 'let op, zo moet een motor klinken'. Ze begreep direct wat ik bedoelde.


Ik moest lachen toen ik deze vergeten tekst van mezelf las vorige week, want...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Mei. 2020, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben terug smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Mei. 2020, 14:32    Onderwerp: Reageer met quote

grin grin grin
och, we hebben allemaal wel eens een stapje opzij gedaan,
en tja,... een 790 is nou 1 maal geen LC8 confused
...een 1090 wel... Smile
was de guzzi toch niet je-van-het???

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mookie



Geregistreerd op: 30-5-2015
Berichten: 97
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Mei. 2020, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom terug Jan.

Mookie

_________________
1290 Super Adventure S
1190 adventure
ST1100
Intruder750
CM400T
CX500
CB350 four
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Jun. 2020, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

Mookie schreef:
Welkom terug Jan.

Mookie


Dank je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Jun. 2020, 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
grin grin grin
och, we hebben allemaal wel eens een stapje opzij gedaan,
en tja,... een 790 is nou 1 maal geen LC8 confused
...een 1090 wel... Smile
was de guzzi toch niet je-van-het???


Ik vind de Guzzi een geweldige motor. Rijdt lekker, ziet er goed uit etc, maar ik vind hem te braaf. Ik miste de kick van hard optrekken en snel schakelen. En die 35 pk.. Nu heb ik 45 pk meer, en dat is een groot verschil natuurlijk.
Bij mijn 950/990 had ik steeds het gevoel dat de motor altijd zat te loeren op een kans om er keihard vandoor te gaan en dat ik dat moest tegenhouden smiley
Dat heb ik nu weer terug. De Guzzi was mijn eerste nieuwe motor, maar gelukkig had Dipi Moto nog een nieuwe 1090 staan.

Weet iemand trouwens hoe je kan zien of je een 95 of 125 pk versie hebt van de 1090? Niet dat ik twijfel of ik de verkeerde heb, maar daar ben ik nieuwsgierig naar. Na inrijden kom ik er ook vanzelf achter natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gianni



Geregistreerd op: 20-3-2006
Berichten: 89

BerichtGeplaatst: Do, 3 Sep. 2020, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Aan te passen door gewoon aan computer te hangen.
Kan je zo nergens aan zien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koekeroe



Geregistreerd op: 7-9-2015
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: Di, 13 Okt. 2020, 6:04    Onderwerp: Reageer met quote

Er is al weer een opvolger van de 790
890 adventure
nog 100 erbij en we hebben een 990 devil
https://www.youtube.com/watch?v=pFdyLDjyR8I

_________________
890 adv r rally
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Okt. 2020, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

geinig, ben benieuwd naar de specs.. wel aardige verbeteringen van de vering , stuurdemper etc.. maar het lijkt toch nog steeds behoorlijk sterk weg-georienteerd design.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 15 Okt. 2020, 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

KTM 890 Adventure R Specs
ENGINE TYPE: Parallel Twin, 4-Stroke, DOHC
DISPLACEMENT: 889 cc
BORE/STROKE: 90.7 / 68.8 mm
STARTER: Electric; 12V 10Ah
TRANSMISSION: 6 Gears
FUEL SYSTEM: DKK Dell’Orto, 46 mm Throttle Body
LUBRICATION: Pressure Lubrication with Two Oil Pumps
COOLING: Liquid Cooling with Water/Oil Heat Exchanger
CLUTCH: PASC (Power Assisted Slipper Clutch),
Mechanically Operated
IGNITION: Bosch EMS with Ride-By-Wire
FRAME: CroMoly Tubular Steel, Engine as Stressed Member
SUBFRAME: CroMoly Steel Trellis
HANDLEBAR: Aluminum, Tapered, Ø 26/22 mm
FRONT SUSPENSION: WP XPLOR USD Ø 48 mm
REAR SUSPENSION: WP XPLOR Monoshock with PDS
SUSPENSION TRAVEL
FRONT/REAR: 240 mm / 9.4 in; 240 mm / 9.4 in
FRONT/REAR BRAKES: Disc Brake 320 mm / 260 mm
FRONT/REAR WHEELS: 2.50 x 21”, 4.50 x 18”
FRONT/REAR TIRES: 90/90-21”; 150/70-18” Continental TKC 80
STEERING HEAD ANGLE: 26.3º
WHEELBASE: 1,528 mm ± 15 mm / 60.2 ± 0.6 in
GROUND CLEARANCE: 263 mm / 10.4 in
SEAT HEIGHT: 880 mm; 34.6 in
TANK CAPACITY: 20 l / 5.3 gal
DRY WEIGHT, APPROX: 196 kg / 432 lbs

FF geleend uit ARM

_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 15 Okt. 2020, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

tja..

toch weer 200kg
240mm vering travel

tis geen verbeterde lc8-go denk ik dan

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Okt. 2020, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
tja..

toch weer 200kg
240mm vering travel

tis geen verbeterde lc8-go denk ik dan


van een V twin naar twin in lijn is sowieso geen verbetering rolleyes

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Okt. 2020, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom? Het is eigenlijk aan alle kanten op de looks en breedte na de beste motor configuratie hoor. smiley
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 790/890 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif