lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Motor start niet

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dirk23



Geregistreerd op: 10-6-2018
Berichten: 8
Woonplaats: OUDDORP ZH

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Aug. 2020, 18:32    Onderwerp: Motor start niet Reageer met quote

hallo leden,

Misschien dat iemand een idee heeft. Ik heb een ktm 950 project gestart een 1.5 jaar geleden ongeveer. Ben nu bezig het electrisch terug te zetten. Kabelboom is bijna origineel alleen heeft de vorige eigenaar een side stand dongel erop gezet denk ik.

De kabelboom zit er weer op en op het licht na is alles aangesloten. Nu wil ik de motor starten maar dat lukt niet ook niet met de standaard in. Heb de min van de accu op het frame. En de plus naar de start motor via het relais. Als ik de motor aanzet gaat de benzine pomp brommen, dashboard gaat aan. Lampjes doen het het voorlicht ook. Als ik een start puls geef hoor ik het relais klikken alleen gebeurd er niks.

Ik heb gemeten van het frame naar de plus van de accu en meet 12v. Van het motorblok/start motor naar de plus ook 12v. Naar het relais ook 12v. Alleen van het relais naar de motor niks. Als ik de plus naar de start motor direct op de accu zet dat gaat de start motor wel draaien. Kan het zijn dat het relais niet goed is, ondanks dat ik hem wel hoor klikken?

Met vriendelijke groet,

Dirk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Aug. 2020, 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

kan zo veel zijn Dirk.

Je zegt dat de benzinepomp gaat 'brommem': bij een 950 hoort die niet te brommen, maar een paar keer te ploppen totdat de carb vol is; maar dat heeft niks met je start-relais fail te maken natuurlijk.

bekijk het schema effe goed...

makkelijkst is als je de koppeling intrekt (of de stekker van de koppelings-schakelaar er effe afhaalt en kortsluit: dan zijn alle andere interlock over-ruled en moet je kunnen starten.

Als de startmotor dan niet geactiveerd wordt.. krijgt er iets niet goed power:

- hoofdzekering rot
- startrelais slecht
- accu gewoonn verrot ? (wat is daar mee gebeurd in die 1,5 jaar?? stilstaan -> kapot)

etc

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif