lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Afstelling van carburateurs probleem

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bennmgn950sm



Geregistreerd op: 7-6-2020
Berichten: 5
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Aug. 2020, 18:56    Onderwerp: Afstelling van carburateurs probleem Reageer met quote

Ik zit hier al een tijdje op het forum , ben al 2 jaar in bezit van een 950sm.
Nu had ik laadt bij onderhoud de bougies vervangen en zag ik hierbij dat de bobine gescheurd was. Gelijk een nieuwe besteld, want dit kan wel eens de oorzaak zijn van het spontane afslaan zijn dacht ik.

Helaas zonder positief effect , het was nog niet verholpen.
Internet afgespeurd naar eventuele oorzaken en de caburateuts dus maar even er af genomen om.de mengsel schroeven te bekijken waar deze op staan. Dit omdat hij erg rijk loopt, de benzine walm komt je echt tegemoet.

Voorste cilinder stond maar op 3/4 uitgedraaid en de andere 1.5 hier klopt dus geen hout van. Terug gezet op 2.5 slag , helaas ging de motor na zo'n 50 meter op 1 pit lopen en sloeg hij af.

Wie kan mij hier wegwijs maken met waar ik mee moet beginnen ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Aug. 2020, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Als je een hele rare afstelling aantreft... zal je eerst moetenkijken wat er verder allemaal niet klopt.

- zijn de sprpoeiers origineel?
- de naalden?
- naalden standen?

Dan zorgen dat de rest van de motor optimaal onderhouden is:
- schoon luchtfiler
- kleppen gesteld
- carb op vaccum synchroon
- niet te vergeten: choke kabel die goed vrijkomt en terugvalt
- membraanschuiven die goed vrijlopen

Als je dan alles origineel hebt.. kun je bij fabrieks instellingen beginnen en KLEINE aanpassingen maken.

Het feit dat het er een heel eind naast staat.. suggereert dat er meer zaken niet origineel staan.

in de WPH staat overigens 2 1/4 slag uitdraaien..

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif