lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Probleem met terugschakelen op de 990

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marcelfacd



Geregistreerd op: 30-6-2013
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Aug. 2020, 21:11    Onderwerp: Probleem met terugschakelen op de 990 Reageer met quote

Hallo, ik heb sinds 2 dagen een vreemd probleem met het terugschakelen. Bij het rijden is er niets aan de hand, op- en terugschakelen gaat goed maar na een tijdje gaat het terugschakelen steeds lastiger, in die zin dat ik som maar 1 of 2 of 3 versnellingen terug kan schakelen, soms maar 1 maar het begint er vaak mee dat ik m niet in zn 1 of neutraal krijg. Op dat moment is er geen beweging in de schakelpook te krijgen. Als ik m uit zet en een in stilstand beweegt gaat het vaak ook niet maar als ie een tijdje staat weer wel! Als het dan weer lukt gaat het weer ff goed maar begint het weer snel. Om dat het probleem echt begint bij wat zwaarder gebruik lijkt het alsof het met temperatuur te maken heeft maar ik kan niet verzinnen hoe of wat. Het zou fijn zijn als iemand een hint zou kunnen geven waar de oorzaak zou kunnen liggen?? Thnx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Aug. 2020, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

(sorry om evt ook de triviale/voor de handliggende te noemen..)

- schakelpook los op het asje.. komt ergens tegenaan
- laars komt ergenes tegenaan
- koppeling komt nietgoed vrij

dat zijn wel de bekendste... ik neem aan de dat motor goed is onderhouden.. er fastoenlijk ververste olie in zit etcetc.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
marcelfacd



Geregistreerd op: 30-6-2013
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Aug. 2020, 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
(sorry om evt ook de triviale/voor de handliggende te noemen..)

- schakelpook los op het asje.. komt ergens tegenaan
- laars komt ergenes tegenaan
- koppeling komt nietgoed vrij

dat zijn wel de bekendste... ik neem aan de dat motor goed is onderhouden.. er fastoenlijk ververste olie in zit etcetc.


Yep, 1000km terug grote beurt gehad, alle vloeistoffen op niveau, de triviale zaken zij het niet buiten dat ik me afvraag of een haperende slave dit gedrag kan veroorzaken? Wat verder opvalt is dar als ie dan wel weer schakelt het lijkt of de pook terugtikt (aslof ie weer uit de versnelling springt, maar dat doet ie niet)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 360

BerichtGeplaatst: Di, 11 Aug. 2020, 11:38    Onderwerp: schakelen Reageer met quote

Heb hetzelfde probleem gehad na een beurt . Bij mij hadden ze er andere olie ingedaan , dus heb ik de olie eruit gehaald en de originele motorex erin . bij mij was het probleem meteen opgelost , succes .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
marcelfacd



Geregistreerd op: 30-6-2013
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Di, 11 Aug. 2020, 17:33    Onderwerp: Re: schakelen Reageer met quote

john68 schreef:
Heb hetzelfde probleem gehad na een beurt . Bij mij hadden ze er andere olie ingedaan , dus heb ik de olie eruit gehaald en de originele motorex erin . bij mij was het probleem meteen opgelost , succes .


Dus ook na een tijdje pas dat het ge-emmer begint? Er is bij de beurt inderdaad andere olie ingedaan dan ik normaal altijd doe (15w 50 ipv 10W 50, ik weet niet welk merk) door Goedhart. Als dit het probleem is dan heb ik het
echt helemaal gehad met die club. Bij dezelfde beurt hadden ze ook mn achterrem niet goed ontlucht en de ketting veeeeeel te strak staan.....en dat allemaal voor een uurtarief van 88 euries devil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif