lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 sm 2005 motorschade??

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rubkuh



Geregistreerd op: 15-2-2018
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Jul. 2020, 20:58    Onderwerp: 950 sm 2005 motorschade?? Reageer met quote

heren! en dames:)

mijn 950 sm heeft kuren...of motorschade.. wreck


motor heeft nu 38000 km gelopen. een tijdje terug onderhoud gehad waar ook de kleppen zijn gecontroleerd, alles verder prima op 1 ding na...
bij het zeefje zit een soort plastic stukjes gevonden. alles gereinigd en weer rijden.


een aantal keer gereden nu na een 2-3 maanden stil te hebben gestaan start de motor wel. maar klimt heel moeilijk in toeren, veel motor geluid,
ploft uit de uitlaat bij iets hoger toerental..
mijn monteur is bang voor motor schade. ik weet het niet aangezien ik de motor rijdend heb weg gezet..


vandaag de olie afgelaten. en die is zo goed als nieuw. wel die plastic stukjes! ( zie foto)
wat kan dit zijn?? is het een bekend lc8 probleem?? is het misschien vervuiling en is het plastic iets anders?



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Jul. 2020, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

wanneeer is het precies begonnen, en kwam het toen in een keer?

het slecht lopen en het motor-geluid samen opgetreden? of hoorde je de herrie altijd al, maar loopt ie na stilstand nu ineens slecht?

was het wel goed direct na de service? of na de service nooit goed geweest?

Plastic stukjes lijken me niet goed/normaal...
nokkenasketting geleider stuk/los?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Rubkuh



Geregistreerd op: 15-2-2018
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Di, 28 Jul. 2020, 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

de ktm is in maart naar de garage geweest.
daarna heb ik nog prima gereden. geen probleem en het geluid is me toen niet opgevallen.

toen kwam al wel de melding van het monteur dat hij plastic schaafsel had gevonden.
en nu zit weer het filter vol met schaafsel.
- ik denk zelf dat er een geleider weg gesleten is, en dus misschien mijn distributie ketting nu tegen het blok komt en zo geluid maakt?


het slecht lopen is gekomen na dat hij een maand of 3 heeft stil gestaan. ik hoop dat ik dit kan oplossen met nieuwe benzine en het reinigen van de cabr.

het beste senario is nu dat het 2 verschillende problemen zijn.
maar het kan natuurlijk ook zijn dat er iets intern nu niet goed meer is?

waar kan ik een werkplaatshandboek downloaden om de airbox en cabr te verwijderen?

bedankt!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 28 Jul. 2020, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, ALs de distributie ketting geleider stuk is (wat zeker kan..), dan wordt de ketting niet goed gespannen.
Ultimately.. kan die dan overslaan, en een tandje er naast is meteen weinig vermogen, slecht oppakken/niet willen klimmen in toeren, en ploffen.

Dus misschien toch verstandig om meteen naar klep-timing (en speling) te kijken.

scenario: Geleider langzaam stuk.. eerst plastic kruim... dan speling op de ketting; tot het te veel wordt en de ketting een tandje over slaat, en dan loopt ie ineens echt niet meer fastoenlijk. Dan heeft brandstof mengsel echt bijna geen invloed...

Dat rammelen van de ketting klinkt zoals ie rammelt als je direct na de koude start nog heel even geen oliedruk hebt... (het is een olie-druk spanner...)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Rubkuh



Geregistreerd op: 15-2-2018
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jul. 2020, 5:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dit klinkt allemaal zeer bekend.. qua verschijnselen.

Gister de cabr. Gereinigd en v-power erin gedaan maar mocht niet baten.
De motor slaat aan en gelijk weer uit.

Nu is de vraag is die geleider te vervangen met het blok in de motor?
Is dat iets wat ik zelf kan of beter een monteur vinden?

Bedankt voor de hulp👍
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif