lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990S of R?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Deurdonder



Geregistreerd op: 1-6-2020
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Jun. 2020, 17:50    Onderwerp: 990S of R? Reageer met quote

Beste allemaal,

Ik ben sinds een tijdje opzoek naar een 990 adventure.

Met mijn lengte van 205cm ben ik enigszins aan de langere kant. Mijn voorkeur gaat daarom erg uit naar een R of S model. Met name het Zwart/witte/oranje R model vind ik prachtig (uit 2009/2010???). Deze voorkeur heeft eigenlijk puur met het uiterlijk van de machine te maken. Ook geil ik (helaas) ook op nummertjes en het nieuwere model heeft toch wel zo'n 18 pk voorsprong op de oudere S modellen.

Mocht ik deze nou niet kunnen vinden op redelijke termijn, geizen het minimale aanbod op deze modellen. Is een 990 adventure S uit 2007 dan net zo aan te raden als een model uit 2009/2010? Valt het te merken dat deze motor ongeveer 18pk minder heeft en zijn er extra aandachtspunten? Of kan ik er vanuit gaan dat na ongeveer 13 jaar deze kinderziekten wel eruit zijn?

Mocht ik iets fout hebben aan mijn kijk op de hoogte van de S/R modellen laat dat me vooral dan ook even weten. Ik heb dit forum wel al redelijk afgezocht naar zadelhoogte/veerwegen.

Met vriendelijke groet, Deurdonder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 211
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2020, 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Deurdonder.

Je zegt dat de lang bent een R of S model moet hebben. Maar de veer weg van een R, S of ABS model zegt niets over de afstand van de voetsteun naar het zadel.

Uit je verhaal haal in meer dat je meer vermogen wilt. Ook dat zegt niets over welk model je moet hebben. Er zijn heel veel after market dingen te krijgen om een ABS model veel meer vermogen te laten krijgen dan een standaard R of S. En als je voor vermogen gaat waarom dan niet een 1290 Super ADV?

Ik denk dat je eerst moet gaan kijken wat wil ik gaan doen.

Wil de de hele TET gaan rijden of met de Gibraltor rally mee gaan doen. dan is een R of S handig ivm de langere veer weg.

Of wil je meer op het verharde blijven en reizen met veel bepakking gaan maken. Dan maakt het niet zoveel uit welk type je kiest. Dan is misschien een ABS veiliger.

Maar wil je vol voor de dijkjes en B-weggetjes gaan neem dan een SMT.

Dus mijn advies is bedenk eerst wat je met de motor wilt gaan doen.
en ga je voor looks en power. check de diverse sites.

En ik durf wel te zeggen dat de fietsen die nu rond rijden allemaal wel kinderziektes vrij zijn en alle updates van KTM of Dr Bean hebben gehad.

Succes met het vinden van je droom fiets. want bij welk type je ook uit komt, er komen vliegen tussen je tanden door de smile die je hebt als je rijdt.

_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Deurdonder



Geregistreerd op: 1-6-2020
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2020, 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

Die afstand van voetsteun t.o.v. het zadel heb ik niet eens over nagedacht dat dit bij alle modellen identiek is. Goed punt!

Wel was ik voornemens om hoe dan ook de voetsteunen te verlagen en het stuur op te hogen.

Ik had zelf voornamelijk de gedachte dat ik een S of R wil omdat ik zo lang ben, dan maar beter de hoogste haha!

Misschien moet ik inderdaad niet zo zeuren om dat vermogen! Ik zag gister nog op een oude review van motorfreaks.nl dat dit verschil nauwelijks merkbaars was.

Bedankt voor je bericht in ieder geval.
Op speurders.nl staat een blauwe S die er wel interresant uitziet, dus wellicht maar eens de beste man contacteren.

Deurdonder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 266

BerichtGeplaatst: Di, 2 Jun. 2020, 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

Deurdonder schreef:


Wel was ik voornemens om hoe dan ook de voetsteunen te verlagen en het stuur op te hogen.

Ik had zelf voornamelijk de gedachte dat ik een S of R wil omdat ik zo lang ben, dan maar beter de hoogste haha!

Misschien moet ik inderdaad niet zo zeuren om dat vermogen!
Deurdonder


Als het gaat om de zit kan ik je de Motobau Bärenfallen (-3,5 cm) en de Rox risers ( +4,5 cm) aanraden. Dan is het ook handig het zadel te verhogen.

Zelf heb ik een R, ook ik vind de hoge versie er veel beter uitzien bij lange mensen.

Voor zover ik weet zit dat maximale vermogen helemaal boven in het toerenbereik.

_________________
R!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Deurdonder



Geregistreerd op: 1-6-2020
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Jun. 2020, 11:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Frank, bedankt voor je tips! ik was me namelijk al dood aan het zoeken naar deze onderdelen, thanks!

Mocht je trouwens een goed zadel weten hoor ik het graag van je.

Zelf kwam ik deze tegen: https://seatconcepts.com/products/ktm-2004-15-950-990-adventure-v2-tall?rq=yr_2010~mk_ktm~md_990-adventure-r&variant=20642709510
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 266

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Jun. 2020, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

Deurdonder schreef:

Mocht je trouwens een goed zadel weten hoor ik het graag van je.



Het zadel dat op die site staat lijkt me vooral breder (formaat American ass), terwijl je lengte kwijt wilt. Zo'n hoger stuur merk je echt aan de houding, en voor lange poten mag er ook best meer ruimte zijn. Voor mij dan.

Ik heb mijn zadel enkele centimeters laten verhogen bij Rayz, dat doet hij erg mooi / goed. Wel verbreedt ook hij het zadel. Gevalletje eigenwijs.

_________________
R!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Wolf schaap



Geregistreerd op: 10-6-2019
Berichten: 24
Woonplaats: Nederhorst den berg

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Jun. 2020, 13:48    Onderwerp: Reageer met quote

If you can get the 2009/10 R, with the 265mm travel, then thats a nice option, but they are rare and more expensive than the S.
The S has more than enough hp and IMO, looks nicer tongue

My inseam is 90mm and after our 3500km Sweden trip, I really needed to make a plan.

So I had an upholster in Amsterdam insert gel + extra foam to my seat.

Die is nu veel beter Smile



IMG_20191007_165026.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  223.65 KB
 Weergegeven:  598 keer

IMG_20191007_165026.jpg



IMG_20191007_165033.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  211.07 KB
 Weergegeven:  641 keer

IMG_20191007_165033.jpg



Photo from Pierre Venter.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  146.58 KB
 Weergegeven:  603 keer

Photo from Pierre Venter.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Jun. 2020, 11:55    Onderwerp: Reageer met quote

Deurdonder schreef:
Die afstand van voetsteun t.o.v. het zadel heb ik niet eens over nagedacht dat dit bij alle modellen identiek is. Goed punt!

Wel was ik voornemens om hoe dan ook de voetsteunen te verlagen en het stuur op te hogen.

Ik had zelf voornamelijk de gedachte dat ik een S of R wil omdat ik zo lang ben, dan maar beter de hoogste haha!

Misschien moet ik inderdaad niet zo zeuren om dat vermogen! Ik zag gister nog op een oude review van motorfreaks.nl dat dit verschil nauwelijks merkbaars was.

Bedankt voor je bericht in ieder geval.
Op speurders.nl staat een blauwe S die er wel interresant uitziet, dus wellicht maar eens de beste man contacteren.

Deurdonder



Ik moet nog ergens verlaagde voetsteunen hebben. Als je geinteresseerd bent, hoor ik het wel in een PM


Groet, Dekster

_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcelfacd



Geregistreerd op: 30-6-2013
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Za, 27 Jun. 2020, 8:16    Onderwerp: Reageer met quote

Deurdonder schreef:
Hey Frank, bedankt voor je tips! ik was me namelijk al dood aan het zoeken naar deze onderdelen, thanks!

Mocht je trouwens een goed zadel weten hoor ik het graag van je.

Zelf kwam ik deze tegen: https://seatconcepts.com/products/ktm-2004-15-950-990-adventure-v2-tall?rq=yr_2010~mk_ktm~md_990-adventure-r&variant=20642709510


Hoi als je nog op zoek bent; ik heb een set Motobau Bärenfallen liggen, deze liggen voor mij iets te diep, heb nu Rade erop.
Wat zadel betreft, ik heb het verhoogde model van Touratech, bevalt prima.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Za, 31 Jul. 2021, 11:58    Onderwerp: Reageer met quote

Als hoogte voor mij geen probleem zou zijn, ik ben 1.72m, zou ik kijken naar een 950 Super Enduro grin3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mahnmutt



Geregistreerd op: 9-12-2018
Berichten: 26
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Do, 26 Aug. 2021, 16:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, net exact hetzelfde bij de hand gehad. Ik ben 203cm. Mijn reden voor een 990 was wel echt offroad reizen en tet en misschien later een rally, maar een hoop eisen komen mogelijk overeen.

Ik heb de verlaagde voetsteunen van rade, offroad zou ik lager dan dat afraden. Ik heb trouwens een 2007 adv waarvan de vering gestrecht is van 210 naar 245. Als ik 265 had kunnen betalen op een nieuwere fiets had ik dat gedaan.

Ik heb Rox risers, das wel een beetje nodig om te kunnen staan, en een nieuw stuur, protaper, omdat ik de stock KTM smal vind en teveel sweep (1 van de dingen die heerlijk was aan mijn vorige, een r1200gsa)

Verder heb ik m'n zadel laten doen bij rayz, ben geen fan van gel, doet hij ook niet, en m'n zadel is nu 10cm hoger. Zit echt vorstelijk! Kost wel wat en je bent een dag in zuid Zeeland, maar dan heb je wel wat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif