lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Vraagjes rond 1190R

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Filly



Geregistreerd op: 8-6-2020
Berichten: 4
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Jun. 2020, 22:30    Onderwerp: Vraagjes rond 1190R Reageer met quote

Ben al een tijdje zot van een 1190R, maar ken niemand met zo'n motor. Al wel wat ingelezen, en ver elk filmpje gezien op Youtube, maar zit toch met wat vragen.

1. Elke motor heeft problemen, en als ik juist ben, lees ik dat de kinderziekten elektronica en subframe (beladen + offroad) al eens voorkwamen. Deze problemen zouden bij de 2015/2016 minder voorkomen. Klopt dit? Of koop ik met een gerust hart de 2014 evengoed? Vergeet ik nog wat zwakke punten?
2. Verre van een Chris Burtch, maar toch geen prutser op enduro vlak, kan je met de 1190R wat uit de voeten offroad? Plannen om binnen enkele jaren stukken in Marokko te rijden opbergen of andere motor nemen, want 235kg is toch al wat, en dan hangt er nog geen tasje op? Mensen met ervaring?
3. Hoe onderhoudsvriendelijk zijn deze eigenlijk? Mag ik deze betrouwen om verre reizen mee te doen of blijf ik best in de buurt van KTM verdelers hangen? Hoe gemakkelijk vind je een koppelingspomp in Marokko bvb....?
4. Zaken waar ik op moet letten of achter moet vragen bij het bekijken/berijden van een occasie? Ben vrij (motor)technisch, dus mag gedetailleerd
5. Is de upgrade naar de 1290R de moeite (voor de 10pk moet je het al niet doen), gzien de 1190R niet meer gemaakt wordt? Je telt gemakkelijk een kwart bij de prijs voor toch niet zoveel verschil denk ik dan...


Alvast bedankt voor uw tijd en moeite!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Di, 9 Jun. 2020, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

2 - Een dag huren is daarvoor wellicht een goede optie?

5 - Wij hebben de 1190 4 jaar gereden en de 1290 (S) nu drie jaar, voor mij is er toch wel een duidelijk verschil, maar hoe groot zal iedereen weer anders beoordelen. In vergelijking met de 1190 was de overbrenging van de 1290 voor mijn gevoel te lang, met een ander tandwiel lijkt het weer op hetgeen ik van de 1190 gewend was.

Succes met de zoektocht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Filly



Geregistreerd op: 8-6-2020
Berichten: 4
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Jun. 2020, 7:07    Onderwerp: Reageer met quote

Alvast bedankt voor je antwoord Martin! Goede huurtip! Ik krijg de indruk dat je de 1190 over de 1290 verkiest of heb ik het mis?

Is er niemand die betrouwbaarheid kan bevestigen? (of is dat de reden dat er weinig antwoord komt?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Jun. 2020, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Het is meer dat ik de 1190, bij rustig rijden, wat hoger (rond 5000 t/min.) in toeren reed dan de 1290 (rond 4500 t/min.); door het hogere koppel bij lagere toeren voelt dat gewoon anders aan, zeker i.c.m. met het grotere achter tandwiel. Vooral rustig toeren met mijn vrouw achterop wordt daardoor makkelijker/prettiger. Natuurlijk geen wereld van verschil, maar voor mij toch wel heel duidelijk, waarbij mijn keus uiteindelijk toch op de 1290 zou vallen.
Wat betreft de betrouwbaarheid heb ik in de ruim 50.000 km. met de 1190 geen noemenswaardige problemen gehad, met de 1290 in de ruim 40.000 km.die er nu op staat alleen met het display (liep vast met het updaten en moest vervangen worden) en de achtervering (was niet meer te verstellen en moest in de werkplaats gereset worden).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Filly



Geregistreerd op: 8-6-2020
Berichten: 4
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2020, 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

Van welk jaar was jouw 1190? Adventure r? Ook flink offroad mee gereden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jun. 2020, 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

2013, de gewone uitvoering en nagenoeg alleen asfalt; een pad door het bos met plassen, gaf met twee personen en bagage (en gewone wegbanden) al uitdaging genoeg. . . uhoh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif