Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 19 Jun. 2006, 7:32 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Nee Daan, dat is niet normaal.
Tenminste: als ie echt nat wordt. Het trekstangetje en het vulschroefje (waar ook het ontluchtingsgaatje in zit) zweten altijd wel iets, waardoor daar iets stof blijft plakken. Maar meer ook niet.
Heb je hem misschien te vol gedaan (en is ie door de warmte overgelopen)?
Heb je er misschien overheen gemorst bij het vullen? |
Het is meer dan zweten DR- Bean, aan de rand vormt zich zelfs een druppel (de osco staat bij mij iets onder een hoek).
Misschien gebruik ik dunnere olie als jij, en het was erg warm gisteren
Het is zeker geen morsen, want ik had de lekkage al eerder bemerkt met andere ritten.
Affijn, wordt vervolgd, eerst op vakantie _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 27 Nov. 2006, 22:21 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Dr_Bean schreef: | Nee Daan, dat is niet normaal.
Tenminste: als ie echt nat wordt. Het trekstangetje en het vulschroefje (waar ook het ontluchtingsgaatje in zit) zweten altijd wel iets, waardoor daar iets stof blijft plakken. Maar meer ook niet.
Heb je hem misschien te vol gedaan (en is ie door de warmte overgelopen)?
Heb je er misschien overheen gemorst bij het vullen? |
Het is meer dan zweten DR- Bean, aan de rand vormt zich zelfs een druppel (de osco staat bij mij iets onder een hoek).
Misschien gebruik ik dunnere olie als jij, en het was erg warm gisteren
Het is zeker geen morsen, want ik had de lekkage al eerder bemerkt met andere ritten.
Affijn, wordt vervolgd, eerst op vakantie |
Voor de Osco-rijders onder ons die het "zweten" aan de bovenkant irritant vinden (bij mij kon je het zelfs "lekken"noemen
Ik heb de oplossing gevonden
Gewoon de vuldop (die ook ontluchting is) vervangen door een simpele korte M8 inbusbout met een O-ringetje er onder (van een O-ringenketting ).
De viezigheid kwam bij mij nl door het ontluchtingsgaatje heen, vooral met warmte (olie dunner) en knippen rijden/springen.
Osco werkt dus ook goed zonder ontluchtingsgaatje blijkt.
Wel ff de kop van de inbusbout smaller maken, anders gaat loopt hij tegen het trekstangetje aan. (bout in boortol tegen een vijl in de bankschroef aanhouden, of nog beter tegen een slijpsteen). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|