lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 gooit spontaan water uit de overloop tank

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Mei. 2020, 22:06    Onderwerp: 950 gooit spontaan water uit de overloop tank Reageer met quote

Ik eb een probleem met mijn 950 adventure...
Motor heb ik tijd geleden (paar 100 km hooguit) onder handen genomen, o.a. thermostaat vervangen en de sensor van de ventilator. En netjes opnieuw gevuld met koelwater.

Wanneer ik ga rijden (110-115 km/u op de snelweg) gooit de motor er ineens (na km of 20)een flinke slok koelwater uit via de overloop (schoenen en broek zeike nat, vies spul die vloeistof). Blijkbaar loopt de druk te hoog op en wordt er veel uitgegooid in 1x (veel meer dan er in dat overlooptankje past).
Bij aankomst kap eraf en water bijgevuld, ongeveer halve liter. Borrelt nog flink wat lucht op (motor beetje schudden, in slangen knijpen, ik was niet thuis dus had geen gereedschap bij me).
In Limburg rondje getoerd, precies het zelfde. En gisteren terug naar huis weer, ook na k of 20-30. Temperatuur al die tijd goed in de gaten gehouden, bleef netjes constant 4 streepjes en ineens water eruit. Daarna nog 50 km rijden, bleef op en neer gaan tussen 4 en 5 streepjes (logisch met wat minder water).

De hamvraag: wat verklaart dit? Kwestie van slechte ontluchting bij vullen met koelvloeistof of is er meer aan de hand? En tips hoe die koelvloestof bij te vullen als het systeem leeg is? Dat is best een lastig iets bij een 950 blok. Alle tips en meningen welkom! (ik heb het ook op het ARM forum gezet)

gr Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mei. 2020, 8:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ook hier een antwoord....

Is ie een keer heel heet geweest? Mijn koppakking heb ik er in de duinen uitgeblazen door door te rijden als temp. lampje brand en ik al een keer echt kokende motor had gehad. Die gaat er niet zomaar uit.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mei. 2020, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

laatst ook gehad, dop van de radiator kapot, vernieuwen en klaar. [bij mij tenminste]
Ad.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mei. 2020, 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

de dop is ook het eerste waar ik aan denk. vies of beschadigd. dan kookt de motor vrij snel en bulkt er dan ineens een hele hoop uit.

vullen is simpel, als je het voorwiel maar hoog hebt, eventjes met een wheely op een stoel of de tafel zetten dus idea2

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mei. 2020, 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

Is de dop van een EXC hetzelfde dat je weet steven? Dan is het makkelijk checken namelijk (die heb ik liggen)
_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 360

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mei. 2020, 23:32    Onderwerp: koeling Reageer met quote

Hier staat er ook zo een , als ik hem aan z;n flikker kom piest ie m'n rechterbroekspijp onder . van de week nog eens gekeken hoeveel paarden ik ben verloren na 12 jaar . hij tikte de 200 aan en kwam geen streep hoger , wel bijvullen daarna . ( 990 adv. ) heeft ie van z'n geboorte af gedaan en is hiervoor regelmatig voor behandeling bij de dealer geweest . probleem is nooit verholpen helaas . niet dat ik zo vaak zo snel rijd want dat is ook niet echt relaxt .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Mei. 2020, 8:10    Onderwerp: Reageer met quote

Zou best kunnen passen van de oude exc Jos, maar dat is me te lang geleden. Wel even kijken naar de druk ratings van de dop, staat er bovenop. Maar voor test, als het past, dan past het.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 28 Mei. 2020, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

EXC dop is hetzelfde voorzover ik weet.. alleen een normale EXC dop is 1.2 Bar en een 950 dop is 1.4 bar. dus daar wordt het niet beter van als je die EXC dop gaat gebruiken
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif