lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Rechtertank loopt niet leeg KTM 990 Adventure bj. 2008

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LuigiZanin



Geregistreerd op: 11-5-2020
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2020, 15:41    Onderwerp: Rechtertank loopt niet leeg KTM 990 Adventure bj. 2008 Reageer met quote

Dag allemaal!

helemaal nieuw op dit forum en nog nauwelijks technische kennis qua motoren, maar hoop dat jullie kunnen helpen. Bij mijn KTM 990 Adventure uit 2008 loopt de rechtertank niet leeg. Als ik nu ga tanken als het benzinelampje gaat branden krijg ik er net geen 10 liter in, en zit de rechtertank nog zo goed als vol, dus lijkt me dat dat niet helemaal goed gaat. Heb me al helemaal rotgegoogled maar krijg geen duidelijke oplossing. uitleg of oorzaak gevonden.

Volgens mij zit er een draaiknop aan de voorkant onderaan achter het voorwiel ongeveer aan beide kanten waarmee de tanks dicht of open kunnen worden gedraaid. Deze staat nu open gedraaid (wat ie eerst niet stond en heb er sindsdien mee gereden) maar de rechtertank blijft vol.

Iemand enig idee? Mis ik iets heel simpels of waar zou dit aan kunnen liggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2020, 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker dat de kraantjes aan allebei de kanten openstaan?
_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 540

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2020, 16:27    Onderwerp: Reageer met quote

Je zou ‘t slangetje er ff af kunnen halen, dan kraantje openzetten. Dan weet je ‘t zeker. Maar er was meen ik ook iets met de tankventilatie waardoor de tank niet leeg zou kunnen lopen, maar daar weet ik het fijne zo niet van. Maar eerst maar even het kraantje checken lijkt me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2020, 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

de tanks hebben:
- aan de voor-binnenkant: een kraantje met een dunne verbindingsslang naar de andere tank
- een ontluchtingsslangetje wat aan de boven-voorkant uitkomt
- een tank-overloop/tank-drup slangetje wat vanaf de rand van de tankdop door de tank loopt en dan aan de binnenkant van de tank uitkomt (kun je alleen bij door de tankl te demonteren).

(bij latere modellen meen ik nog een grotere verbindingsslang boven-op?)

voor de rechter tank: (de pomp zit links)
Als er geen lucht in kan, of geen brandstof uit kan... blijft ie vol smiley

misschien ten overvloede maar...
bij die verbindingskraantjes: let op dat links-om open natuurlijk ándersom'is voor het andere kraantje.. rolleyes4 dizzy2
dus tegen de klok in als je naar het kraantje toe kijkt.. voor ieder kraantje op zich.

ontluchtingsslangetjes hangen aan de voorkan langs de radiator naar beneden.. als je er rustig in blaast moet er lucht door heen komen (geen perslucht op zetten..)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2020, 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

of gewoon bij geparkeerde motor de rechtertankdop een tijdje openzetten,
als dan na een kwartier of zo het niveau al gedaald is, dan weet je dat de beluchting niet in orde is/verstopt zit.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LuigiZanin



Geregistreerd op: 11-5-2020
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2020, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb beide tankdoppen een heel ruim halfuur open gehad, en de rechter ook even alleen, maar aan de rechterkant zakte het benzinepeil nauwelijks. De linker is zo goed als leeg maar de rechter blijft vol.

Het kraantje staat open. Die stond eerst (een paar dagen geleden) dicht maar hebben we toen opengedraaid in de hoop dat daarmee het probleem opgelost zou zijn. Sindsdien ook weer een stuk gereden. Als ik het kraantje van de andere tank voorzichtig iets verder opendraai komt er vloeistof uit (vermoed benzine) dus die heb ik weer teruggedraaid zoals ie stond. Ik ga ervan uit dat dat bij het andere kraantje dus ook de bedoeling zou moeten zijn?

Heb ook rustig geblazen op het ontluchtingsslangetje maar daar kreeg ik geen lucht doorheen geblazen.



WhatsApp Image 2020-05-11 at 21.40.25 (1).jpeg
 Beschrijving:
het lang doorlopende zwarte slangetje in het midden is de ontluichtingsslang toch?
 Bestandsgrootte:  100.29 KB
 Weergegeven:  172 keer

WhatsApp Image 2020-05-11 at 21.40.25 (1).jpeg



WhatsApp Image 2020-05-11 at 21.40.25 (2).jpeg
 Beschrijving:
Kraantje staat opengedraaid
 Bestandsgrootte:  97.1 KB
 Weergegeven:  166 keer

WhatsApp Image 2020-05-11 at 21.40.25 (2).jpeg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2020, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

je zegt ik heb aan het kraantje gedraaid, maar toen maar weer terug gedraaid,
omdat die ging lekken, wellicht heb je hem dus toch weer dichtgedraaid dus.
(is rechts om).
als een kraantje lekt in open stand, dan zal die wel stuk zijn, en moet hij
vervangen of gerepareerd worden.
kortom, allebei de kraantjes moeten open staan, is dus linksom draaien,
zoals mr Bean hierboven al aangaf

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LuigiZanin



Geregistreerd op: 11-5-2020
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2020, 23:03    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Daan,

Beetje lastig uit te leggen, maar het rechterkraantje (gezien als je op de motor zit) hebben we een paar dagen terug open gedraaid want die zat dicht. Aangezien die aan dezelfde kant zit als de tank die niet leegloopt, ga ik ervan uit dat dat kraantje bij de rechter tank hoort.

Het linkerkraantje aan de kant van de linkertank die wel leegloopt draaide ik net ook iets verder open waarna daar vloeistof uit kwam, dus die heb ik weer teruggedraaid zoals ie stond.

Maar het rechterkraantje aan de kant van de tank die dus niet leegloopt heb ik helemaal linksom opengedraaid enkele dagen geleden al.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MarkMeisner



Geregistreerd op: 6-8-2019
Berichten: 68
Woonplaats: Eerbeek

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2020, 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

Als het rechter kraantje open staat (als je op de motor zit) maar de linker kraan dicht kan de benzine niet overlopen. Beide kranen moeten open staan.

Je draaide de linker open en toen begon hij te lekken geef je aan. Lekken omdat het slangetje er niet op zit? Waar begon hij te lekken?

Beide kranen moeten open staan om de benzine te verdelen. De leiding die naar de carbs/injectie loopt zit NIET vooraan bij de tank, maar halverwege achter de tank, mocht je je daarin vergissen.

Edit: kleine toevoeging. De benzine loopt van de rechter tank de linker in en dan via een andere slang (pomp) naar het blok. De twee slangetjes die je voor/onder hebt lopen naar elkaar toe, dit is geen T-stuk naar de benzinepomp toe.

Edit 2: Nog even goed teruggelezen maar bij de linkertank gaat hij lekken als je de kraan open draait. Zit daar wel een slang op aangesloten? Neem aan van wel, anders was de rechtertank nu leeggelopen als de kraan van de rechtertank open had gestaan. Maar waar lekt hij precies bij die kraan? (de linker that is)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Mei. 2020, 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

- aan de voor-binnenkant: een kraantje met een dunne verbindingsslang naar de andere tank


....

de verbindingsslang zit TUSSEN de kraantjes.. 1 slang, 2 kraantjes.

Heb je hem zo gekocht of heb je een fijne dealer die het zo voor je gemaakt heeft lipsrsealed2 thinking2

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
LuigiZanin



Geregistreerd op: 11-5-2020
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di, 12 Mei. 2020, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had gisterenavond laat nog even gekeken en toen was de benzine uit de rechtertank ineens wel overgelopen naar de linker. Weet nu alleen dus nog niet helemaal zeker of het aan het kraantje lag of aan het openzetten van de tankdoppen.

Zodra ik meer weet of alsnog vragen heb laat ik het weten. Voor nu alvast heel erg dank voor de hulp allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Mei. 2020, 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

Het kuipdeel waar het knipperlicht op gemonteerd zit
kan er af, (paar boutjes losdraaien)
daar achter zit een beluchting slangetje vanaf de tank
naar dat kuipdeel, als het kuipdeel da laatste keer
slordig gemonteerd was dan kan het slangetje in
een knik zitten, wat jouw probleem kan veroorzaken.
uiteraard "los"je dat probleem dan op door de tankdop open te zetten.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif