lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

iemand zelf al deze clutch cover gemaakt

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jan. 2019, 23:13    Onderwerp: iemand zelf al deze clutch cover gemaakt Reageer met quote

iemand al zelf deze clutch cover gemaakt - voorkeur naar de onderste - zie link

http://www.ktm950.info/how/Farkels/adventure/clutch_cover_protector/clutch_cover_protector.html

of andere tips zijn welkom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jonathan123



Geregistreerd op: 14-3-2020
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mei. 2020, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen al iemand geweest? Ook wel geintresseerd in meer ervaringen ervan.

Cheers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Mei. 2020, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

nee, maar ik heb in alle rally tijden die ik gekend heb, ook zonder clutch cover gereden en nooit stuk gehad.

Wat er gebeurt als je valt: Dan drukt het dunne aluminium rempedaal tegen het deksel, en de scherpe stalen punten van dat mini-pedaaltje wat daar aan zit drukken in het deksel en daarom gaat het suk. Natuurlijk helpt een dik stuk (zwaar plastic), of een stijve RVS (zwaar..) of Carbon kap... maar eigenlijk voorkom je het probleem niet..

dus ik heb het destijds anders opgelost: Ik heb aan het rempedaaltje, aan het stalen diehoekdeel een schutplaatje gelast (en die scherpe punten naar binnen er af...): ALs het rempedaal dan tegen het deksel aan slaat verdeelt de kracht.. en gaat er niks stuk. simpel, heel klein en heel licht. (misschien niet zo stoer :-/ )
(een bredere carterplaat helpt ook al veel natuurlijk)

Tevens MOET je een nokje monteren om te voorkomen dat het rempedaal naat boven getrokken wordt (en de drukstang uit de cilinder gerukt wordt..)

zie technische details bij mijn picture gallery...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif