Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Emiel
Geregistreerd op: 12-10-2012 Berichten: 35
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Vr, 20 Mrt. 2020, 23:47 Onderwerp: |
|
|
Die van Motoport is volgens de omschrijving "handgeschakeld"
dus die valt af...
ff zonder gekheid, die blauwe is een "echte" S,
dus hoogstwaarschijnlijk de originele langste vering (265mm) zoals
de aller eerste adv bedoeld en ontworpen was, en naar mijn mening
de mooiste is.
een niet-S zoals die grijze staat lager op zijn poten, net zoals de S uitvoeringen
van 2005 en 2006 (meen ik).
KTM heeft door de jaren heen aardig wat afgerommeld en zelfs de s modellen
lager gemaakt om een breder (korter) publiek aan te spreken.
Ieder zijn mening dus, maar ik vind dit belangrijk, heb zelfs mijn huidige
Niet-S naar S specificaties gebracht daarvoor...
enne...die blauwe zitten ook gelijk mooie Akra uitlaten op, waar je na verloop van tijd toch naar gaat verlangen ipv die loodzware bloedhete originele kachelpijpen...
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Emiel
Geregistreerd op: 12-10-2012 Berichten: 35
|
Geplaatst: Za, 21 Mrt. 2020, 21:30 Onderwerp: |
|
|
Handgeschakeld was de Vespa PK50 ook.. lol
Je schrijft precies wat ik denk.
Ik ga maar geduld hebben en een S kopen met Akra en kofferset.
Goed kijken in Nederland en anders na de Corona crisis bellen met de UK
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 22 Mrt. 2020, 11:13 Onderwerp: |
|
|
OK, maar kijk uit met die S'en,
bv een 05/06 S kan zomaar 2 cm minder veerweg hebben als
een 03/04 S pas later hebben ze de echte s weer in ere hersteld.
op de achterveer moet 365 gedrukt staan, dan heb je een goeie te pakken.
enne...een carburateurversie (is tot 06 meen ik ) is ook nix mis mee hoor,
ikzelf ben bewust terug gegaan naar carb omdat ik die net ff lekkerder
vind rijden. (heb zelf ook een 06 990/S nieuw gekocht destijds)
of zoek een "niet S" en maak die zelf hoger, zoals ik gedaan heb,
je zoekgebied wordt dan ineens veel groter, en niet sss zijn vaak minder afgeragt omdat die alleen maar asvalt gezien hebben..
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Frank
Geregistreerd op: 30-4-2011 Berichten: 266
|
Geplaatst: Zo, 22 Mrt. 2020, 14:53 Onderwerp: |
|
|
Ik rij op een 2011 R en ik denk niet dat ik die 2 cm ooit heb gemist. Voor het oog zou ik hem nog wel hoger willen hebben - maar ja, ben zelf ook belachelijk lang.
Bij JTX staat een gewone grijze waarvan de geschiedenis bekend is, met akra's, door Sommer (Team West) afgesteld. Ik heb er geen belang bij.
_________________ R! |
|
Naar boven |
|
|
Emiel
Geregistreerd op: 12-10-2012 Berichten: 35
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2020, 14:34 Onderwerp: |
|
|
Er staan inmiddels meerdere S'jes te koop op marktplaats. Ook een mooie bij Andre motors en een ex LC8 met iets meer ervaring maar de prijs is er naar.
Dank voor de tip omtrent de grijze bij JTX, dat is praktisch om de hoek. Zie ook een excel voorvelg erin zitten.
Alles bij elkaar tikt het aan om dempers, koffers, voorvelg, oberon, etc. te doen. Hoewel die van Andre motors enorm mooi is, is die wel vrij kaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Emiel
Geregistreerd op: 12-10-2012 Berichten: 35
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 31 Mrt. 2020, 13:03 Onderwerp: |
|
|
mooi man,
Theo.nl spaarde destijds moeite noch geld om zijn brommer
top te onderhouden, alsje het toch goed aanpakt, trek dan
de achterbrug as ff los om goed in te vetten.
heb ik ook gedaan bij mijn destijds 11 jaar oude 950,
net zoals de balhoofd, en vooral bij de balhoofd was dat geen
overbodige luxe...
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Emiel
Geregistreerd op: 12-10-2012 Berichten: 35
|
Geplaatst: Di, 31 Mrt. 2020, 14:55 Onderwerp: |
|
|
Dank Daan.
Goede tip voor as achterbrug. Balhoofd was ik al van plan, nemen we de door jou genoemde as ook meteen mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 31 Mrt. 2020, 18:16 Onderwerp: |
|
|
met de hantekening van Depres
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 31 Mrt. 2020, 21:47 Onderwerp: |
|
|
Tof dat deze topper op het forum blijft!
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Emiel
Geregistreerd op: 12-10-2012 Berichten: 35
|
Geplaatst: Wo, 1 Apr. 2020, 8:56 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad met handtekeningen.
Motor is tussen 2011 of 2013 tot nu even verdwaald buiten het forum geloof ik. Maar alle goede dingen komen terug
|
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 3 Apr. 2020, 12:14 Onderwerp: |
|
|
Leuk om hem weer terug te zien.
Heel veel plezier ermee!
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 892 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Di, 5 Mei. 2020, 8:31 Onderwerp: |
|
|
Als het goed is zit er ook een speciaal kofferrek op dat Dirk heeft gekopieerd van mijn motor.
Mooie motor met speciale handtekening .
Alleen een set hoge beschermbeugels vind ik verschrikkelijk staan en is helemaal niet nodig. Laatst nog aangereden in de file en je koffers gaan er als eerste aan en dan pas de tanks en daar zit een valnok op dus die beugels heb je echt niet nodig.
Gefeliciteerd en Succes, Ad.
PS, er zijn foto's van je motor dat Depres net de handtekening heeft gezet.
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
|