Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mflentge
Geregistreerd op: 27-9-2018 Berichten: 17
|
Geplaatst: Za, 11 Apr. 2020, 17:06 Onderwerp: Fork cap vervangen WP voorvorkpoot |
|
|
Hi lieve forummers,
Ik ben voornemens een fork cap te vervangen. De aanleiding hiervan dat de rebound niet gelijk instelbaar is met de andere poot (heeft een totaal bereik van X clicks minder).
Twee vraagjes;
- Doe ik er goed aan een WP fork cap tool te bestellen, of zijn er nog andere tips en tricks om dit met 'regular' tools te doen? Ik zag in van een circliptang, maar ik wens de mijne graag heel te houden.
- Kan ik de poot in de motor laten zitten? Ik las dat het wel aan te raden is om in ieder geval het bovenste kroonstuk los te draaien.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Max |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Za, 11 Apr. 2020, 17:51 Onderwerp: |
|
|
iig de bovenste kroonbouten oplossen,
want die kunnen anders de draad van die kapjes "afklemmen"
ik zou gewoon die poten er allebei uittrekken en naar
de dealer of een veringboer brengen, zo duur zal dat niet zijn,
en dan weet je zeker dat je alles tiptop in orde terugkrijgt.
(incl schone olie enzo ) _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 540
|
Geplaatst: Za, 11 Apr. 2020, 21:03 Onderwerp: |
|
|
Zou het niet ook nog de compressie demping aan de onderkant kunnen zijn? Die twee (compressie onder en rebound aan de bovenkant) staan volgens mij dmv een hol pijpje met elkaar in contact, die compressie demping zit vaak vastgerot dus misschien kloppen de aantal Kliks daarom niet meer. |
|
Naar boven |
|
|
Mflentge
Geregistreerd op: 27-9-2018 Berichten: 17
|
Geplaatst: Ma, 13 Apr. 2020, 16:13 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties zover! Mogelijk dat ik de oplossing onderschat heb.
Na dit [url]youtube.com/watch?v=iGK7DRdjTlQ[/url] (uiterste informatieve!) filmpje te zijn tegen gekomen, zie ik toch wat bezwaren in de door mij gekozen oplossing.
Het lastige deel komt denk ik naar het losdraaien van de dop, dan moet de veer uit de poot worden geschoven. Bij een losse poot zo gedaan (is immers geen weerstand meer voor de veer). Indien de poten echter nog in de motor zitten biedt de andere poot nog weerstand.
Ga mezelf eens beraden of ik heb aan durf, of even langs Akersloot rij .
Groetjes,
Max |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 15 Apr. 2020, 13:30 Onderwerp: |
|
|
Hoi Max,
Ik heb er een soortgelijk topic over gehad toen ik mijn veren had gedaan.
Rebound knoppen zaten vast gerot door oude prut.
Wellicht even op het forum zoeken vind je ze vast terug.
Vond het niet heel spannend.
Ikzelf heb toen in de machinale een dop gemaakt.
Je mag deze eventueel wel even lenen hoor _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
|