lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koppelingsslang

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Za, 28 Mrt. 2020, 17:19    Onderwerp: Koppelingsslang Reageer met quote

Hulp?
Na verschillende keren problemen te hebben met mijn koppeling,besloten om mijn slang te vervangen en de olie uiteraard. Ik was in Schotland gestrand zonder koppeling,een week nadat ik bij de de dealer was,conclusie: olie was niet ververst. Er leek vocht in te zitten,olie ververst,proma πŸ‘πŸΌ Die Schot zei,je slang wordt poreus,ik zou het vervangen. Dat was 1 jaar terug. Nu een slang gekocht,ik laat de olie eruit,weer vies en zwart. Ik heb een nieuwe slang gekocht. Ik dacht,ijzerdraadje aan de oude slang,dan trek ik de nieuwe door.... fout,de oude slang zit vast... Wat is de procedure,moet de tank eraf om erbij te kunnen? Kan ik die zo eraf halen(zit vol),ik probeerde de airbox,maar zo te zien zit die slang lager,onder het frame(?) Heeft iemand dit al eens gedaan,wat moet eraf om erbij te komen? Ik hoop dat iemand het me kan uiteggen,ik wil graag rijden πŸ˜‰
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 28 Mrt. 2020, 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me idd toch het handigste om de linkertank er even af te halen,
het wijst zichzelf, een paar bouten loshalen en tank er af,
950 brandstofslang afkoppelen, 990 snelsluiting achter de tank loshalen.
als je er tegenop ziet wph raadplegen, daar staat het stap voor stap
besproken....

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Za, 28 Mrt. 2020, 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Lijkt me idd toch het handigste om de linkertank er even af te halen,
het wijst zichzelf, een paar bouten loshalen en tank er af,
950 brandstofslang afkoppelen, 990 snelsluiting achter de tank loshalen.
als je er tegenop ziet wph raadplegen, daar staat het stap voor stap
besproken....


Thanks Daan,ondertussen had ik inderdaad die linkertank er maar gewoon afgehaald,althans losgemaakt en zonder te ontkoppelen opgehangen πŸ‘πŸΌ ik denk,dan loopt hij iig niet leeg. Probleem zit nu net achter het balhoofd,daar zit,bovenop de radiateur een soort plastic kap in het frame,en daar wil die slang(de haakse koppeling) niet tussendoor? πŸ€” dus ws nu ook de rechtertank losmaken en de radiator,teneide die slang ertussendoor te wurmen? Ik hoopte dat er een foefje voor was,de truc met het ijzerdraadje werkte niet (oude truc πŸ˜‚πŸ˜‚)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Mrt. 2020, 8:50    Onderwerp: Reageer met quote

Poreus?? Die leiding heeft een levensduur van 30 jaar toch, zie je er iets aan?
Olie ieder jaar vervangen is gewoon nodig, dan is deze vies. Ook met je nieuwe leiding.

Het plastic stukje kan je naar zij drukken, dan kan de koppeling er wel door.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Mrt. 2020, 9:03    Onderwerp: Reageer met quote

lijkt me ook een onwaarschijnlijk verhaal hoor van die poreuze leiding.

ER zit heel weinig olie in dat systeem.. en dus wordt ie gewoon snel vies. Ergo: iedere grote beurt/jaar gewoon effe doorspoelen zodat ie weer mooi helder ziet. Weinig werk en de kosten zijn het ook niet.

Kans dat de cilinder beneden lekt of de master boven het niet goed doet is veeeeel groter.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Mrt. 2020, 9:07    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Poreus?? Die leiding heeft een levensduur van 30 jaar toch, zie je er iets aan?
Olie ieder jaar vervangen is gewoon nodig, dan is deze vies. Ook met je nieuwe leiding.

Het plastic stukje kan je naar zij drukken, dan kan de koppeling er wel door.


Oke,die leiding ziet er aan de buitenkant eigenlijk prima uit nog,de mantel is niet beschadigd verder... πŸ€”πŸ˜Š
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Mrt. 2020, 9:09    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
lijkt me ook een onwaarschijnlijk verhaal hoor van die poreuze leiding.

ER zit heel weinig olie in dat systeem.. en dus wordt ie gewoon snel vies. Ergo: iedere grote beurt/jaar gewoon effe doorspoelen zodat ie weer mooi helder ziet. Weinig werk en de kosten zijn het ook niet.

Kans dat de cilinder beneden lekt of de master boven het niet goed doet is veeeeel groter.


Toen ik de slang beneden losdraaide zat er wel wat olie aan,tegen het blok,dat leek me meer van de vorige oliewissel,maar hij kan ook lekken daar natuurlijk? Er kwam heel weinig olie uit,dat was wel vies zwart overigens πŸ€” dat was de vorige keer ook zo,toen was het ook vies zwart...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Mrt. 2020, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

ja, en van een beetje vocht wordt het niet zwart...
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mrt. 2020, 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

Staal omvlochten leiding poreus.
Eigenlijk nog nooit gezien!

Idd zoals een ieder hierboven vermeld.
Weinig vloeistof > Snelle vervuiling.
Remedie elk jaar even netjes verversen Smile thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mrt. 2020, 10:12    Onderwerp: Reageer met quote

Die van mij heeft het ook, als ik de hendel in knijp zie ik belletjes in een deel van de leiding. Maar die van mij is dan ook behoorlijk verwaarloosd, dus dat zou kunnen kloppen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mrt. 2020, 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

een verwaarloosd systeem verversen levert al snel weer
vuile vloeistof op, vuiligheid hecht zich aan de binnenzijde,
en wordt dan weer opgenomen door de schone olie.
trouw 1 keer per jaar verversen zou het beste zijn,
(doe ik zelf ook niet hoor.. tongue2 )

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Di, 31 Mrt. 2020, 8:44    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
een verwaarloosd systeem verversen levert al snel weer
vuile vloeistof op, vuiligheid hecht zich aan de binnenzijde,
en wordt dan weer opgenomen door de schone olie.
trouw 1 keer per jaar verversen zou het beste zijn,
(doe ik zelf ook niet hoor.. tongue2 )


Dat lijkt wat op het verhaal wat ik meekreeg πŸ‘πŸΌπŸ˜Š mij werd verteld dat de binnenkant van die slang slechter zou worden en dat zwarte vuil en materiaal is van een slang die dan zijn beste tijd heeft gehad. Nou werk ik zelf met machines waar hydrauliekslangen opzitten,en die gaan jaaaaaren mee,maar ik vond het toch een interessant verhaal 😁
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Apr. 2020, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Die van mij heeft het ook, als ik de hendel in knijp zie ik belletjes in een deel van de leiding. Maar die van mij is dan ook behoorlijk verwaarloosd, dus dat zou kunnen kloppen...


Je ziet belletjes in een staalomvlochten leiding?
Ik volg je even niet surprised

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Apr. 2020, 16:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal zo eens ff proberen er een filmpje van te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RenΓ©



Geregistreerd op: 26-2-2019
Berichten: 110
Woonplaats: Hilversum

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Apr. 2020, 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

Daar ben ik wel heel benieuwd naar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif