Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
gijssie2
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 293 Woonplaats: Beverwijk
|
Geplaatst: Za, 28 Mrt. 2020, 17:19 Onderwerp: Koppelingsslang |
|
|
Hulp?
Na verschillende keren problemen te hebben met mijn koppeling,besloten om mijn slang te vervangen en de olie uiteraard. Ik was in Schotland gestrand zonder koppeling,een week nadat ik bij de de dealer was,conclusie: olie was niet ververst. Er leek vocht in te zitten,olie ververst,proma ππΌ Die Schot zei,je slang wordt poreus,ik zou het vervangen. Dat was 1 jaar terug. Nu een slang gekocht,ik laat de olie eruit,weer vies en zwart. Ik heb een nieuwe slang gekocht. Ik dacht,ijzerdraadje aan de oude slang,dan trek ik de nieuwe door.... fout,de oude slang zit vast... Wat is de procedure,moet de tank eraf om erbij te kunnen? Kan ik die zo eraf halen(zit vol),ik probeerde de airbox,maar zo te zien zit die slang lager,onder het frame(?) Heeft iemand dit al eens gedaan,wat moet eraf om erbij te komen? Ik hoop dat iemand het me kan uiteggen,ik wil graag rijden π |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Za, 28 Mrt. 2020, 23:20 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me idd toch het handigste om de linkertank er even af te halen,
het wijst zichzelf, een paar bouten loshalen en tank er af,
950 brandstofslang afkoppelen, 990 snelsluiting achter de tank loshalen.
als je er tegenop ziet wph raadplegen, daar staat het stap voor stap
besproken.... _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
gijssie2
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 293 Woonplaats: Beverwijk
|
Geplaatst: Za, 28 Mrt. 2020, 23:30 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Lijkt me idd toch het handigste om de linkertank er even af te halen,
het wijst zichzelf, een paar bouten loshalen en tank er af,
950 brandstofslang afkoppelen, 990 snelsluiting achter de tank loshalen.
als je er tegenop ziet wph raadplegen, daar staat het stap voor stap
besproken.... |
Thanks Daan,ondertussen had ik inderdaad die linkertank er maar gewoon afgehaald,althans losgemaakt en zonder te ontkoppelen opgehangen ππΌ ik denk,dan loopt hij iig niet leeg. Probleem zit nu net achter het balhoofd,daar zit,bovenop de radiateur een soort plastic kap in het frame,en daar wil die slang(de haakse koppeling) niet tussendoor? π€ dus ws nu ook de rechtertank losmaken en de radiator,teneide die slang ertussendoor te wurmen? Ik hoopte dat er een foefje voor was,de truc met het ijzerdraadje werkte niet (oude truc ππ) |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 29 Mrt. 2020, 8:50 Onderwerp: |
|
|
Poreus?? Die leiding heeft een levensduur van 30 jaar toch, zie je er iets aan?
Olie ieder jaar vervangen is gewoon nodig, dan is deze vies. Ook met je nieuwe leiding.
Het plastic stukje kan je naar zij drukken, dan kan de koppeling er wel door. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 29 Mrt. 2020, 9:03 Onderwerp: |
|
|
lijkt me ook een onwaarschijnlijk verhaal hoor van die poreuze leiding.
ER zit heel weinig olie in dat systeem.. en dus wordt ie gewoon snel vies. Ergo: iedere grote beurt/jaar gewoon effe doorspoelen zodat ie weer mooi helder ziet. Weinig werk en de kosten zijn het ook niet.
Kans dat de cilinder beneden lekt of de master boven het niet goed doet is veeeeel groter. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
gijssie2
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 293 Woonplaats: Beverwijk
|
Geplaatst: Zo, 29 Mrt. 2020, 9:07 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Poreus?? Die leiding heeft een levensduur van 30 jaar toch, zie je er iets aan?
Olie ieder jaar vervangen is gewoon nodig, dan is deze vies. Ook met je nieuwe leiding.
Het plastic stukje kan je naar zij drukken, dan kan de koppeling er wel door. |
Oke,die leiding ziet er aan de buitenkant eigenlijk prima uit nog,de mantel is niet beschadigd verder... π€π |
|
Naar boven |
|
|
gijssie2
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 293 Woonplaats: Beverwijk
|
Geplaatst: Zo, 29 Mrt. 2020, 9:09 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | lijkt me ook een onwaarschijnlijk verhaal hoor van die poreuze leiding.
ER zit heel weinig olie in dat systeem.. en dus wordt ie gewoon snel vies. Ergo: iedere grote beurt/jaar gewoon effe doorspoelen zodat ie weer mooi helder ziet. Weinig werk en de kosten zijn het ook niet.
Kans dat de cilinder beneden lekt of de master boven het niet goed doet is veeeeel groter. |
Toen ik de slang beneden losdraaide zat er wel wat olie aan,tegen het blok,dat leek me meer van de vorige oliewissel,maar hij kan ook lekken daar natuurlijk? Er kwam heel weinig olie uit,dat was wel vies zwart overigens π€ dat was de vorige keer ook zo,toen was het ook vies zwart... |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 29 Mrt. 2020, 13:15 Onderwerp: |
|
|
ja, en van een beetje vocht wordt het niet zwart... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 30 Mrt. 2020, 9:45 Onderwerp: |
|
|
Staal omvlochten leiding poreus.
Eigenlijk nog nooit gezien!
Idd zoals een ieder hierboven vermeld.
Weinig vloeistof > Snelle vervuiling.
Remedie elk jaar even netjes verversen _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 541
|
Geplaatst: Ma, 30 Mrt. 2020, 10:12 Onderwerp: |
|
|
Die van mij heeft het ook, als ik de hendel in knijp zie ik belletjes in een deel van de leiding. Maar die van mij is dan ook behoorlijk verwaarloosd, dus dat zou kunnen kloppen... |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 30 Mrt. 2020, 11:10 Onderwerp: |
|
|
een verwaarloosd systeem verversen levert al snel weer
vuile vloeistof op, vuiligheid hecht zich aan de binnenzijde,
en wordt dan weer opgenomen door de schone olie.
trouw 1 keer per jaar verversen zou het beste zijn,
(doe ik zelf ook niet hoor.. ) _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
gijssie2
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 293 Woonplaats: Beverwijk
|
Geplaatst: Di, 31 Mrt. 2020, 8:44 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | een verwaarloosd systeem verversen levert al snel weer
vuile vloeistof op, vuiligheid hecht zich aan de binnenzijde,
en wordt dan weer opgenomen door de schone olie.
trouw 1 keer per jaar verversen zou het beste zijn,
(doe ik zelf ook niet hoor.. ) |
Dat lijkt wat op het verhaal wat ik meekreeg ππΌπ mij werd verteld dat de binnenkant van die slang slechter zou worden en dat zwarte vuil en materiaal is van een slang die dan zijn beste tijd heeft gehad. Nou werk ik zelf met machines waar hydrauliekslangen opzitten,en die gaan jaaaaaren mee,maar ik vond het toch een interessant verhaal π |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 3 Apr. 2020, 12:17 Onderwerp: |
|
|
TooBigTooHeavy schreef: | Die van mij heeft het ook, als ik de hendel in knijp zie ik belletjes in een deel van de leiding. Maar die van mij is dan ook behoorlijk verwaarloosd, dus dat zou kunnen kloppen... |
Je ziet belletjes in een staalomvlochten leiding?
Ik volg je even niet _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 541
|
Geplaatst: Vr, 3 Apr. 2020, 16:39 Onderwerp: |
|
|
Ik zal zo eens ff proberen er een filmpje van te maken. |
|
Naar boven |
|
|
RenΓ©
Geregistreerd op: 26-2-2019 Berichten: 110 Woonplaats: Hilversum
|
Geplaatst: Vr, 3 Apr. 2020, 17:39 Onderwerp: |
|
|
Daar ben ik wel heel benieuwd naar |
|
Naar boven |
|
|
|