lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Rond Australië met een KTM-zijspancombinatie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Dec. 2019, 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

jammer dat jullie je reis niet kunnen voorzetten met de motor!
maar met de auto kom je gelukkig ook overal.

veel plezier verder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Dec. 2019, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

zonde idd, maar goed, thuis alles eens goed analyseren.. en vooral, nu nog effe genieten.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 28 Dec. 2019, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

We gaan door tot eind februari, al zal de motor er een beetje raar uitzien op de foto's. Erg blikkerig dan dus. Hoop dat jullie dat niet erg vinden smug
_________________
Sinds 2007 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.
Sinds 2020 een 640 adv erbij.
Sinds 2023 Lc8 ingeruild voor een Zero
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 28 Dec. 2019, 11:03    Onderwerp: Reageer met quote

Vervolg Melbourne.
Wout:
Zaterdag zijn we naar de Europcar gegaan om een auto te huren voor de rest van onze reis. We hebben de auto naast de zijspancombinatie geparkeerd en de bagage die we nog nodig hebben overgezet in de Kia Rio. Pim (onze zoon) heeft contact opgenomen met Spirit of Tasmania om de reservering van de motor met zijspan om te zetten naar een auto. Toen bleek dat veel verhuurbedrijven niet toestaan dat een auto van hen met de veerdienst meegaat. Ook Europcar bleek dat niet toe te staan. Het risico van schade door ruwe zee wordt te groot geacht.
We zijn naar de haven geweest om te zien hoe het daar werkt en te verkennen hoe we onze bagage daar kunnen kunnen achterlaten voor we de auto terugbrengen. Er blijken daar bagagekluizen te zijn die groot genoeg zijn voor de tassen en aluminium kist die we mee willen nemen.
Zondag hebben we de oude stad bezocht per OV en gekeken waar de verhuurvestiging het dichtst bij de haven zat. Bij de wandeling terug ontdekten we de Mitre Tavern. Het oudste gebouw in Melbourne en 150 jaar in gebruik als Tavern. Een prachtig gebouw en heel bijzonder ingericht.
Het oude station aan de Flinders street is ook de moeite waard.
Maandag is de motor opgehaald. Daarna hebben we de bagage naar de Ferry terminal gebracht. Met de nu lege auto hebben we onze zoon Pim + echtgenote Stephanie opgehaald van het vliegveld en naar Garner’s motorverhuur gebracht waarna we de auto bij Europcar hebben achtergelaten en naar de ferry zijn gewandeld.

Dinsdag 10 December
Wout:
De ferry ligt ’s morgens al vroeg in de haven van Devonport en de autoverhuur zit tegenover de aanlegsteiger. Eerst de auto opgehaald en daarna de bagage. Ontbijt bij Laneway in Devenport en op weg naar Stanley. De rit langs de kust laat al zien hoe mooi heuvelachtig en groen Tasmanie is. In de vuurtoren van Table Cape hebben we een leuke rondleiding gehad en boven in de toren rondgekeken. Het huis in Stanley waarvan we bij Stanley Hotel de sleutel ontvingen was bijzonder ingericht. Met 3 2pers. kamers en 1 1pers. kamer hadden we keus genoeg, verder was er een zitkamer, een serre en een woonkeuken. De badkamer en wc bevonden zich achter de keuken.
Eerst maar eens “The Nut” op met een stoeltjes lift. Het is een rotsklomp met bovenop een wandel pad en uiteraard een prachtig uitzicht over zee, strand en Stanley.



10 01 Mitre Tavern 07.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  623.87 KB
 Weergegeven:  455 keer

10 01 Mitre Tavern 07.jpeg



10 02 Station Flinders street 01.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  682.41 KB
 Weergegeven:  454 keer

10 02 Station Flinders street 01.jpeg



10 03 Riding A1 03.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  602.73 KB
 Weergegeven:  443 keer

10 03 Riding A1 03.jpg



10 04 Riding Penguin road 02.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  565.8 KB
 Weergegeven:  453 keer

10 04 Riding Penguin road 02.jpeg



10 05 Table Cape 04.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  662.73 KB
 Weergegeven:  452 keer

10 05 Table Cape 04.jpeg



_________________
Sinds 2007 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.
Sinds 2020 een 640 adv erbij.
Sinds 2023 Lc8 ingeruild voor een Zero
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 28 Dec. 2019, 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

Woensdag 11 en donderdag 12 December.
Wout:
Van Stanley via Warata naar Corinna door bossen en langs slingerwegen en bergen. Bij Corinna is een kleine veerpond die ons overzet naar het restaurant/receptie met daaromheen een 20tal huisjes. Wij slapen in huisje “Royenrine”. Deze naam was de Aborigine naam voor een jonge Tasmaanse tijger, en de oorspronkelijke naam van de nederzetting.
Donderdag hebben we de Savage River Walk gevolgd, een wandeling van (heen en terug) 4 uur door de Tasmaanse wildernis. Langs en soms over omgevallen bomen en over heuvels tot een steiger in Savage River. Na de meegebrachte lunch weer terug over dezelfde paadjes, trapjes en hellingen.

Vrijdag 13 en zaterdag 14 December.
Wout:
’S ochtends hebben we aan boord van de Arcadia II een rondvaart over Pieman River gemaakt met veel informatie over de omgeving en haar geschiedenis.
Na weer met de veerpont overgezet te zijn, zijn we met Steohanie achter in de auto naar Queenstown gereden. Pim rijdt op de Suzuki achter ons aan maar is plotseling verdwenen. Een sanitaire stop was uitgelopen op een slippertje. Hij was nog net niet naar beneden gegleden. 2 mannen die direct hulp boden hebben hem eruit getild en weer op de weg geholpen.
Het huisje waar we in bivakkeren is er één met 2 slaapkamers en een dubbele douche. Na een bezoek aan de supermarkt koken we ons eigen potje.
Zaterdag wilden we een tour doen die via het Paragon theater was te boeken. Helaas bleek dat op zaterdag gesloten en was de tour met Roamwild Tasmanië ook niet mogelijk. We zijn toen maar zelf naar de West Coast Wilderness Railway in Strahan aan MacQuarie lake gereden. Helaas zijn de treinreisjes met de stoomtrein wel erg duur. We hebben in het station rondgekeken en de lunch gebruikt. Daarna zijn we naar Ironblow Lookout en Spion Kopf lookout geweest.



10 06 Pieman river Ferry 01.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  606.45 KB
 Weergegeven:  453 keer

10 06 Pieman river Ferry 01.jpeg



10 07 Savage river walk 01.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  619.04 KB
 Weergegeven:  461 keer

10 07 Savage river walk 01.jpeg



10 08 Pieman Cruise 01.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  663.95 KB
 Weergegeven:  461 keer

10 08 Pieman Cruise 01.jpeg



_________________
Sinds 2007 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.
Sinds 2020 een 640 adv erbij.
Sinds 2023 Lc8 ingeruild voor een Zero
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 28 Dec. 2019, 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

Zondag 15 en maandag 16 December.
Wout:
Naar Hobart is een rit van 260km langs slingerende wegen in de regen. Pas als we bij Hobert aankomen wordt het droog. Pim rijdt weer op de motor achter ons aan en merkt dat zijn motorpak bij langdurige regen niet waterdicht is. Stephanie heeft voor de auto gekozen.
We hebben 2 kamers in het Alabama hotel.
Maandag zijn we naar het Museum of Old and New Art (MONA) geweest. Een kunst museum dat zich voornamelijk ondergronds bevindt. Het varieert van Egyptische kunstschatten tot moderne kunst. Een bijzonder museum. Na de lunch zijn we nog van het uitzicht vanaf mount Wellington gaan genieten.

Dinsdag 17 en woensdag 18 December.
Wout:
Dinsdag was Port Arthur aan de beurt. De camping Port Arthur Holiday Park was ruim. Tent vak 22 was vanaf de weg zo’n 25m naar achter en er stonden enkel wat struiken en een paar grote bomen. In de avond kwamen de Pademelons en Potoroo’s uit de bosrand tevoorschijn. De kleinste kangoeroe soorten. Hoe donkerder het werk, hoe meer dieren er rond onze tent zaten te grazen. Uiteindelijk hopten er 15 kleine kangoeroes in de buurt van onze tent.
Woensdag hebben we een Port Arthur Historic site bezocht. Een fabriek waar de ergste veroordeelde bannelingen te werk werden gesteld. Op het terrein worden de verhalen van de veroordeelden verteld en getoond. De behandeling was toen nog gebaseerd op lijfstraffen, de ergste bestond uit geselingen met de “kat met negen staarten”. 50 of 100 slagen werden gegeven voor de geringste vergrijpen.
Het is een groot complex waar de vele toeristen elkaar nauwelijks tegen komen.
Door de vorm van het schiereiland was bewaking eenvoudig, bij Eagelhawks Neck was de verbinding met Tasmanië 200m breed. Door 18 kettinghonden op een rij te zetten kon geen ontsnapte gevangene er langs komen. Temeer omdat toen maar 2% van de mensen kon zwemmen.

Donderdag 19 December.
Wout:
Op weg naar Devonport planden we een tussenstop in Oatlands. Een dorpje met ca.600 inwoners waar 87 gebouwen stammen uit 1830 tot 1838. Het is gebouwd als militaire basis ongeveer halverwege Hobart en Launceston. De zandsteen hiervoor is door veroordeelden gewonnen bij Lake Dulverton. Een bijzonder gebouw is de molen uit 1837. Deze was in 2010 na een lange periode van stilstand gerestaureerd en werkt weer. Een mooie constructie houdt de kop automatisch met de wieken in de wind als hij in bedrijf is.



10 09 Riding A10 04.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  814.99 KB
 Weergegeven:  446 keer

10 09 Riding A10 04.jpeg



10 10 Port Arthur 04.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  589.84 KB
 Weergegeven:  452 keer

10 10 Port Arthur 04.jpeg



_________________
Sinds 2007 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.
Sinds 2020 een 640 adv erbij.
Sinds 2023 Lc8 ingeruild voor een Zero
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 28 Dec. 2019, 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

Vrijdag 20 tot maandag 23 December.
Wout:
Op weg naar Devonport, maar dan langs het dorpje Interlaken. Deze slingerende weg loopt tussen Lake Crescent en Lake Sorell door in een prachtig heuvellandschap. Nog even langs Chrismas Hills Raspberry Farm Cafe voor een bijzondere lunch en dan naar Bay View Holliday Village. Pim en Stephanie hebben hier een huisje gehuurd en voor ons is er een douche/toilet gebouwtje waar we onze tent naast zetten. Pim en Stephanie stappen zaterdag ochtend op de boot naar Melbourne. Wij hebben nog 3 nachten bijgeboekt.
Zaterdag avond hebben we een rondleiding bij Devils @ Cradle. Een afgeschermd deel waar Tasmanian Devils en Quolls worden gehouden. Deze nachtdieren komen na zonsondergang pas echt tot leven. De Tasmanian Devil is in aantal enorm teruggelopen omdat er sinds 1996 een besmettelijke virus heerst. Dit virus veroorzaakt een tumor die de bek verminkt waardoor ze niet meer kunnen eten. De populatie bij een aantal samenwerkende tuinen is vrij van dit virus zodat de soort gered kan worden. De Quolls zijn door verkleining van hun leefgebieden zover teruggelopen dat uitsterving dreigt.
De terugrit van Cradle Mountain is over een slingerende pikdonkere weg. Niemand voor of achter ons en Walabies, Pademelons en Possems op de weg. Zondag maar eens uitgeslapen en wat gewandeld.
Maandag zijn we naar Launceston geweest en hebben daar langs de South Esk gorge gewandeld en daarna de James Boag’s Brewery bezocht.

Dinsdag 24 tot zaterdag 28 December
Wout:
Terug naar Hobart voor kerst. In het Waterfront Lodge Motel krijgen we de achterste kamer met een badkamer met grote wirlpool om het vuil van 4 maanden kamperen af te weken.
Woensdag hebben we in de Anglicaanse St.Davids Cathedral de kerstdienst bijgewoond.
Donderdag de Hobart hop-on - hop-off bus gebruikt om nog wat meer van de stad te zien, en hebben we nog maar eens een botanische tuin bezocht. Ik vrees dat we terug moeten naar die van Sydney want ik ben vergeten wat daar op al die bordje stond.
’s avonds zijn we naar Hobart Airport geweest om mijn nicht Jan op te halen.
Vrijdag verkassen van het motel naar een AirBnB adres.
Zaterdag zijn we samen naar de finish van de Sydney - Hobart zeilrace geweest. De winnaar was Comanche. Bij de eerste 3 was er in de laatste fase van de race niet veel spanning meer, ze lagen zover uit elkaar dat de volgorde ruim voor de binnenkomst bepaald was. Tussen 4 en 5 was de afstand klein (0,5Nm) zodat het nog een verrassing was wie het eerst zichtbaar werd. Het was uiteindelijk Scallywag die voor Back Jack over de finishlijn ging. Scallywag bleek onderweg een haai geraakt te hebben die achter de kiel bleef hangen. Dat scheelt dan toch een plek in de wedstrijd.



10 11 Wombat 01.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  543.08 KB
 Weergegeven:  447 keer

10 11 Wombat 01.jpeg



10 12 Tasmanian Devil 01.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  649.43 KB
 Weergegeven:  451 keer

10 12 Tasmanian Devil 01.jpeg



10 13 Beach walk 06.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  282.55 KB
 Weergegeven:  461 keer

10 13 Beach walk 06.jpeg



10 14 St.David church 06.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  281.33 KB
 Weergegeven:  453 keer

10 14 St.David church 06.jpeg



10 15 Comanche.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  197.67 KB
 Weergegeven:  449 keer

10 15 Comanche.jpeg



_________________
Sinds 2007 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.
Sinds 2020 een 640 adv erbij.
Sinds 2023 Lc8 ingeruild voor een Zero
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Jan. 2020, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

Zondag 29 December tot 01 Januari 2020.
Wout:
Ook Freycinet is de moeite van een bezoek waard en dus zijn we naar Iluka on Freycinet Holiday park gereden. Hoewel het vakantieseizoen in Australië in volle gang is, is er toch een plekje voor een klein tent voor 3 nachten. Helaas blijken alle wandelroutes op het schiereiland afgesloten te zijn in verband met een hoog bosbrandgevaar door de droogte in de bossen. We hebben toen maar een lange wandeling langs het strand gemaakt.
Maandag hebben we een aantal mooie plekjes langs de stranden bezocht en om de verjaardag van Annie te vieren de tijd genomen voor een wat luxer dinner.
Dinsdag oud jaar gevierd bij de camping waar een duo zijn best deed er wat feestelijks van te maken met zang en gitaren. Dit jaar waren wij de eerste van de familie met de nieuwjaar wensen.
Woensdag via een ruime omweg naar Devonport gereden om de auto in te leveren en aan boord van de Spirit of Tasmania te gaan.

Donderdag 02 tot maandag 06 Januari
Wout:
Donderdag even een nacht in een hotel, omdat ik een foutje had gemaakt met de reservering van de auto. Hier kregen we ook te horen dat er wat fout was gegaan met de verzending van het krat voor de motor. Die stond nog in Perth. De transporteur was wat vergeten, en vanwege de bosbranden is de weg van Perth naar Melbourne voorlopig gesloten.
Vrijdag de huurauto opgepikt en naar Phillip Island verhuisd. Bij Cowes was nog een plekje voor een tentje vrij op de camping. We zijn ’s Middags naar het GP-circuit geweest. Vanaf dit circuit heb je een wijds uitzicht over de oceaan. In het museum staat daar een aardige verzameling Aprillia’s en Cagiva’s waarop wereldkampioenschappen zijn gewonnen in diverse klassen.
Zaterdag zijn we naar het Koala centrum geweest. Er leven zo’n 50 Koala’s op Philip Island, waarvan 11 binnen de bescherming van het centrum. ’s avonds hebben we de Penguins zien binnen komen om de nacht in hun huisjes door te brengen. Elke avond komen er tussen de 800 en 1500 aan land om de volgende morgen weer de zee in te gaan.
Zondag een rustige wandeling langs Cape Woolamai, en Maandag nog naar Ryll en de Nobbies geweest. Daar zagen we enkele Penguins in hun nesthol zitten, en een Echidna (mierenegel) op de klif rondscharrelen.



Zonsondergang.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  143.3 KB
 Weergegeven:  427 keer

Zonsondergang.jpeg



Circuit 01.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  140.77 KB
 Weergegeven:  423 keer

Circuit 01.jpeg



Penguin Parade 03.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  244.63 KB
 Weergegeven:  427 keer

Penguin Parade 03.jpeg



_________________
Sinds 2007 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.
Sinds 2020 een 640 adv erbij.
Sinds 2023 Lc8 ingeruild voor een Zero
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Jan. 2020, 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Dinsdag 07 tot maandag 13 Januari.
Wout:
Om wat dichter bij de Docklands te kunnen zijn waar de motor in opslag staat zijn we maar weer wat dichter naar Melbourne gegaan. Helaas is de Eyre Highway (de weg over de Nullarbor hoogvlakte) vanwege bosbranden nog steeds afgesloten. Dat is de enige verharde weg tussen Perth en Adelaide. Daarlangs moeten wij als we naar Perth gaan, maar ook de auto die ons krat naar Melbourne brengt moet hierlangs.
Woensdag zijn we naar Healsville Sanctuary geweest. Daar hebben we toch nog wat Australische giftige slangen gezien, en Vogelbekdieren van dichtbij.
Donderdag een dagje rust op de camping genomen om alles eens op een rijtje te zetten. We wilden nog naar het zuiden van West Australië gaan, maar daar zijn ook veel bosbranden. Daarbij beginnen de kosten voor een auto wel erg op te lopen. We hebben uiteindelijk besloten ons avontuur hier te beëindigen en aan de terugreis naar Nederland te gaan werken.
Vrijdag hebben we de transportfirma bezocht om het transport door te spreken. Na de lunch zijn we naar de CFS in Spotwood gegaan, het bedrijf waar de motor in opslag staat om deze zover mogelijk transportklaar te maken. Dat bleek natuurlijk net iets meer werk te zijn dan gedacht. ‘S maandags hebben we dit verder afgemaakt.
Zaterdag zijn we op zoek geweest naar een vestiging van Qatar Airways om onze vliegreis om te boeken. We willen dinsdag 21 januari vanaf Melbourne naar Doha vliegen in plaats van op 27 februari vanaf Perth, met daarna een vervolg vlucht naar Brussel. Vliegveld Melbourne blijkt hiervoor geen faciliteiten te hebben, en ook in Melbourne is geen kantoor of agentschap te vinden. Uiteindelijk dit maar telefonisch gedaan, wat dan toch weer makkelijker blijkt dan gedacht.
Zondag hebben we het immigratie museum en het zeeaquarium bezocht. Het Immigratie museum is een wonderlijke verzameling van verhalen en kunstuitingen van mensen die van Australië hun nieuwe thuis hebben gemaakt. Bij het zeeaquarium hebben we eindelijk een “Saltie” gezien. De gevaarlijke krokodil die in het noorden in de rivieren leeft en ook in zee kan overleven. Verder uiteraard een grote variatie aan vissen en zoogdieren die in de wateren rondom Australië leven.
Maandag was een dag van afronden van de werkzaamheden aan de motor en organiseren van de resterende bagage zodat die zoveel mogelijk in het krat bij de motor mee kan. Alles wat daarin kan hoeven we tenslotte niet te dragen tijdens de vlieg-en-treinreis naar huis.
Dinsdag hebben we een deel van de “Great Ocean Road” gereden. Deze weg is door eerste wereldoorlog veteranen aangelegd als werkverschaffing en fungeert ook als herinnering voor de gevallenen. Het is een slingerende route langs de kust, met prachtige uitzichten over de heuvels en de Oceaan.


Woensdag 15 tot Dinsdag 21 Januari.
We hebben een zeer goedkope kamer gevonden via booking.com wat dan natuurlijk een heel onverwachte vorm blijkt te hebben. Het is een groot woonhuis waar geen bel bij de voordeur zit. De vrouw die opneemt op het opgegeven telefoonnummer blijkt alleen Chinees te spreken, en de man die tijdens dit gesprek de voordeur opent komt ook niet verder dan gebaren. Het eerste gebaar is naar een schoenen rekje met slippers naast de voordeur, dus: schoenen uit en slippers aan voor we de mat af mogen. Dan brengt hij ons naar een slaapkamer en wijst naar de badkamer en wc aan de overkant van de gang. Hij haalt de buurvrouw erbij die wel engels spreekt om naar de boekingsbevestiging te vragen.
Eerder die ochtend hebben we een telefoontje van de transportfirma gekregen: het krat is gearriveerd bij het opslagbedrijf.
Donderdag “motor inkratten”. We zijn vroeg naar CFS gereden en naar de motor gegaan. Het krat stond nog ergens anders, maar we moesten ook de kampeer bagage nog uit de auto halen. Met een geleend steekwagentje alles bij de motor verzameld, waar inmiddels het krat naast was gezet. Eerst de boven en zijplaten eraf en opzij zetten. Dan de motor op het vlonder rijden met de wielen in de uitsparingen. Voorwiel demonteren en onder het zijspan leggen en de voorvork op het support laten zakken. Daar werd duidelijk zichtbaar dat de motor zo’n 8 cm korter was dan op de heenreis. Alle bagage erbij en dan het krat sluiten. Na wat gezeur over lenen van gereedschap een schroefmachine gekregen met (natuurlijk) een lege accu. Dus opladen, wat schroeven indraaien, weer opladen. Eerst maar eens lunch gaan halen.
Wat de oorzaak was weet ik niet maar die viel behoorlijk verkeerd. Ik werd beroerd en ben flauw gevallen. Annie hevig bezorgd natuurlijk, EHBO’er van CFS erbij. Ik heb een half uurtje gezeten en toen ging het wel weer. Alle schroeven erin en klus geklaard. Die middag rust genomen en een licht diner gebruikt.
Vrijdag, nog steeds met ingewanden die niet tevreden lijken te zijn met de toegewezen ruimte in mij, een kalme wandeling gemaakt door Cheetham Wetlands. Met de wind en 16ºC geen mens of dier te zien. Het is een uitgestrekt gebied met kreken, poelen en ongeveer alle soorten Sedum die er in Australië leven.
Zaterdag een rit naar de 12 Apostelen gemaakt. Een rij in het zandsteen van de kust uitgesleten zuilen in de Indische Oceaan. Sinds 2005 zijn er nog 8 waarvan één al half is ingestort. Van 12 is er dus al lang geen sprake meer, maar door de voortgaande erosie komen er wel weer een paar vooruitstekende punten bij die op zeker moment los komen van de kliffen. Het is een zeer druk bezocht punt met een looppad tot op een vooruitstekend punt zodat je ver van de kliffen uitzicht hebt over de zuilen.
Zondag Melbourne in geweest, naar de South Melbourne Market geweest. Daar is ook een “Barber” en na 3 maanden is dat wel verantwoord. Natuurlijk ook wel om er weer strak uit te zien als we thuis komen.
Daarna naar St.Kilda Beach. Daar is een pier in Port Phillip Bay waar na de aanleg klein Penguins zijn gaan nestelen. Één van de 2 plaatsen in de wereld waar ze dit doen in een door mensen gemaakt bouwwerk. Voor het middag onweer maar weer richting parkeergarage Southern Cross.
Maandag op de 88ste verdieping (skydeck) van de Eureka toren geweest waar we ruim uitzicht hadden over de stad. Aan de oostkant was duidelijk zichtbaar Australian Open Tennis bezig, en op de rivier de Yarra was het een drukte met roeitrainingen van 1, 2 en 4 mans boten.

Met nog een halve dag tot we naar huis vliegen is dit het einde van onze reis door Australië. Als we thuis zijn moeten we nog 6 weken wachten tot het krat met motor thuis wordt afgeleverd. Pas dan gaan we onderzoeken wat er met het frame aan de hand is.

Foto's van deze laatste fase volgen later.

Wout en Annie.

_________________
Sinds 2007 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.
Sinds 2020 een 640 adv erbij.
Sinds 2023 Lc8 ingeruild voor een Zero
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Mei. 2020, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

En nog het probleem kunnen vinden Wout?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jun. 2020, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen donderdag heb ik de motor van het framerichtbedrijf opgehaald. Met het KTM motorframe bleek niets mis. Volledig binnen toleranties van de fabriek.
De voorvorkpoten gemaakt van buis ø48,5mm met een wanddikte van 5mm bleken krom. De grote hefboom en waarschijnlijk staalkwaliteit "goed genoeg" bleken niet bestand tegen een australische houten paal 20x20cm die in de gortdroge grond zat ingegraven.

Ik kan nu dus aan de gang met de wederopbouw van onze reismachine. Dit jaar hebben we geen grote plannen dus alle tijd om hem goed na te lopen en veel rubbers (ook die zijn 17 jaar oud) te vervangen.

_________________
Sinds 2007 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.
Sinds 2020 een 640 adv erbij.
Sinds 2023 Lc8 ingeruild voor een Zero
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif