lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Rond Australië met een KTM-zijspancombinatie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 9 Nov. 2019, 8:01    Onderwerp: Reageer met quote

Vrijdag 25 Oktober.
Wout:
Geen regen gehad die nacht, maar als we op weg gaan zie we na de afslag bij Three Ways Crossing dat er wat plassen op de weg staan. Oost van Banka Banka heeft het duidelijk wel geregend.
Bij Roadhouse Barkly Homestead zetten we de tent weer op. Veel gras voor tentkampeerders en een prettig restaurant.
Hier ontmoeten we een Nederlandse man die naast ons stond in Coral Bay. We hebben een uurtje bijgepraat. Hij reist met een auto die hij in Perth gekocht heeft met de garantie van de verkoper dat die hem voor minimaal 33% van de prijs weer terugkoopt.

Zaterdag 26 Oktober.
Wout:
Camooweal is een uitgestorven stadje. Alleen de camping en het roadhouse zijn open. Verder zijn alle winkels verlaten. De Postoffice Hotel kunnen we dineren en ontbijten. Aangezien onze voorraad eten wat klein is (we hebben sinds Kathrine geen supermarkt meer gezien) kiezen we daarvoor. Het is een wat luidruchtige ruimte met een TV-scherm waar je ook kijkt. ’S-avonds komt het plaatselijke werkvolk hier eten en is het plotseling druk.
Op de camping delen we de kampkeuken en toiletten met een Aziatisch stel. Verder is het uitgestorven.

Zondag: 27 en maandag 28 Oktober.
Wout:
Op weg naar Mount Isa. De weg daarheen is erg hobbelig en soms kost het moeite koers te houden. Later horen we dat er veel met te zwaar belaste road-trains wordt gereden, wat veel verzakkingen veroorzaakt.
We zetten onze tent op aan de oever van de (droge) rivier op camping Mount Isa. We blijven een dagje langer om de oude koper/zink/lood/zilver mijn te bezoeken. Het gangenstelsel hiervan zit voor een groot deel onder het stadje, en mag (om veiligheidsredenen) niet verder worden uitgebreid. Er is overwogen het complete stadje te verplaatsen, maar dat is (nog) niet gebeurd.
Helaas is de rondleiding van maandag 13:00u gecanceld omdat er te weinig gidsen zijn. Dinsdag 9:00u kan wel, maar dan zijn wij al op weg.



07 Boom in bloei 3.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  626.8 KB
 Weergegeven:  3 keer

07 Boom in bloei 3.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 9 Nov. 2019, 8:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dinsdag 29 Oktober.
Wout:
Mount Isa hebben we pas om 7:00u verlaten. Alles was nat omdat het de hele nacht had geregend, wat het ook deed tijdens het inpakken. Alles nat inpakken kost nu eenmaal meer tijd. Om de kleding in de zijkoffers te doen hebben we de motor maar achteruit onder het afdak van de kampkeuken gezet.
De vooraf geselecteerde camping in McKinlay ziet er niet echt levendig uit, er naast staat een volledig met luiken afgesloten benzine station. De temperatuur is nog steeds zeer dragelijk dus besluiten we 90 km door te rijden naar Kynuna.
Bij het Kynuna Roadhouse Caravan Park is een oude kromme man bezig de bladeren van het stoepje voor de winkel te vegen. Samen met zijn vrouw leven ze van het Roadhouse. We krijgen een plekje achteraan, op gras en vlak bij de toiletten. We zijn de enige kampeerders. Koffie en avondeten hebben we in het Roadhouse gebruikt.
De man zien we een paar keer over het terrein rijden met zijn scootmobiel om de sproeiers voor het gras aan en later weer uit te zetten.

Woensdag 30 Oktober.
Wout:
Als we bij de benzinepomp van Kynuna Roadhouse staan begint het te regenen. Man en vrouw komen naar buiten om bijna juichend dit natuurverschijnsel te verwelkomen.
Aangezien de temperaturen dragelijker beginnen te worden rijden we 450km naar Barcaldine naar camping/theehuis Roses ’n’ Things. Helaas blijkt het theehuis gesloten.
Door de fikse regenbui vlak voor Barcaldine (en omdat we onze waterdichte laag hadden uitgedaan vanwege de warmte) was alles nat behalve onze sokken (waterdichte laarzen). We kregen een plekje naast een overkapping, achter een heg. Er zouden namelijk nog een paar onweersbuien volgen, dus kregen we een zeer beschutte plek voor ons tentje. Er zijn die nacht inderdaad een aantal fikse buien over gekomen, maar toe we opstonden was het droog en konden we snel alles inpakken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 9 Nov. 2019, 8:04    Onderwerp: Reageer met quote

Donderdag 31 Oktober.
Wout:
De 600km naar Rockhampton hebben we in tweeën geknipt. Eerst maar eens naar Emerald, naar Emerald Tourist Park.
De weg erheen is behoorlijk hobbelig en bochtig. We moeten the Great Dividing Range over. Een bergketen die over 3500km van noord naar zuid, parallel aan de oostkust loopt. Achter 2 roadtrains met koeien blijkt dat bij steile hellingen wel erg langzaam te gaan. Bij een recht stuk geeft de achterste vrachtwagen met zijn rechtse knipperlicht aan dat we de ruimte hebben. Daarna gaat het een stuk sneller maar de weg blijft hobbelig, daarbij is de weg plaatselijk zo smal dat tegemoet komende vrachtwagens op het randje van het asfalt moeten rijden om elkaar niet te raken. En dat heet dan Highway en je mag er 110km/h.
De omgeving geeft door de bergen prachtige uitzichtpunten.
De ingang van Emerald Tourist Park ben je voorbij voor je er erg in hebt. Dus terug en nog een keer proberen. De uitgang is duidelijk herkenbaar maar de ingang… Eerst de hotel ingang, dan de ingang voor bevoorrading van het hotel, en dan een nauwe doorgang (bijna te klein voor grote caravans) en dat is de ingang. Morgen verder.
Annie:
Het was droog toen we vertrokken. Tijdens het tweede stuk bleek dat er een politiecontrole was. Nou ja, de papieren die ze misschien wilden zien zaten in de zijkoffer. Geen probleem dus, kost alleen wat tijd. Al de vrachtwagens mochten doorrijden, personenauto’s en andere voertuigen moesten stoppen op een stopping-bay. Het bleek een alcoholcontrole. De dienstdoende agent grijnsde toen ik mijn helm opklapte. Moest toch blazen, alleen maar water gedronken…, kreeg een opgestoken duim en kon weer verder rijden.


Vrijdag 01, zaterdag 02 en zondag 03 November.
Wout:
De temperaturen zijn hier een stuk prettiger, dus we besluiten geen wekker te zetten. We vertrekken om 8:00u en nemen onderweg een koffiepauze.
De tweede etappe naar Rockhampton is net zo hobbelig als de eerste, maar de weg is wel breder. We rijden ook nu in bergachtige omgeving met regelmatig mooie vergezichten.
Bij wisselen van rijder ziet Annie nattigheid op de linkse kant van het motorblok. Aangezien we net over een stuk natte weg zijn gereden denk ik dat dat de oorzaak is.
Annie:
In de gaten houden die motor, is het wel water? In Rockhampton begint de motortemperatuur op te lopen. Rustig verder rijden maar…. Toch het rode lampje dat brandt. Bij de Caltex benzinepomp maar gestopt. Er loopt weer veel vloeistof uit het blok. Deze motor wist dat 100 meter verderop een KTM-dealer zat…De vloeistof is geen regen maar koelvloeistof. Gelukkig kunnen we naar de KTM-dealer voor reparatie.
Wout:
Bij Wurth’s-Rockhampton wordt de motor direct naar de werkplaats gereden en onderzocht wat er loos is. Ik heb gezegd dat er koelvloeistof lekt, maar ze vinden alleen een te laag oliepeil. Als ik dan vraag waarom de motor te heet werd wordt hij direct weer de werkplaats in gereden en het koelsysteem gecontroleerd. Een kort stukje rubberslang blijkt gescheurd en bij op druk testen van het koelsysteem spuit de koelvloeistof eruit. Stukje slang vervangen, en alles is weer in orde.
We rijden door naar de kust, naar Keppel Sands. Een lief dorpje tegen de duinen van de Koraalzee (een deel van de Stille Oceaan) geplakt, aan het einde van de weg.
De camping is prachtig groen, er is een hotel in het dorp, een winkel en een (gedeeltelijk door vrijwilligers gerund) restaurant. Dat restaurant blijkt een juweeltje. Alles straalt plezier uit en de filosofie erachter is: mensen naar de zin maken zodat ze ons dorp blijven bezoeken. De chef is een oudere vrouw die ervaring heeft opgedaan in Parijs en Londen, en nu hier de drijvend kracht is. We zijn er meerder keren gaan eten.
Rockhampton is een havenplaats met veel vergane glorie. Oude gebouwen langs de rivieroever zijn ingenomen door Accountants, Advocaten en Makelaars waardoor het een doodse boel is geworden. De winkelstaat erachter is een stuk levendiger. Na 2 maanden maar eens een “Barber” binnen gestapt. Een oude Griek die samen met zijn kleinzoon de heren knipt, terwijl zijn zoon ernaast een dameskapsalon heeft. De dameskapsalon blijkt te druk, dus ook Annie is Grieks geknipt.



07 Strandwandeling 03.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  605.08 KB
 Weergegeven:  4 keer

07 Strandwandeling 03.jpg



07 Fitzroy River 03.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  599.22 KB
 Weergegeven:  4 keer

07 Fitzroy River 03.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 9 Nov. 2019, 8:05    Onderwerp: Reageer met quote

Maandag 04 en dinsdag 05 November.
Wout:
Een camping in Cania Gorge National Park. De weg vanaf Burnett Highway (Cania Road) ziet er mooi en veelbelovend uit. Als we de camping bereiken loopt de weg door een beekbedding zo’n 2m naar beneden en weer omhoog.
Er grazen kangoeroes ronde de tent, papegaaien komen bij je zitten en er zijn veel kaketoes. Om 5:00u worden de vogels gevoerd. Er komen zeker 50 kaketoes en 30 papegaaien op af. Overal hangen mededelingen de dieren niet te voeren om te voorkomen dat ze agressief worden.
De wandeling naar de oude Shamrock goudmijn is verder dan we vanaf de kaart hadden geschat. Een oude schacht is met een zwaar stalen rooster afgedekt, en de oude steen-stamper staat achter gaas. Hier is van 1884 tot 1920 goud gedolven. Het geeft wel een idee hoe zwaar en gevaarlijk deze zoektochten naar rijkdom zijn geweest waarvan de meeste toch op een teleurstelling zijn uitgelopen.
’S middags zijn we nog naar de 2 story cave geweest. In de bovenste zouden vleermuizen zitten, maar daar is niet bij te komen. Het is een wandeling van 1,3km over smalle paadjes langs een berghelling.



07 Kangoeroes 03.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  318.92 KB
 Weergegeven:  3 keer

07 Kangoeroes 03.jpg



07 Cactus 02.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  388.71 KB
 Weergegeven:  4 keer

07 Cactus 02.jpg



07 Strandwandeling 03.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  605.08 KB
 Weergegeven:  5 keer

07 Strandwandeling 03.jpg



07 Papagaai 02.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  292.27 KB
 Weergegeven:  4 keer

07 Papagaai 02.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 9 Nov. 2019, 8:10    Onderwerp: Reageer met quote

Woensdag 06 en donderdag 07 November.
Wout:
De camping aan de kust bij Fraser Island lijkt niet te mogen. Eerst rijd ik een afslag voorbij en pas 30km verder geeft de GPS aan dat we moeten omdraaien. Daar heb ik geen zin in dus zoek ik een andere camping aan de kust. Blijkbaar heb ik een foutje gemaakt met intikken van de locatie want we staan aan de highway in Gimpie en daar is helemaal niets, dus maar weer een nieuwe ingevoerd. De weg ernaartoe is een slingerweg door een dal. Er hangt hier een nevel van houtvuur. Er zijn in dit gebied al heel veel natuurbranden geweest en blijkbaar zijn die nog niet gestopt. Op Boreen Point Campground blijkt aan de overkant van het meer een natuurbrand te zijn, maar die is vrijwel bedwongen. Er is een kreek aan de zuidkant van het meer maar daar is de brand over gestoken. Door een gecontroleerde brand te stichten wordt gezorgd dat er geen brandstof meer is en dooft die vanzelf uit.
Die avond gaat de beheerder de camping rond met de mededeling dat er geen gevaar is, maar mocht de brand toch weer oplaaien dan moeten we er rekening mee houden dat we binnen een half uur van de camping af moeten zijn.
Er is die nacht niets bijzonders gebeurd dus we hebben goed geslapen. We werden gewekt door de zeer luide roep van de Lachende Kookaburra. Een vogel die een hard schaterlach-achtig geluid maakt, meestal geholpen door soortgenoten want lachen werkt aanstekelijk.
Aan de overkant van het meer zijn nog veel rookpluimen te zien en een helikopter is onophoudelijk bezig water uit het meer over de smeulende plaatsen te storten.
De geschiedenis van het dorp is te zien op informatie zuilen langs het water, en op het water zien we Pelikanen. Verder is het hier vooral rustig en mooi wonen.



07 Brand 01.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  263.92 KB
 Weergegeven:  6 keer

07 Brand 01.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 9 Nov. 2019, 8:12    Onderwerp: Reageer met quote

Vrijdag 08 en zaterdag 09 November.
Wout:
We hebben op aanraden van een Nederlandse vrouw (Chantal) die in 2016 op haar motor in haar eentje van Australië naar Nederland is gereden en nu weer in Australië woont een camping aan de monding van de Maroochy rivier gekozen. Een zeer drukke plek waar met moeite een vak voor ons wordt gevonden. Nog gevraagd: “met gras?”, “ja met gras!” Nou, niet dus. Terug naar de receptie en een plaats met wel gras gevraagd. Die bleek er wel te zijn maar dan met elektra, wat we niet nodig hebben. ’S avonds is Chantal ons komen opzoeken (met vriend die de zijspan graag wilde zien) en hebben we bij een Pizzeria gegeten. Omdat we nog wat te repareren hadden mochten we zaterdags bij haar in de garage werken. Dank voor de gastvrijheid enzo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Nov. 2019, 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

Zondag 10 tot Dinsdag 19 November.
Wout:
Tijdens de rit naar Spring Creek (tussen Toowoombah en Warwick) barst in de heuvels een oorverdovend gebulder los. De achterste uitlaatbocht blijkt uit de aansluiting geschoven. Een eindje verder wordt het nog luider en voel ik dat we met het achterwiel ergens over rijden. De achterste bocht is compleet afgebroken en nu dus ook geplet. Omdat ik de uitlaten gedeeltelijk heb omwikkeld met Heatwrap is dit niet eerder opgevallen. Toch maar doorgereden naar de camping en voorlopig voor 4 nachten geboekt. ’S maandags een KTM-dealer in Toowoombah gebeld en de onderdelen besteld: een uitlaatbocht, 2 pakkingringen, 2 grafietringen, een afdichtboutje (voor het Lambadasonde-gat) en een onderlegring, dit alles met opgaaf van onderdeel nummers (goeie website hiervoor hoor: webshop.muldersmotoren.nl). Verder boodschappen gedaan, de Zoo bezocht, wat lezen, een Huntsman spin uit het zijspan gejaagd, enz.
De uitlaatbocht was in het KTM-voorraad-systeem niet te vinden. Een half uurtje later belde hij terug. Het was in voorraad bij de importeur in Perth en de levering zou 3 dagen duren.
Na 4 dagen maar eens gebeld. “Nee het was er nog niet, waarschijnlijk door alle bosbranden wat vertraagd. Hij zou me SMS-en als het er was.”
Maandag gebeld: ja het was vrijdag binnen gekomen. Dus wij met donderend geweld naar Toowoombah gereden. Uitlaatbocht en pakkingringen gekocht, er waren geen grafiet ringen, en er was geen boutje furious3 .
Dinsdag in de garage van de camping thumbsup alles vervangen, gelukkig was het boutje er (na 16 jaar) nog gaaf uit te krijgen, en heb ik de oude grafietringen met wat gefrommel kunnen laten zitten. Alles weer inpakken en klaarmaken voor de volgende dag.



08 Camp.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  338 KB
 Weergegeven:  4 keer

08 Camp.jpg



08 Spin Huntsman.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  274.28 KB
 Weergegeven:  3 keer

08 Spin Huntsman.jpg



08 Zoo 03.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  365.43 KB
 Weergegeven:  3 keer

08 Zoo 03.jpg



08 Uitlaat 03.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  272.61 KB
 Weergegeven:  3 keer

08 Uitlaat 03.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Nov. 2019, 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

Woensdag 20 November.
Wout:
Op weg naar Armidale door de Dividing Range weer over prachtige bergwegen gereden, maar heel wat vergezichten waren grijs van alle rook. Onze tent opgezet op Armidale Tourist Park. Het was hier zonnig en rustig. Toen de wind draaide kwam plotseling veel rook de camping op drijven en stonk het naar houtvuur. Even plotseling als dit was gekomen was het ook weer met de wind verdwenen.
Andere verkeersdeelnemers hebben hier ook duidelijk een plekje.

Donderdag 21 November.
Wout:
Van Armidale naar Ingenia Holidays Avina in Vineyard was opnieuw een mooie route. De camping was aardig vol en had blijkbaar een pluspunt voor Nederlanders want die waren er meer dan we tot nu toe hebben ontmoet.



08 Einde Fietspad.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  291.29 KB
 Weergegeven:  3 keer

08 Einde Fietspad.jpg




Laatst aangepast door Wout op Ma, 25 Nov. 2019, 10:20, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Nov. 2019, 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

Vrijdag 22 November.
Wout:
Deze ochtend uitgeslapen want we hebben een afspraak om 13:00u bij “MSC Moto Products”. De fabrikant van de Ralle Moto stuurdemper die op onze KTM zit. De demping is onvoldoende voor een zijspancombinatie, en mogelijk kunnen zij daar wat aan doen.
De rit ernaartoe is 85km over een prachtige kronkelweg langs bergwanden en door bossen. Als we stoppen voor de lunch bij een restaurant met veel motoren, parkeren we naast een 50jaar oude BSA Rocket in showroom staat. De eigenaar blijkt één tafeltje verder te zitten en wil wel vertellen over zijn bedrijf, zijn motor en de omgeving. Als er 2 auto’s de parkeerplaats op komen rijden verteld hij dat dat mensen zijn die alles weten over vering en demping. Op hun T-shirts staat met vette letters “MSC Moto Products”.
De enige vrouw (Simone) die erbij is komt direct naar ons toe lopen met de vraag of wij bij de KTM horen. “Tot straks dan”, en zwaait nog als ze na de lunch weer weg rijden.
Bij MSC Moto Products prima geholpen. De demper is nu gevuld met versnellingsbakolie 75W in plaats van de gebruikelijke voorvorkolie en dat dempt een stuk beter.
Simone adviseert ons niet naar de geplande camping bij Wisemans Creek te gaan omdat daar bosbranden zijn. Een andere kleine camping die zij aangeeft blijkt niet meer te bestaan. Dan maar weer verder naar een camping aan de rand van Sydney. Ondertussen begint het stevig te regenen. Die camping blijkt vol en we krijgen een adres 30km naar het zuiden.
Als we aankomen op die camping is de receptie al gesloten. Telefonisch krijgen we de toegangscode’s voor de slagboom en de toiletten en zoeken we plekje voor de tent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Nov. 2019, 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

Zaterdag 23 tot dinsdag 26 November.
Wout:
De volgende ochtend hebben we plichtsgetrouw betaald en zijn we Sydney binnengereden naar Ashfield Motor Inn. Hier kan alles drogen na de regen.
Vanaf hier kunnen we 3 dagen met het OV de stad en omgeving verkennen.
De eerste dag bezoeken we natuurlijk de haven en het Opera House en de volgende dag Parramatta.
Parramatta is de plaats waar in 1788 de tweede nederzetting werd gesticht en vrouwelijke veroordeelden in 1804 aan het werk werden gezet in de Female Factory, nu een deel van het psychiatrisch ziekenhuis, en dus niet te bezoeken.
We bezochten de St.John's kathedraal, de oudste kerk van Australië die sinds 1788 continu in gebruik is.
Na een wandeling door het park, langs het Old Government house (1799) en enkele locaties over de tweede Europese nederzetting van gouverneur Phillips. Wilden we met de boot terug naar Circular Quay. Die blijkt niet verder te varen dan Rydalmere vanwege de lage waterstand en dus zouden we het eerste deel met een bus moeten. Nergens is te vinden waar en hoe we bij die bus komen. Ook andere reizigers hadden geen idee en dus is iedereen maar weer met de trein gegaan.



08 Sydney Opera house 03.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  268.31 KB
 Weergegeven:  3 keer

08 Sydney Opera house 03.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 7 Dec. 2019, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Sydney vervolg:
Dag 3 zijn we door de botanische tuin gewandeld met veel planten uit tropische gebieden. Daarna de Sydney Tower bezocht met uitzicht op grote hoogte. De beklimming van de boog van de Sydney Harbour Bridge hebben we maar niet gedaan, al heb je dan wel een vrijer uitzicht over de haven dan vanuit de Sydney Tower.
De wandeling over de brug op verkeersniveau geeft ook een mooi uitzicht op de haven en het Opera House. Terug met de trein en weer naar Ashfield om alles klaar te maken voor de rit naar Canberra.



09 Sydney tower 01.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  542.93 KB
 Weergegeven:  1 keer

09 Sydney tower 01.jpeg



09 Sydney Harbour Bridge 02.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  535.29 KB
 Weergegeven:  1 keer

09 Sydney Harbour Bridge 02.jpeg



09 Bot.tuin Koala 01.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  622.72 KB
 Weergegeven:  1 keer

09 Bot.tuin Koala 01.jpg



_________________
Sinds 2006 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 7 Dec. 2019, 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

Woensdag 27 tot zondag 01 December
Wout:
Na Sydney is Canberra de moeite waard te bezoeken. We rijden voornamelijk snelweg, en met een koffiepauze en lunch onderweg bereiken de camping om 14:00u. We kunnen de tent op het achterterrein opzetten, dus kiezen we een plekje dicht bij de kampkeuken (met de beroemde Australische BBQ ofwel Hotplate).
Donderdag per OV naar Capital Hill geweest waar het Parliament House staat. Boven de ingang staat de vlag op een hoge mast ondersteund door 4 stalen poten. Een groot plein ervoor met uitzicht op het oude parlementsgebouw, een groot Militair herdenkingsmonument en Mount Majura.
Vrijdag zijn we de Telstra Tower op geweest. Boven op Black Mountain (812m) heb je vanaf het observation deck (66m) dan uitzicht over heel Canberra. Toen we boven waren zagen we alleen rook over de stad hangen van de bosbranden. Die trok gelukkig snel weg met het draaien van de wind.
De Botanic Garden aan de voet van de heuvel was helaas gesloten vanwege een te groot bosbrand gevaar. De (vegetarische) lunch in het restaurant was wel een heel bijzondere met verschillende nog nooit geproefde smaken.
Zaterdag het War Memorial bezocht. Er is een grote brede laan met veel herdenkingspunten van alle oorlogen waarbij Australië betrokken is geweest en een groot gebouw waar de 1e wereldoorlog wordt uitgebeeld. Daar kun je een hele dag ronddwalen. Jaarlijks is op de laan de grote ANZAC (Australië en Nieuw Zeeland Army Corps) parade en herdenking van inmiddels alle gevallen soldaten van Australië en Nieuw Zeeland.
Zondag zijn we naar het Questacon geweest. Het nationale wetenschap en techniek museum. Na afloop boodschappen gedaan in wat een permanente markt bleek te zijn. Inclusief standwerkers en prijsverlaging bij het sluiten van de markt. Hier nog 6 1,5l flessen water gekocht wat bij het vullen van onze jerrycan met bubbels bleek te zijn. De dop maar niet vast gedraaid zodat die er makkelijk uit konden. De cammelbags staan wel aardig bol met dit water.



09 Parliament House 03.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  585.93 KB
 Weergegeven:  1 keer

09 Parliament House 03.jpeg



09 As War mem - capitol Hill.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  673.05 KB
 Weergegeven:  1 keer

09 As War mem - capitol Hill.jpg



_________________
Sinds 2006 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 7 Dec. 2019, 11:03    Onderwerp: Reageer met quote

Maandag 02 December.
Wout:
Van Canberra naar Holbrook gereden. Camping Holbrook Motor Village met bijzondere faciliteiten. De kampkeuken bleek een dichte recreatieruimte met banken, televisie en eettafels en kookgelegenheid inclusief een nette hotplate met een voorraad bakpapier om na gebruik weg te gooien. Zo houd je zo’n ding heel makkelijk schoon. Er stond een stevige wind toen we aankwamen, en als het te koud zou zijn mochten we in de recreatieruimte slapen waar ook nog een elektrische radiator stond.
We hebben gewoon in onze tent geslapen, maar we hadden wel veel last van afremmende en optrekkende vrachtwagens die op de freeway vlak langs de camping reden.
Het verkeer maakt hier erg veel lawaai, en daar wordt duidelijk weinig aan gedaan. Regelmatig zie je bij dorpjes borden met “please avoid compresssion breaking”, maar ik geloof niet dat chauffeurs zit daar iets van aan trekken.
De geluidswand die tussen camping en freeway stond was duidelijk onvoldoende. We hebben onze motor-oordopjes maar in gedaan om te slapen.

_________________
Sinds 2006 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.


Laatst aangepast door Wout op Za, 7 Dec. 2019, 11:06, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 7 Dec. 2019, 11:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dinsdag 03 tot donderdag 05 December.
Wout:
Met een breakfast basket was de ochtend een plezier en eigenlijk jammer dat we weer verder gingen. Gelukkig was de wind die nacht stukken minder geworden.
Op naar Yea met Yea Riverside Caravan Park. Eerst een flink stuk snelweg en dan een slingerend bergweggetje. De GPS was een paar keer van slag en gaf allerlei afslagen aan die dan alleen een rondje rijden bleken te zijn. Bij rare aanwijzingen even opnieuw de route laten berekenen bleek dan wel de oplossing. Blijkbaar zat er wat vreemds in de kaart waardoor het niet klopte, mogelijk wegen waar we op reden die (nog) niet op de kaart stonden.
Annie:
Een vreemde rit werd het wel. Het stuurwerk viel niet mee op de hellende weg.
Ik besloot dat het echt te zwaar werd en wilde gaan wisselen met Wout.
Bij een inrit voor een boerderij zou ik flink afremmen, maar ja hoor daar lag dus gravel. Ai, het voorwiel gleed weg, sturen viel niet mee, (dat zou ik toch moeten weten) uiteindelijk belande het zijspan met de reserve benzinetank in een hekwerk naast de inrit. Dat laatste werd veroorzaakt door te hard in de voorrem te knijpen. Wat te doen? Met vereende krachten hebben we het zijspan uit het hek gekregen. Het hek, gaas met een paar dunne planken er tegenaan, was wel beschadigd, maar nog wel intact. Wij waren in ieder geval nog heel. Wout heeft de volgende dag op de camping geprobeerd de schade van de aanrijding te beperken, konden wij weer sleutelen. sad.
Wout:
De motor trok na de crash behoorlijk naar links en slingerde (de stuurdemper was aan de lichte kant maar heeft het nu nog zwaarder) veel meer tijdens het optrekken dan ervoor.
Ons oorspronkelijke doel na de camping in Yea naar Phillip Island te rijden voor we naar Melbourne zouden gaan schrappen we maar. Om de motor te repareren maar meteen voor 2 nachten geboekt en na de tent opgezet en de motor bekeken te hebben, hebben we er nog maar een nacht bij gedaan en gevraagd of we voor de reparatie de workshop mochten gebruiken.
Woensdag de motor de workshop ingereden en de voorvork helemaal gedemonteerd en spanningsvrij weer in elkaar gezet. Dat was 4uur werk. Bij een kleine proefrit over de camping voelde het wel beter. Eerst maar eens lunchen en daarna boodschappen doen in het dorp. Daarna even de buitenweg op gereden om wat snelheid te maken. Het rijden voelde wel stabieler maar hij trok nog veel naar links .
Donderdag de vork nog wat nauwkeuriger gericht en weer een proefrit gemaakt. Er blijft een lichte trek naar links in en het af en toe lichte slingeren is niet helemaal weg. Morgen rijden we naar Melbourne met alle bagage erop. Dan weten we zeker of het goed gaat.



09 Motor.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  599.25 KB
 Weergegeven:  1 keer

09 Motor.jpg



_________________
Sinds 2006 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 194
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Za, 7 Dec. 2019, 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

Vrijdag 06 tot maandag 09 December.
Wout:
We zijn met een kreupel zijspan naar Melbourne gereden om een bandenwissel te regelen en een nieuwe te bestellen. Daarna naar Break Free Bell Motor Inn. Daar nog eens goed gekeken en toen bleek de voorvork erg scheef te staan en ook duidelijk dichter bij de motor. Vermoedelijk dus een framebreuk bij het balhoofd, of anders toch behoorlijk verbogen. Dat Annie de motor niet meer kon houden is dus waarschijnlijk veroorzaakt door frameschade.
We laten de motor ophalen en zullen hem in het krat weer naar Nederland laten transporteren. Wij gaan onze rondreis voortzetten met een gehuurde auto.



09 Australian Wood Duck 02.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  610.81 KB
 Weergegeven:  1 keer

09 Australian Wood Duck 02.jpg



_________________
Sinds 2006 een 2003 950 adv.
Sinds 2011 met lbs zijspan.
Sinds 2013 990 SM motorblok.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif