lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

KTM 990 Adventure uit 2008
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Sep. 2019, 10:35    Onderwerp: KTM 990 Adventure uit 2008 Reageer met quote

Te koop

KTM 990 Adventure uit 2008

Opties:
KTM zwarte topkoffer, met aluminium zijkoffers van Konvoi.
Leovince SBK dempers met killers.
Valbeugels erbij.
Doos met boutjes, keerringen, pakkingen etc wat over is gebleven na de opbouw. Ook een nieuwe achterste uitlaatbocht, preventief gekocht omdat ze nog wel eens kapot gaan.

Gekocht in juni 2017 met 139.000km op de teller. Nu 167.000 en wordt dagelijks mee gereden.

Tijdens de koop een controle motornummer gedaan en kwam ik er achter dat er een ander motorblok in zat dan origineel. Namelijk een 2003 950 blok.

(Even gebeld naar Verpalen waar ze volgens de papieren dit erin hadden gezet, allemaal bevestigd met het advies om hem niet te kopen omdat het blok alweer een ton gelopen zou hebben sinds de inbouw.)

Met deze informatie naar de verkoper gegaan en daardoor leuk kunnen kopen. Eerst maar eens flink rijden en kijken of het daadwerkelijk zo slecht is als men denkt. Ik kon er niks aan merken tot ik een probleem kreeg met blauwe rook uit de uitlaten na stationair stilstaan en vervolgens wegrijden. Van alles geprobeerd maar niks hielp, vermoeden van klepseals en daarom het blok eruit en uit elkaar. Als hij dan toch open is de cilinders en zuigers op laten meten.
Alles binnen de toleranties en opgebouwd met nieuwe zuigerveren en klepseals en natuurlijk alle andere pakkingen en seals bij het opbouwen. (140.000km)

Hierna weer blauwe rook... uiteindelijk was het over nadat ik de gasklephuizen had gesynchroniseerd. Deze stonden behoorlijk uit elkaar wat de waarden betreft.

Hierna met heel veel plezier gereden en veel gesleuteld. Hieronder de grootse ingrepen naast het reguliere onderhoud. (Alles ter inzage met datum en km-stand)

Sept 2017
Nieuwe gaskabels
Brandstoffilters vernieuwd

Okt 2017
Nieuwe lagers voorwiel (SKF)
Remklauwen en blokken voor schoongemaakt en ingevet
Dyno-run gedaan in Veendam. 104 pk, loopt en schakelt super het oordeel.

Nov 2017
Nieuwe koppelingshulpcilinder (Oberon)
Nieuwe + en - kabel op de accu gemonteerd
Hoofd koppelingscilinder naar Griekenland verstuurd om te laten re-sleeven en voorzien van lagers.

Jan 2018
Nieuw startrelais
Nieuwe mosfet spanningsregelaar geplaatst.

Feb 2018
Waterpomp revisie, lagers, keerringen en as.
Startmotor gedemonteerd, lagertje bendix gesmeerd.
Oliedruksensor vervangen. Oude was lek.
Nieuwe ketting en tandwielen gemonteerd. DID VMX ketting.

Maart 2018
Achterremklauw bleef vastzitten na remmen. Verwijderd, zuigers schoongemaakt en nieuwe keerringen in de klauw gezet.

April 2018
Remklauwen voor voorzien van nieuwe keerringen.

Juni 2018
Schokbreker onderhoud gehad bij Rooske. Zat een diepe kras in de zuigerstang, waarschijnlijk door een steentje. Is er weer uitgepolijst. Ophangbouten schoongemaakt en in kopervet gezet.
Remblokken achter gedemonteerd, schoongemaakt, ingevet en weer gemonteerd.
Zuiger van de remcilinder achter zat vast. Cilinder geschuurd en weer mooi glad.
Achterrem voorzien van nieuwe cilinder, ontlucht, remt weer als nieuw.
Ophangbouten en moeren einddempers vervangen voor RVS.
Uitlaatklembouten vervangen voor RVS.

Nov 2018
Nieuwe banden, conti trail attack

Jan 2019
Klepspeling gecontroleerd (alles binnen toleranties)
Nieuwe balansaskeerring
Nieuw lager in dynamodeksel tbv startmotor
Nieuwe startmotor gemonteerd
Grote beurt voorvork bij Rooske
Balhoofdlagers gecontroleerd en opnieuw gesmeerd
Vliegwielbout opnieuw vastgezet met loctite 278 en 150Nm
Nieuwe koelvloeistof

April 2019
Nieuwe remblokken voor gemonteerd.
Remklauwen en zuigers schoongemaakt.
Balhoofdlagers opnieuw afgesteld.

Daarnaast alle olie verversingen etc gehad met zeefjes etc.

Waarom gaat hij dan weg? Mijn woon werk kilometers gaan zich verdubbelen ivm een aanstaande verhuizing en daarom ga ik op zoek naar iets zuinigers. Dat scheelt namelijk behoorlijk wat euro’s in benzine per jaar.

Vraagprijs: €3.500

Verhalen, posts allemaal op het forum te vinden.

Bij interesse hoor ik het graag. Motor staat in noord-Groningen en is klaar voor testrit



F4211258-0CFA-41B1-81B6-4C87FA668E00.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  609.46 KB
 Weergegeven:  236 keer

F4211258-0CFA-41B1-81B6-4C87FA668E00.jpeg




Laatst aangepast door Jww op Wo, 2 Okt. 2019, 20:00, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
De Patatkoning



Geregistreerd op: 19-8-2014
Berichten: 115

BerichtGeplaatst: Do, 19 Sep. 2019, 10:54    Onderwerp: 990 Reageer met quote

Lijkt me een eerlijk en ook mooi verhaal.

Kan ik altijd wel waarderen dit soort verkopen.

Gaat je vast lukken. Succes! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
keewhip



Geregistreerd op: 17-4-2014
Berichten: 81
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Sep. 2019, 9:47    Onderwerp: Reageer met quote

Sure?

30.000 km p/j (44 weken lang 680 km per week)
XRV750 1:17 => 1764liter
LC8 1:13 => 2307 liter
543 liter verschil, maal €1,70 = €923

Heb je voor €75 p/mnd (extra blank ) veel beter rijwielgedeelte, injectie, veeeel meer plezier.
En je weet nu wat je hebt, veel is al vervangen en verbeterd.

Ik denk dat je spijt gaat krijgen.

PS1:
Ik heb in ieder geval nooit spijt gehad van de wissel andersom, neem ik brandstof graag voor lief.

PS2:
Ik heb nog wel een maatje die graag de stap van AT naar LC8 maakt. Moet het een mooie AT zijn of is een fiets met historie grin prima?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Leo



Geregistreerd op: 16-5-2015
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Za, 28 Sep. 2019, 8:20    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi JWW,

Je hebt een PB.

Mvg,
Leo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Za, 28 Sep. 2019, 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

keewhip schreef:
Sure?

30.000 km p/j (44 weken lang 680 km per week)
XRV750 1:17 => 1764liter
LC8 1:13 => 2307 liter
543 liter verschil, maal €1,70 = €923

Heb je voor €75 p/mnd (extra blank ) veel beter rijwielgedeelte, injectie, veeeel meer plezier.
En je weet nu wat je hebt, veel is al vervangen en verbeterd.

Ik denk dat je spijt gaat krijgen.

PS1:
Ik heb in ieder geval nooit spijt gehad van de wissel andersom, neem ik brandstof graag voor lief.

PS2:
Ik heb nog wel een maatje die graag de stap van AT naar LC8 maakt. Moet het een mooie AT zijn of is een fiets met historie grin prima?


Fiets met historie is prima. Ben benieuwd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Okt. 2019, 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

Vraagprijs toegevoegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Okt. 2019, 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Staat inmiddels ook op marktplaats met wat meer foto’s.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Okt. 2019, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Voor forumleden verlaagd naar 3.000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Za, 2 Nov. 2019, 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

Gave motor. Alleen om het uitgebreide sleutelverhaal zou het al een gave koop zijn, echter aan één motor heb ik genoeg. dozey

Toch een vraagje;
"Hoofd koppelingscilinder naar Griekenland verstuurd om te laten re-sleeven en voorzien van lagers."
Lagers? Wat is het? Waar zitten die? Ben nieuwsgierig. laugh3


Nieuwe mosfet spanningsregelaar geplaatst.
Waar gekocht en/of specificaties? Want ik wil een nieuwe mosfet op mijn moto plaatsen. Was die van jou trouwens stuk?

Bedankt voor de antwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Nov. 2019, 16:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Peter,

Dezelfde vraag heb ik ook aan “gefr” van advrider gesteld. Er zitten lagers in een gedeelte van de hendel, ik kan ze echter niet met het blote oog zien.

Mijn laadspanning was niet heel best destijds en toen eerst de grijze stekker eruit geknipt en gesoldeerd. Zat veel corrosie op en dat hielp al maar nog niet top. Toen de mosfet gekocht en top spanning.

Super Mosfet kit FH020AA bij Roadstercycle.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Nov. 2019, 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

Verkocht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Nov. 2019, 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de terugkoppeling. thumbsup

De motor is al verkocht zie ik. Laat je wel even weten wat er nu gaat komen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Nov. 2019, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Durf het haast niet te schrijven hier maar rij inmiddels al op een Transalp woon werk. Bedoeling is dat er een KTM bij komt voor off road, otr dat soort dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MarkMeisner



Geregistreerd op: 6-8-2019
Berichten: 68
Woonplaats: Eerbeek

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Nov. 2019, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben de gelukkige nieuwe eigenaar thumbsup Gistermiddag gelijk getest onderweg naar het zuiden. Vanmiddag thuisgekomen (ik werk halverwege de rit naar huis, dus daar maar even overnacht).

Moest wel de koffers demonteren voor ik hem in de achtertuin kreeg, hij is nogal breed (of mijn tuindeur te smal laugh )



73541676_2485624651475280_7522531955045302272_n.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  298.58 KB
 Weergegeven:  159 keer

73541676_2485624651475280_7522531955045302272_n.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Nov. 2019, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Geweldig om te zien. laugh

Gave motor, hier ga je veel plezier aan beleven! thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif