lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 EFI, idle issue
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arrrie



Geregistreerd op: 25-3-2015
Berichten: 110

BerichtGeplaatst: Do, 22 Aug. 2019, 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

S2carlo schreef:
helaas hebben de nieuwe spanningsregelaar en accu het probleem niet opgelost.
Lijkt erop dat de accu niet goed wordt geladen (mogelijk dynamo)

Als de motor van de lader komt meet ik prima spanningen en rijdt hij prima, geen probleem.
Na ~ 60km begon er wat. Knipperlicht snel, iets meer ploffen in de uitlaat, en de toerenteller stond af en toe te springen tussen 1000 en 3000rpm.

Gemeten 12.7 V in rust op accu, maar laadspanning te laag 13,6V.
Gebruikers aanzetten (grootlicht) leidt tot afslaan (kan geen spannignsdip aflezen maar die kan te kort zijn).
Start weer als een zonnetje en lijkt prima te lopen. Opnieuw verbruiker aan leidt niet altijd tot direct afslaan.

Ik heb geprobeerd de dynamo door te meten maar vind verschillende info.
Repair manual zegt meten op losse dynamo stekker "back to back" (draad naar draad?) <1 Ohm --> ik meet 0 ohm (piept door)
Jij geeft in een forumdraad aan op losse dynamo stekker 1 ohm tussen stekkerdraad en massa --> ik meet open (eindeloze weerstand) op alle draden.
Geprobeerd met aangesloten stekker en lopende motor te meten achter op de stekker naar massa. Op gelijkstroom meet is ~6V, op wisselstroom ~16V maar niet in de buurt van de 35 V die ergens genoemd wordt.

Ik heb gedraaid met stuurgedraaid, gerommeld met kabelbomen en contactslot maar allemaal geen rariteiten..

Suggesties??


De ervaringen die ik allemaal heb gehad, Draadbreuk in contactslot zoals in het fimpje. 1 Draad niet goed vastgezet op de accu. Dooie benzinepomp.

Niet specifiek ktm maar wat bij alle merken zo'n beetje voorkomt verbrande stekkers tussen dynamo(3fasen generatorspoelen) spanningsregelaar. 1 van de 3 draden maakt geen contact en dan laadstoom is net te laag om de injectie en ontsteking te voeden en je trekt langzaam de accu leeg met gesputter kom je tot stilstand . Laadspanning lijkt vaak wel in orde te zijn maar net niet optimaal. 1 keer gehad bij een Cagiva 1 keer bij een oud v**rcilinder H*nda van een collega.

succes.

_________________
Het zal wel loslopen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Aug. 2019, 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

Arrrie schreef:
S2carlo schreef:
helaas hebben de nieuwe spanningsregelaar en accu het probleem niet opgelost.
Lijkt erop dat de accu niet goed wordt geladen (mogelijk dynamo)

Als de motor van de lader komt meet ik prima spanningen en rijdt hij prima, geen probleem.
Na ~ 60km begon er wat. Knipperlicht snel, iets meer ploffen in de uitlaat, en de toerenteller stond af en toe te springen tussen 1000 en 3000rpm.

Gemeten 12.7 V in rust op accu, maar laadspanning te laag 13,6V.
Gebruikers aanzetten (grootlicht) leidt tot afslaan (kan geen spannignsdip aflezen maar die kan te kort zijn).
Start weer als een zonnetje en lijkt prima te lopen. Opnieuw verbruiker aan leidt niet altijd tot direct afslaan.

Ik heb geprobeerd de dynamo door te meten maar vind verschillende info.
Repair manual zegt meten op losse dynamo stekker "back to back" (draad naar draad?) <1 Ohm --> ik meet 0 ohm (piept door)
Jij geeft in een forumdraad aan op losse dynamo stekker 1 ohm tussen stekkerdraad en massa --> ik meet open (eindeloze weerstand) op alle draden.
Geprobeerd met aangesloten stekker en lopende motor te meten achter op de stekker naar massa. Op gelijkstroom meet is ~6V, op wisselstroom ~16V maar niet in de buurt van de 35 V die ergens genoemd wordt.

Ik heb gedraaid met stuurgedraaid, gerommeld met kabelbomen en contactslot maar allemaal geen rariteiten..

Suggesties??


De ervaringen die ik allemaal heb gehad, Draadbreuk in contactslot zoals in het fimpje. 1 Draad niet goed vastgezet op de accu. Dooie benzinepomp.

Niet specifiek ktm maar wat bij alle merken zo'n beetje voorkomt verbrande stekkers tussen dynamo(3fasen generatorspoelen) spanningsregelaar. 1 van de 3 draden maakt geen contact en dan laadstoom is net te laag om de injectie en ontsteking te voeden en je trekt langzaam de accu leeg met gesputter kom je tot stilstand . Laadspanning lijkt vaak wel in orde te zijn maar net niet optimaal. 1 keer gehad bij een Cagiva 1 keer bij een oud v**rcilinder H*nda van een collega.

succes.


Heb dit inderdaad ook wel eens gelezen bij de KTM.
Het gehele laad traject langslopen en alle connectoren bekijken schoonmaken behandellen en weer terugplaatsen. Kan natuurlijk ook nooit geen kwaad.

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
S2carlo



Geregistreerd op: 1-2-2015
Berichten: 26
Woonplaats: Braboland

BerichtGeplaatst: Do, 12 Sep. 2019, 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, mn "vriendjes" van de dealer laten me mooi zitten.
Ze kunnen geen oorzaak vinden en stellen dat de dynamo in orde is.
Ze willen de dynamo niet vervangen om te testen, monteren = afnemen.

"Het ligt aan alles wat er op de motor is geknutselt", maw zoek het zelf uit.

Alleen heb ik alles wat toegevoegd is (handvatverwarming en lampen) al een keer afgekoppeld (gewoon gezekerd op acc1 &2) en maakt dat geen verschil.

Ik word nu doorverwezen naar een (motor) electronica expert...

Voor ik dat doe.
Heeft iemand hier, met verstand van zaken en passend analyse gereedschap, binnenkort tijd en zin om een (mid)dagje met mij te zoeken?? Regio Oss.


Bvd

_________________
-----------------------------------------------------------
KTM 990 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif