lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

weer een topic over verdwijnende koelvloeistof
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jul. 2019, 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

Mja.
De reparatie an sich ging best vlot. Klote dat die uitlaatbuis niet als eerste verwijderd kon worden maar goed, dat was een kleine hindernis. Alle moeren kwam vlot los. De waaier van de pomp losmaken van de as was ook peace of cake, zelfs geen tweede persoon of speciaal gereedschap nodig gehad. Truuk met de duif toegepast. Daar had ik wel nog een fotootje van genomen moeten hebben. Alles monteren ook peace of cake. Ik moest wel de hele uitlaatpartij achteraan losmaken om het H-stuk terug mooi op de uitlaatbochten te krijgen, maar ah, dat zijn maar wat boutjes. Dus dik tevreden van de gemakkelijkheidsgraad van dit werkje. Zéér grote hulp waren de twee topic op ktm950.info, oa die van de gekende Lyndon Posskit.

Maar dé reden dat ik nog niks heb laten weten is dat ik met mixed feelings zit.
Ondertussen een keer of vier gereden.
Elke keer enkele mm's minder vloeistof in het expansievatje.
Elke keer weer bijgevuld.
Ik moet wel minder bijvullen dan voorheen, maar het is toch nog nodig.
1) Dus ofwel is er toch nog steeds wat lucht in het systeem dat bij warme motor het koelsysteem op correcte wijze verlaat, en dan zuigt het systeem gewoon wat kvs uit het vatje aan om vol te blijven. Dus na tig ritjes moet het niveau van de kvs in het expansievatje stabiliseren.
2) Ofwel is de reparatie van de waterpomp goed uitgevoerd en verdwijnt er langs een andere weg wat kvs in de motor en dan stopt mijn zoektocht hier, behalve als ik een dealer betaal om dit even grondig uit te zoeken, wat me veel geld gaat kosten.
3) Ofwel is de reparatie van de waterpomp niet goed gebeurd en dan moet ik ze natuurlijk opnieuw doen.
Ik hoop op situatie 1), maar anders zal ik me verplicht zien om scenario 3) te volgen, want met scenario 2) weet ik niet hoeveel nulletjes de factuur zal tellen.

Samengevat: we zijn voorzichtig positief, maar het kan nog alle kanten uit.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jul. 2019, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij loopt het gewoon op straat via het overloop pijpje, kan dat bij jou ook? dat het gewoon eruit gegooid wordt door de hitte?
Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jul. 2019, 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag twee ritten van zo'n 45 km gedaan, met acht uur ertussen. De kvs stond exact op het minimum voor vertrek deze ochtend. Toen de machine warm was was het nivo gestegen tot exact het maximum. En vanavond na afkoeling staat die nog steeds exact op het minimum. thumbsup

Dus ik moet Blackbert in deze gelijk geven: Al wat méér boven het minimumstreepje uitkomt wordt er uit gesmeten.

Ik denk dat ik nu wel kan concluderen dat het euvel opgelost is. thumbsup Maar mijn achterdochtige ziel gaat pas gerust zijn na een dagrit van een paar honderd km. goofy

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jul. 2019, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

ik hield altijd aan: op 1/3 (tussen min en max).

bij 2/3 of vol in koude toestand.. gaat het er gewoon overheen idd.
Als je wat veel expansie hebt.. kan het zijn dat je ergens wat opgesloten lucht hebt: motor met het voorwiel omhoog (op kratje of nbok) en nog eens alles goed ontluchten kan helepn.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jul. 2019, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
ik hield altijd aan: op 1/3 (tussen min en max).

Dat heb ik ook zo gedaan, acht jaar en bijna 100.000km lang.
Mja, misschien zit er inderdaad hier of daar nog wat lucht gevangen. De truuk met het achterwiel eruit en dan de moto achterover tot de achterbrug bijna de grond raakt heb ik gedaan, maar misschien moet ik het inderdaad wel nog eens doen. undecided

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 12 Sep. 2019, 8:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen vijf dagen Engeland achter de rug en nu ben ik eindelijk zeker dat de reparatie perfect geslaagd is. thumbsup
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif