Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Pure B
Geregistreerd op: 14-2-2019 Berichten: 17
|
Geplaatst: Za, 6 Jul. 2019, 9:21 Onderwerp: 950 SM start niet (opgelost) |
|
|
Goedemorgen,
Afgelopen woensdag het SAS en EPC verwijderd van mijn 950 SM. Alles netjes afgedopt en de connectors met een ty-wrapje aan het frame vastgemaakt.
Vannochtend wilde ik de motor starten, maar kwam de startmotor niet op gang. De eerste keer probeerde hij het nog, maar daar hoor ik alleen één tik wanneer ik de startknop indruk. Ook gaat het licht uit wanneer ik de startknop indruk.
Vermoedelijk een lege accu.
Zou het mogelijk zijn dat de accu zijn spanning verliest door de losgekoppelde EPC?
Laatst aangepast door Pure B op Di, 6 Aug. 2019, 22:07, in totaal 3 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1486 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Za, 6 Jul. 2019, 12:43 Onderwerp: Re: Lege accu na verwijderen SAS+EPC |
|
|
Pure B schreef: |
Zou het mogelijk zijn dat de accu zijn spanning verliest door de losgekoppelde EPC? |
Dan zouden er al vele jaren héél veel 950's elke week met een platte accu staan, denk ik zo. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Za, 6 Jul. 2019, 20:38 Onderwerp: Re: Lege accu na verwijderen SAS+EPC |
|
|
Pure B schreef: | Goedemorgen,
Afgelopen woensdag het SAS en EPC verwijderd van mijn 950 SM. Alles netjes afgedopt en de connectors met een ty-wrapje aan het frame vastgemaakt.
Vannochtend wilde ik de motor starten, maar kwam de startmotor niet op gang. De eerste keer probeerde hij het nog, maar daar hoor ik alleen één tik wanneer ik de startknop indruk. Ook gaat het licht uit wanneer ik de startknop indruk.
Vermoedelijk een lege accu.
Zou het mogelijk zijn dat de accu zijn spanning verliest door de losgekoppelde EPC? |
Puur toeval....dat bestaat namelijk
Hoeveel V klemspanning meet je? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 9 Jul. 2019, 7:53 Onderwerp: |
|
|
of iets met de carb-verwarming verkreukeld? ofschoon ik zo ook niet zie hoe je dat fout kan doen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 10 Jul. 2019, 21:12 Onderwerp: |
|
|
Anders even het verbruik meten (zie ook wel WPHB)
Volgens mij krijgt dat spul toch ook geen voeding als het contact uit staat? _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Pure B
Geregistreerd op: 14-2-2019 Berichten: 17
|
Geplaatst: Za, 3 Aug. 2019, 19:04 Onderwerp: |
|
|
Ik snap er niets meer van heren.
Opeens wilde hij weer starten na het bijladen avn de accu. Vannochtend opeens weer niet.
Heb alle contacten van het startrelais al schoongemaakt. Zekeringen zijn goed.
- relais tikt
- accu geeft 11.7v (te weinig)
- via startkabels 13.1v, maar gebeurt ook niets
- bypass op startrelais doet hetzelfde als drukken op de stratknop.
1 tik, verder gebeurt er niets. |
|
Naar boven |
|
|
René
Geregistreerd op: 26-2-2019 Berichten: 110 Woonplaats: Hilversum
|
Geplaatst: Za, 3 Aug. 2019, 21:56 Onderwerp: |
|
|
Als die accu 11,7 volt geeft na pas geladen te zijn is hij volgens mij overleden
Ik heb hier op het forum volgens mij wel eens gelezen dat het met startkabels nooit lekker gaat maar heb daar zelf geen ervaring mee
Ik zou er een nieuwe accu in doen,dan is die vast uitgesloten.
Gr René _________________ Hobby motor speedway.
Sinds kort een 990smr
Smr is inmiddels naar mijn zoon
Nieuwe aanwinst superduke 1290r se |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Za, 3 Aug. 2019, 23:14 Onderwerp: |
|
|
Pure B schreef: | Ik snap er niets meer van heren.
Opeens wilde hij weer starten na het bijladen avn de accu. Vannochtend opeens weer niet.
Heb alle contacten van het startrelais al schoongemaakt. Zekeringen zijn goed.
- relais tikt
- accu geeft 11.7v (te weinig)
- via startkabels 13.1v, maar gebeurt ook niets
- bypass op startrelais doet hetzelfde als drukken op de stratknop.
1 tik, verder gebeurt er niets. |
11,70V is leeg! |
|
Naar boven |
|
|
Pure B
Geregistreerd op: 14-2-2019 Berichten: 17
|
Geplaatst: Zo, 4 Aug. 2019, 9:40 Onderwerp: |
|
|
Morgen sowieso even een nieuwe accu halen. Heb deze 14 uur aan de lader laten hangen:
13.1v direct er na
12.2v met contactsleutel om
Zakt tot 6-7v wanneer ik op de startknop druk
Het vreemde is dat hij het met startkabels ook niet doet. Zou het kunnnen komen omdat ik de startkabels direct op de accukabels gezet heb ipv over de motor accu? Krijg die klemmen niet op de polen |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Zo, 4 Aug. 2019, 11:14 Onderwerp: |
|
|
Pure B schreef: | Morgen sowieso even een nieuwe accu halen. Heb deze 14 uur aan de lader laten hangen:
13.1v direct er na
12.2v met contactsleutel om
Zakt tot 6-7v wanneer ik op de startknop druk
Het vreemde is dat hij het met startkabels ook niet doet. Zou het kunnnen komen omdat ik de startkabels direct op de accukabels gezet heb i
pv over de motor accu? Krijg die klemmen niet op de polen |
Das sowieso niet handig, want rijden wordt dan lastig;-]
Ook de weerstand in die wss autostartkabel is veel te hoog. Gewoon nieuw accuutje erin en fietsen maar... |
|
Naar boven |
|
|
René
Geregistreerd op: 26-2-2019 Berichten: 110 Woonplaats: Hilversum
|
Geplaatst: Ma, 5 Aug. 2019, 12:24 Onderwerp: |
|
|
weerstand te hoog van een startkabel?
Leg mij dat is uit?
GrRené _________________ Hobby motor speedway.
Sinds kort een 990smr
Smr is inmiddels naar mijn zoon
Nieuwe aanwinst superduke 1290r se |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Ma, 5 Aug. 2019, 12:34 Onderwerp: |
|
|
René schreef: | weerstand te hoog van een startkabel?
Leg mij dat is uit?
GrRené | als je een motoraccu ernaast hebt staan en dan dunne lange kabels ertussen wordt het niks, ben ik bang? En dat zonder dat de boordaccu er tussen zit..
Een accutest met een juiste conductence tester vertelt binnen 3 sec hoe de gezondheid van de betreffende accu is.
Even een nieuwe plaatsen en klaar... |
|
Naar boven |
|
|
René
Geregistreerd op: 26-2-2019 Berichten: 110 Woonplaats: Hilversum
|
Geplaatst: Ma, 5 Aug. 2019, 13:00 Onderwerp: |
|
|
Ja dat begrijp ik maar als je het over startkabels hebt,die zijn zeker niet dun.
Maar ik ben het helemaal met je eens nieuwe accu er in, en dan is het denk ik wel opgelost
Gr René _________________ Hobby motor speedway.
Sinds kort een 990smr
Smr is inmiddels naar mijn zoon
Nieuwe aanwinst superduke 1290r se |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Ma, 5 Aug. 2019, 13:04 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij zat er in mijn 2004 (met 18.000km van de 1e eigenaar) nog de eerste accu, van de 205A die hij moet hebben zat er nog maar de helft in. Startte er nog wel op...haha!
15 jaar met een accu....das véééééélll te lang!!! |
|
Naar boven |
|
|
Pure B
Geregistreerd op: 14-2-2019 Berichten: 17
|
Geplaatst: Di, 6 Aug. 2019, 18:46 Onderwerp: |
|
|
Nieuwe accu (12.7v los en 12.5v met contact aan)
Weerstanden gemeten van alles tussen accu en startmotor. Alles onder 1 ohm
Misschien toch de startmotor vast?
Ik lijk iets uit de startmotor te horen komen. Het is maar een fractie van een seconde |
|
Naar boven |
|
|
|