Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Do, 25 Jul. 2019, 17:47 Onderwerp: Overdruk in koelsysteem? |
|
|
Bij een hete motor [als de fan aan gaat ] dan gooit mijn motor de koelvloeistof eruit. Waar komt die overdruk vandaan en wat kan ik eraan doen? Het is vooral als je stopt en de motor uitzet. Koken?
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 26 Jul. 2019, 7:49 Onderwerp: |
|
|
Klinkt als vuil onder de radiateur dop, of een defecte dop. Die hoort de druk binnen te houden. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
René
Geregistreerd op: 26-2-2019 Berichten: 110 Woonplaats: Hilversum
|
Geplaatst: Vr, 26 Jul. 2019, 13:56 Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet of je als je de motor afzet het kontakt nog aan laat staan dan kan hij namelijk nog een hele tijd staan koelen
Zet je de motor af en meteen het kontakt af dan kan de temperatuur behoorlijk oplopen en kan de motor oververhit worden
Ik laat de motor op kontakt staan tot de ventilator stopt,dan pas het kontakt af
Hoe andere het doen,geen idee,maar ik heb hier een goed gevoel bij.
Gr René _________________ Hobby motor speedway.
Sinds kort een 990smr
Smr is inmiddels naar mijn zoon
Nieuwe aanwinst superduke 1290r se |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 26 Jul. 2019, 17:41 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog een reserve radiator liggen van het reserve frame met inhoud die ik ooit gekocht heb, Zal eerst de dop overzetten en als dat niet werkt de gehele radiator, misschien is het koelvermogen verminderd na al die jaren. _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Jul. 2019, 22:31 Onderwerp: |
|
|
neuh, dat koelvermogen neemt niet af.. en dan nog zou die ndaarvan niet zomaar overkoken.
ieder ddruk-koelsysteem bouwt druk op, dat hoort.. en dat verhoogt juist het kookpunt. Als de motor het er uit gooit.. dan is dus:
- de druk te laag (overdruk klep = radiator dop -> stuk), en dus kookt ie te snel en blaadt alles via het expensievaatje er uit (als dat uiteindelijk ook te vol raakt)
ofwel
- de druk wordt echt te hoog (dan hoort de overdruk klep open te gaan dus). Maar dan moet er dus een rede zijn waarom de druk echt te hoog is. Dat kan wat lucht het systeem zijn, maar dat hoort er wel langzaam uit te gaan.. bij afkoelen zuigt ie immer weer vloeistof aan uit het vaatje (totdat dat ook weer leeg is...).
De Druk kan om vele redenen te hoog zijn... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Di, 30 Jul. 2019, 6:39 Onderwerp: |
|
|
vandaag met de andere radiator dop rijden, kijken wat er gebeurt.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1482 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 30 Jul. 2019, 22:10 Onderwerp: |
|
|
Enkele jaren geleden had ik ook dat spuwgedoe, op reis door de Alpen. Met andere radiatordop was het probleem toen verholpen. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Do, 1 Aug. 2019, 6:41 Onderwerp: |
|
|
bij mij nu ook. _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
|