lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Olieprobleem

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1290 SA berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mc250



Geregistreerd op: 29-5-2012
Berichten: 3
Woonplaats: Haarlemmermeer

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jul. 2019, 9:53    Onderwerp: Olieprobleem Reageer met quote

Heb ik toch olieproblemen met mijn KTM! In Italie ging mijn dashboard op rood "low oil level ". Kon nog net naar de garage sukkelen. Oliereservoir was compleet leeg. Er ging 2 liter olie in, daarna verder gereden, na 5 km opnieuw olie gecontroleerd er moest weer ruim een 0.5 liter bij na 10 km weer melding "low oil level," reservoir leeg. Motor afgesleept en getransporteerd naar Nederland. Drie weken later, belletje van de dealer. "motor mankeert niets, je hebt gewoon teveel olie bij gevuld" Heeft iemand hier ervaringen mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gianni



Geregistreerd op: 20-3-2006
Berichten: 89

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jul. 2019, 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

olie bijgevuld bij officiele ktm dealer ?

2 liter bijvullen eerste keer lijkt me wel erg veel

uitlaatgassen normaal van kleur of zwarte rook
als je zoveel olie verbruikt op kortre tijd zoals je vermeld moet het er of zo uitlopen of je blaast enorme rookwolken dacht ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jul. 2019, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

- oliedruk sensor stuk (en vervolgens niet goed olie pijl gemeten.. ) of
- balansas/krukas keerking die de olie er in moet drukken stuk.. dan piest het onder in het blok, of..
- overdruk klepje van de pomp wat bleef hangen.. dan piest het ook onderin.


Met een dry-sump: als je ineens veel olie kwijt bent... dan ligt het meestal onderin het blok waar het niet hoort. Dat kan op de lange duur WEL kwaad overigens.. omdat dan alles door veel te veel olie gaat lopen en heet wordt en zo.

Als je ECHT te weinig olie in de TANK hebt, valt je oliedruk weg (lampje aan) EN kort daarna hoor je de nokkenas spanners enorm gaan rammelen (zoals je even hoort bij koude start), omdat dat olie-druk spanners zijn. Hoor je die niet, dan heb je nog druk en is meestal gewoon de sensor stuk (komt genoeg voor..)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 540

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jul. 2019, 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

Bedoel je met dat “low oil level” lampje het oliekannetje? Of heb je op die fiets een aparte idiot light en olie level sensor?

Oliepeil meten is hetzelfde als met een 990 denk ik? Dus blok moet warm zijn, op de middenbok, uitzetten en dan peilen. Vind t wel een vreemd verhaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mc250



Geregistreerd op: 29-5-2012
Berichten: 3
Woonplaats: Haarlemmermeer

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Jul. 2019, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb contact gehad met de importeur en ik mag langs komen voor een second oppinion maar ik denk niet dat het zinvol is want nu is het oké. Ik heb bij km stand 1500 een probleem gehad met oververhitting 138 graden olie temperatuur dat is toen hersteld er was iets mis met een oliepomp . PS.Na ruim 250000 km weet ik wel hoe ik olie moet peilen en je kunt alleen maar zoveel olie bijvullen als het reservoir compleet droog staat. Het vertrouwen is weg ik rij uitsluitend lange trips in het buitenland en één keer 1200 km bij een motormaat achterop vind ik wel genoeg !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gianni



Geregistreerd op: 20-3-2006
Berichten: 89

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jul. 2019, 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Begrijp je reactie, maar na een keer zeggen dat je motor onbetrouwbaar is ....

Ik heb diverse merken en motoren gehad maar van al die jappen italianen duitse en andere motoren is er geen enkele waar ik nooit een probleem mee gehad heb, toegeven de ene was meer betrouwbaar dan de andere maar na een probleem meteen bepalen onbetrouwbaar.

Overweeg zelfs om deze motor deze winter aan te schaffen smiley2
ooit een 950S gehad in mijn ogen de beste adventure die ze ooit gehad hebben maar dez ekomt verdomd dicht in de buurt, wel veel meer weg georienteerd maar kreeg die grijns niet van men gezicht ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mc250



Geregistreerd op: 29-5-2012
Berichten: 3
Woonplaats: Haarlemmermeer

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Jul. 2019, 5:12    Onderwerp: Reageer met quote

Een update over het olie probleem de monteur rijdt al een tijdje met mijn motor en werd
ook opeens geconfronteerd met een dalend olie niveau. Nu is er overleg met de importeur en de fabriek wat te doen ? Ik ben benieuwd naar de uitkomst ik heb in september nog een tour naar de Alpen en daarna nog een tour naar Corsica , ik hoop dat de KTM dan weer oké is . PS Ik heb sinds 1980 nog nooit zo lang motorloos geweest .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gianni



Geregistreerd op: 20-3-2006
Berichten: 89

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Jul. 2019, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

KTM heeft in het algemeen wel een goede naam hoe ze met zulke zaken omgaan
Hou ons zeker op de hoogte

Enerzijds wat oorzaak kan zijn en hoe ze het gaan oplossen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1290 SA Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif