lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Nieuwe pakking tussen uitlaatbocht en cylinderkop, hoe dan?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Mei. 2019, 17:42    Onderwerp: Nieuwe pakking tussen uitlaatbocht en cylinderkop, hoe dan? Reageer met quote

In mn andere post is mijn avontuur te lezen mbt het vervangen van de waterpomp as en seal.
Aangezien de voorste uitlaatbocht er toch af moest (en de achterste ook omdat ik die eens schoon wil maken) leek het me goed om daarmee direct de betreffende pakking te vervangen tussen uitlaatpoort en uitlaatbocht. Nu heb ik een paar vragen:

1 waar zit die pakking nu in, aan de kant vd cylinderkop of zit die in de uitlaatbocht zelf (gaat om onderdeel 3) Ik heb de spullen nu los, maar ik zie niet hoe het zit!

2 Is er nog een speciale manier om deze pakking te vervangen, of gewoon een kwestie van oude er uit wippen en nieuwe er in drukken?

3 ik zag ook dat er maar aan 1 van de twee bouten een carosseriering zat aan de kant van de cylinderkop, zo staat dat ook weergegeven bij de spareparts (nummer 7). Waarom maar 1 en niet gewoon 2?



Screenshot_20190510_173556.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  88.46 KB
 Weergegeven:  199 keer

Screenshot_20190510_173556.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 11 Mei. 2019, 8:02    Onderwerp: Reageer met quote

die pakkingring is volgens mij zo'n holle koperen ring nelis,
eenmaal aangedraaid druk je die plat tegen de cilinder aan
en ik vermoed dat die oude daar ook klem zit, gewoon
met een scherpe schroevedraaier oid lospeuteren.
en idd , achter iedere moer hoort mijnsinziens
een sluitring te zitten.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Mei. 2019, 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de spullen binnen en de pakkingen zijn van grafiet.

Nu vraag ik me alleen nog af hoe het nu zit met die "washer".
Elke bout 1 of alleen bij 1?

En de aandraaimomenten van de moeren om de uitlaatbochten mee aan de cylinder vast te draaien, dat kan ik ook nergens terug vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Mei. 2019, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Nelis schreef:
Ik heb de spullen binnen en de pakkingen zijn van grafiet.

Nu vraag ik me alleen nog af hoe het nu zit met die "washer".
Elke bout 1 of alleen bij 1?

En de aandraaimomenten van de moeren om de uitlaatbochten mee aan de cylinder vast te draaien, dat kan ik ook nergens terug vinden.


Blijkt toch maar 1 ring te zijn per uitlaat, zo te zien alleen bij de onderste bout.
En wat betreft aandraaimomenten kom ik niet verder dan "tighten evenly" en de bevestgingsklem mag niet buiten... lekker duidelijk hoor uhoh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Mei. 2019, 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ring niet onder de moer. Maar tussen de cylinder kop en flens.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Mei. 2019, 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Ring niet onder de moer. Maar tussen de cylinder kop en flens.


yep!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Mei. 2019, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht eenvoudig de grafiet pakking uit de cylinderkop te prutsen, maar... het lukt me nog niet.

Het stomme is, het ding zit best heel vast en eigenlijk wil ik hem niet beschadigen bij het er uit halen.
Hij zit namelijk zo vast dat ik me afvraag of ik die er wel uit krijg... en als dat niet lukt, dan wil ik niet met een kapotte pakking zitten.

Iemand tips hoe dit aan te pakken?
Waarschijnlijk met iets meer geweld maar ik ben een beetje (te) voorzichtig denk ik... undecided
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Di, 14 Mei. 2019, 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Nelis schreef:
Ik dacht eenvoudig de grafiet pakking uit de cylinderkop te prutsen, maar... het lukt me nog niet.

Het stomme is, het ding zit best heel vast en eigenlijk wil ik hem niet beschadigen bij het er uit halen.
Hij zit namelijk zo vast dat ik me afvraag of ik die er wel uit krijg... en als dat niet lukt, dan wil ik niet met een kapotte pakking zitten.

Iemand tips hoe dit aan te pakken?
Waarschijnlijk met iets meer geweld maar ik ben een beetje (te) voorzichtig denk ik... undecided


Inmiddels de uitlaat er weer op zitten. Heb de oude pakking (die er ook goed uit zag) toch maar laten zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Jul. 2019, 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

Nelis schreef:

Inmiddels de uitlaat er weer op zitten. Heb de oude pakking (die er ook goed uit zag) toch maar laten zitten.

Hmmmmm misschien dat ik dat ook maar doe... ik zit al een week te wachten tot zo'n dichting binnenkomt. Ik had me al de pleuris gezocht op de grond om te zien waar ie gevallen was en. stars Ik had immers ook een geplette kperen ring verwacht. Nu weet ik waarom bij demontage geen pakring gezien had... er was dus simpelweg niks uitgevallen!
Nice, dan kan ik met wat geluk vanavond (laat) al een rit doen!

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif