lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Underseat tank
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Jul. 2019, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Gaan jullie allemaal de sahara in, of zo...?

Ik red,... als je langzaam rijdt...400km op een tank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 540

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jul. 2019, 15:04    Onderwerp: Reageer met quote

Reservelampje gaat bij mij aan met 250km met de gewone tanks en 350km met 3 tanks met wel redelijk lomp rijden. Geloof dat je na ‘t lampje nog wel zo’n 80km kan rijden met een 990adv, maar 400km op de gewone tanks is wel heel erg zuinig, 1 op 20! Ik ben jaloers wink. Weet je zeker dat ie goed is afgesteld? Te schraal lopen kan slecht zijn voor je blok ivm hitte. Die van mij is net afgesteld bij MVS.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jul. 2019, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Ik heb ook zo’n rade tank ingebouwd, maar dan in een 990adv van 2006. Ventilatieslangetje heb ik aangesloten op die balanceerslang tussen linker en rechter tank, overtollig van de aux tank stroomt dan de normale tanks in. Jij hebt natuurlijk maar 1 tank, maar misschien kun je ook zoiets doen?


Ja, wat ik ga doen is het ventielatieslangetje aansluiten op de ontluchting van de originele tank. Dan bereikt ik hetzelfde als jij hebt.
Laatste keer rijden kreeg ik een benzine douche na opwarmen van de achtertank met gesloten benzineslang.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jul. 2019, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Tutu schreef:
Gaan jullie allemaal de sahara in, of zo...?

Ik red,... als je langzaam rijdt...400km op een tank

Ikke wel en de SE heeft standaard maar iets van 14L. Dat is maar 100km duinen dizzy2 .

Vandaag weer aan het sleutelen geweest (kids en vrouw de hort op dus onbelemmerd garagetijd). Paar jaar geleden al eens de ITG filter geprobeert, maar ik vertrouwde de sealing niet echt en hoe de filter op de base-plate zat. Gasresponse en power was wel leuk. Nu een beter doordacht ontwerp van Tripleclamp is een beetje als de rallymotoren van KTM maar dan zonder filterbak eronder.




Loopt als de brandweer, net aan de arme kant bij cruisen maar reageert super op het gas bij boomstammetjes en voorwiel liften op het gas. Vol gas vind ik lastig testen (op nat gras met versleten achterband), maar voelde niet gevaarlijk arm. Start met beetje choke dus onderin lijkt het me oke wel een aarzeling bij gas lomp open gooien, maar niet bij rollend het gas open draaien. Er zit ook nog een stofhoes bij waarmee je het meeste stof eraf kan kloppen en zo de echte filter langer schoon houdt.

Vond wel weer flink wat Sahara zand bij de vacuum schuiven, je kon zien dat dit langs de luchtsproeier kap is gekomen, dus nu die gemonteerd met wat vaseline. Motor liep ook slecht de laatste tijd omdat de schuiven nogal stroef gingen, nu weer soepel.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 18 Jul. 2019, 7:30    Onderwerp: Reageer met quote

Koude start na montage
https://www.youtube.com/watch?v=eduelcqPfsU

Hier het geluid bij flink gasgeven, valt erg mee (mijn HusaFE570 is veel luider)
https://www.youtube.com/watch?v=npb41ay4TOg


Gasrespons is er fijn, dus boomstammetjes geen probleem
https://www.youtube.com/watch?v=AbQfky5vK8U&t=4s

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 18 Jul. 2019, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou wel iets van een klein plastic flesje oid om die carter ontluchting doen: Ik had dat ook zo op de 690, maar dat werd op den duur wel erg view van de olie-mist.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jul. 2019, 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal het in de gaten houden. Wil ook nog een bakje maken aan de voorkant die stof en water tegenhoudt en waar ik bijvoorbeeld een binnenband in kan stoppen. Er zit best veel ruimte en ik kan er net bij over de filter.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jul. 2019, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

goed idee thumbsup wacko idea2 zo bedoel je:

http://forum.lc8.nl/modules.php?set_albumName=album69&id=airbox2&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php

onderkantje kleine olie-can heeft al vast bijna de juiste vorm.. en flexi genoeg om met wat tiewraps makkelijk vast te zetten.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Di, 17 Sep. 2019, 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb recent de 950A van Vraptor overgenomen en deze is ook voorzien van een rade underseat tank. De onluchtingsslang loopt helemaal naar voren en is aangesloten met een t-stukje op de ontuchting van de rechter tank.
Na mijn eerste weekendje rijden kan ik concluderen dat het constant naar benzine meurt.
Iemand een idee wat ik daar aan kan doen? Ik dacht ook aan de ontluchting bij de achterkant te laten of een overdrukventiel er in te zetten oid.

Hoor graag of iemand een idee heeft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Sep. 2019, 7:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb em nu aangesloten zoals Rade bedacht heeft dus helemaal naar voren en in mijn geval met een T-stukje op de originele tankontluchting. Bij mij stinkt het niet. Je moet uiteindelijk wel boven het hoogste niveau van de voortank uitkomen anders loopt je benzine via de achtertank en lage ontluchting eruit als je tanks vol zijn. Bij volle tanks komt de benzine bijna totaan de vuldop van de voorste tank.

Hier nog een beschrijving voor jou geval.
http://www.dirtyadv.com/rade-under-seat-fuel-tank/

Hier nog iets als je een cross-over leiding hebt:
https://advrider.com/f/threads/ktm-950-990-adv-underseat-tank.818640/page-20

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Sep. 2019, 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks!

Hier kan ik wat mee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif