lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 Adv 30.000km onderhoudsbeurt opties

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wolf schaap



Geregistreerd op: 10-6-2019
Berichten: 24
Woonplaats: Nederhorst den berg

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jun. 2019, 22:46    Onderwerp: 990 Adv 30.000km onderhoudsbeurt opties Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik ben nu sinds 3jaar in NL.

In Zuid Afrika heb ik altijd de onderhoudsbeurten zelf gedaan op mijn XT660Z en andere crossers. Ik heb nu voor het eerst een 990 thumbsup

Mijn 2008 990S heeft nu 28.000km gerijden en ik vroeg me af wat de juiste optie in NL is?
- Doe de onderhoudsbeurt zelf
- Onderhoudsbeurt via garage (https://www.motorserviceakersloot.nl)

Wat is de norm in Nederland?
Doe het zelf of niet?

Groet
WS


Laatst aangepast door Wolf schaap op Di, 11 Jun. 2019, 21:59, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2019, 7:54    Onderwerp: Reageer met quote

Tja..

Veel liefhebbers doen het zelf. Maar je moet het wel kunnen en de tijd er voor hebben natuurlijk.

Indien de motor nog in garantie is.. is het laten onderhouden natuurlijk vaak makkelijker ivm garantie kwesties.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2019, 16:46    Onderwerp: Reageer met quote

De grote beurt laat ik altijd doen bij Verpalen, bij Rene. Verpalen is gestopt als KTM dealer en Rene is nu voor zichzelf begonnen als Motorservice Akersloot. Hij heeft tatoeages van steeksleutels en KTM op zijn armen staan! laugh #held

Zijn handen zijn net momentsleutels en kan een motorblok van een KTM in en uit elkaar halen met zijn ogen dicht. Heeft meer dan 14 jaar ervaring met KTM. In mijn ogen de ultieme monteur van veel KTM liefhebbers. Doet niet moeilijk, altijd goedlachs en je mag bij je motor blijven of zelf mee helpen als je wil.

Dat is mijn vakgarage al moet ik 1,5 uur rijden om bij hem te komen. Grote beurt doet Rene, fijn en vertrouwd. Blijf ik erbij, leer ik nog eens wat en als er onverhoopt wat geks tegenkomen kan ik meteen beslissen. Handig voor beide partijen! grin3

Kleine beurten kan je zelf doen dmv de duidelijke handleiding. Als je alle stappen volgt gaat alles prima. Je kan het de eerste keer ook bij Rene laten doen, dan weet je hoe het werkt en steek je altijd kleine dingen van op.

Je motor heeft nu 28.000km, bij de 30.000km moeten kleppen gesteld worden. Meestal is het alleen controleren, want vaak vallen ze nog binnen te tollerantie. Meter is weten dus lekker controleren en niet doorrijden tot de volgende interval a 45.000km.


Als ik jou was zou ik lekker een afspraak maken bij Rene, doe samen met hem een grote beurt. Leer je de motor kennen en dan kan je daarna zelf de volgende kleine beurt ook wel doen.

Ze hebben trouwens een eigen (nieuwe) website https://www.motorserviceakersloot.nl

Succes! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wolf schaap



Geregistreerd op: 10-6-2019
Berichten: 24
Woonplaats: Nederhorst den berg

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2019, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

peter6480 schreef:
De grote beurt laat ik altijd doen bij Verpalen, bij Rene. Verpalen is gestopt als KTM dealer en Rene is nu voor zichzelf begonnen als Motorservice Akersloot. Hij heeft tatoeages van steeksleutels en KTM op zijn armen staan! laugh #held

Zijn handen zijn net momentsleutels en kan een motorblok van een KTM in en uit elkaar halen met zijn ogen dicht. Heeft meer dan 14 jaar ervaring met KTM. In mijn ogen de ultieme monteur van veel KTM liefhebbers. Doet niet moeilijk, altijd goedlachs en je mag bij je motor blijven of zelf mee helpen als je wil.

Dat is mijn vakgarage al moet ik 1,5 uur rijden om bij hem te komen. Grote beurt doet Rene, fijn en vertrouwd. Blijf ik erbij, leer ik nog eens wat en als er onverhoopt wat geks tegenkomen kan ik meteen beslissen. Handig voor beide partijen! grin3

Kleine beurten kan je zelf doen dmv de duidelijke handleiding. Als je alle stappen volgt gaat alles prima. Je kan het de eerste keer ook bij Rene laten doen, dan weet je hoe het werkt en steek je altijd kleine dingen van op.

Je motor heeft nu 28.000km, bij de 30.000km moeten kleppen gesteld worden. Meestal is het alleen controleren, want vaak vallen ze nog binnen te tollerantie. Meter is weten dus lekker controleren en niet doorrijden tot de volgende interval a 45.000km.


Als ik jou was zou ik lekker een afspraak maken bij Rene, doe samen met hem een grote beurt. Leer je de motor kennen en dan kan je daarna zelf de volgende kleine beurt ook wel doen.

Ze hebben trouwens een eigen (nieuwe) website https://www.motorserviceakersloot.nl

Succes! thumbsup

Hartstikke dank voor de uitgebreide uitleg.

Ga ik doen thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2019, 17:31    Onderwerp: Reageer met quote

De KTM 990 adventure R was mijn eerste motor, gekocht nog voordat ik uberhaupt een rijbewijs had. Omdat ik een twee maand durende offroad rit wou doen naar Spanje/Portugal wou ik alles van de machine weten. Want als dat schip ermee stopt, tsja, wat dan? Ik wist nog niks van die motor!

Die van mij moest ook een grote beurt hebben. Dus zo bij Verpalen / Rene uitgekomen omdat ik bij een andere KTM dealer hier in de buurt niet bij de motor mocht blijven. Tsja, zo leer ik niets.

Via dit forum ben ik bij Rene uitgekomen en daar mocht ik bij de motor blijven. De motor is twee dagen eerder bij mij thuis opgehaald en toen ik op de afgesproken dag langs kwam stond mijn motor al op de brug.

Na een bakje koffie mocht ik beginnen, haal dit maar los. Denk hierom, denk daarom. Hahahaa, ik was gewoon stageloper en ik had mijn eigen project meegenomen. Een geweldige dag gehad en veel geleerd.

De andere dealer kom ik nooit meer, Rene heeft het vertrouwen gewonnen en kom er graag iedere keer weer terug. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wolf schaap



Geregistreerd op: 10-6-2019
Berichten: 24
Woonplaats: Nederhorst den berg

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2019, 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

Wow, dat is ongehoord!

In ZA mag de klant de werkplaats nooit in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Jun. 2019, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Wat eigenlijk heel stom is.

De beste klant binding is laten zien dat je je werk goed doet!
Als de klant het werk zelf wil doen, prima en een win-win. De klant leert er van, de uren zijn betaald (of je nu les geef of zelf sleutelt).

De beste reklame voor any shop blijft: een tevreden klant!

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif