lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

afslaan bij schakelen naar versnelling, niet starten id vers

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DavyB



Geregistreerd op: 13-1-2018
Berichten: 19
Woonplaats: Overslag NL

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Mei. 2019, 12:40    Onderwerp: afslaan bij schakelen naar versnelling, niet starten id vers Reageer met quote

Hallo allemaal.

Ik zit met het volgende probleem, van de week voor het verkeerslicht viel mijn motor (990adv van 07) stil. Hij is in de neutraal gewoon te starten en blijt dan netjes lopen maar zodra ik de motor in de versnelling zet valt hij direct stil.

Nu dacht ik in eerste instantie dat het de Hall-sensor van de jiffy schakelaar is alleen lees ik op het forum dat ook wanneer de zijpoot op de grond staat hij wel in de versnelling moet kunnen starten, pas wanneer je de koppeling op laat moet hij uit gaan (zo lees/begrijp ik het). Ik heb hier in het verleden nooit op gelet dus weet niet zo goed of dit wel of niet kan.

Ik heb de schakelaar bij de koppeling doorgemeten deze werkt gewoon.
Ik heb ook ohms gemeten over de schakelaar van de zijpoot hierop meet ik geen verandering wanneer het magneet er bij komt of vanaf gaat. Als ik meet gezien van de kant van de motor heb ik 5v.
Ik gok zelf dat deze schakelaar het probleem gaat zijn maar dit verklaard niet waarom hij ook niet wil starten/ blijven lopen met een ingetrokken koppeling. zoals gezegd wordt dat dit moet kunnen.

Heeft er iemand een idee. anders ga ik een nieuwe sensor bestellen (pokke duur zoon stom ding evil2
Of weet er iemand een andere oplossing, kan namelijk geen units vinden om te overbruggen enkel voor een duke uhoh

_________________
#AnotherAdventure,
We have one chance, and that chance is now.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
DavyB



Geregistreerd op: 13-1-2018
Berichten: 19
Woonplaats: Overslag NL

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Mei. 2019, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Okey ben dus niet helemaal zeker maar ik gok dat ik het gevonden heb.

Als ik het goed heb gelezen moet ik op de roze kabel als deze is ingeplugd (de kabel van de jiffy schakelaar) een spanning meten van 2-3 V bij een ingeklapte poot en zou ik een 4-5V moeten meten wanneer hij is uitgeklapt.

Nu meet ik zowel bij in als uit een spanning van 4,97V mag dus aannemen dat de cpu dit ziet als zijnde de poot is uitgeklapt.

Dit verklaard alleen nog steeds niet waarom ik hem niet kan starten wanneer de koppeling is ingetrokken want zie in t werkplaats boek dat dit idd moet kunnen. worried2

_________________
#AnotherAdventure,
We have one chance, and that chance is now.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Mei. 2019, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Koppeling schakelaar wel ok? Relais dat geschakeld wordt door deze sensoren is dan mijn eerste verdachte.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
DavyB



Geregistreerd op: 13-1-2018
Berichten: 19
Woonplaats: Overslag NL

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Okt. 2019, 8:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ben het dus helemaal vergeten om terug te koppelen, (vind het zelf irritant als mensen geen terugkoppeling geven, als ze een vraag stellen devil ) Maar ik kan weer vlammen op de motor.

Het was de jiffy schakelaar die de geest heeft gegeven. De meetwaardes in mijn vorige bericht waren dus inderdaad afwijkende waardes nu ik de schakelaar gewisseld heb zijn deze weer zoals het hoort.

Ik heb ook gecontroleerd wat StevenD aangeeft maar dit was allemaal goed. Let er wel op wanneer je de tulle van de contactpunten van de koppeling naar beneden trekt je deze dus niet meer over het contactpunt krijgt deze heb ik dus met vulkaniserende tape tegen water moeten beschermen.

2thumbsup

_________________
#AnotherAdventure,
We have one chance, and that chance is now.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Okt. 2019, 8:35    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi dat het opgelost is.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif