Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Frank Peeters
Geregistreerd op: 30-1-2019 Berichten: 38 Woonplaats: Bornem Belgie
|
Geplaatst: Di, 14 Mei. 2019, 17:40 Onderwerp: Rammelende koppeling |
|
|
Zit hier in Vogezen, en mijn koppeling rammelt, koppelt zoals het moet, denk de korf waar de platen inzitten.
Is dit onrustwekkend, en grote kost?? _________________ Van diegenen die niets te zeggen hebben, zijn zij die zwijgen de meest aangename. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 14 Mei. 2019, 19:56 Onderwerp: |
|
|
als het spontaan meer rammelt dan is het wel een zorg ja. een stukje rammelen bij onregelmatige toeren hoort er bij. maar dat mag niet ineens een stuk erger worden, dan zou ik de centrale moer maar eens gaan controleren. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
michel3vb
Geregistreerd op: 26-6-2016 Berichten: 198
|
Geplaatst: Di, 14 Mei. 2019, 21:33 Onderwerp: |
|
|
Niet de clutch booster? Dat is toch wel een bekend fenomeen bij een LC8. Mijne hoor je niet echt rammel maar eerder zo nu en dan een harde tik geven. Met koppeling ingeknepen is het weg. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1496 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 15 Mei. 2019, 21:08 Onderwerp: |
|
|
Jij hebt nog niet met een ouwe Duc gereden !! _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Frank Peeters
Geregistreerd op: 30-1-2019 Berichten: 38 Woonplaats: Bornem Belgie
|
Geplaatst: Wo, 15 Mei. 2019, 21:30 Onderwerp: |
|
|
Toch wel, ooit een Ducati 907IE gehad, rammelde er op los, was wel een droge koppeling, koppelingsdeksel was opengewerkt.
Vandaag gewoon doorgereden, bijna al een 1000 km gereden de laatste 3 dagen, bergop en bergaf, haarspeldbochten en pittige hellingen tot 18 %, koppeling geeft geen krimp, maar rammelt, van zodra koppeling ingeknepen is geen probleem. _________________ Van diegenen die niets te zeggen hebben, zijn zij die zwijgen de meest aangename. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2019, 19:04 Onderwerp: |
|
|
mja:
als je de koppeling intrekt.. en het gerammel gaat over, dan is het dus een van die komponenten die dan 'onder spanning' gezet wordt.
* De booster drukt tegen de veren de platen uit elkaar (dus als de booster rammelt .. zal het weg gaan
* het druklager wordt aangedrukt... dus rammelt ie niet meer, maar als die stuk is ga je het dan juist wel sterk horen
* de platen worden vrij gedrukt.. maar dat betekent dat ze door elkaar gaan slippen en naar een kant in de korf getrokken worden.. dus die houden ook op met rammelen inderdaad.
* als de moer in het midden los loop.. gebeurt er eerst weinig omdat de korf op de spline zit... daarna gaat ie snel slippen omdat de totale ruimte voor de platen te groot wordt (ik heb het bij de mijne gehad... dat merk je!)
dus optie 1 of 3 zal het waarschijnlijk zijn...
of je helm is ruimer gaan zitten en je hoort het nu beter dan vroeger _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|