lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Offroad Banden
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
michel3vb



Geregistreerd op: 26-6-2016
Berichten: 198

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Apr. 2019, 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

McRay schreef:
Michel3VB, vertel! Ik sta open om te leren en commentaar!
Even ter info:
Mijn rijstijl zou je kunnen betitelen als “niet zuinig op Mn spulletjes”. Ik wil elke onverharde bocht met wen slippend achterwiel uitkomen dus het gas zet ik er het liefst nog eerder op, voor de bocht dus. Ik rij mijn ADV als bv een lichte enduro fiets


Bedoelde met mijn opmerking dat je niet blind moet staren op alleen de voorband. Wellicht is het wel een combinatie van band, afstelling voorvork en rijstijl. Achter een heel beeldscherm heel lastig te bepalen.

Zoals gezegd zou ik, in jouw geval, een keer een Mitas C-17 voor 45 euro proberen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
McRay



Geregistreerd op: 1-3-2014
Berichten: 93
Woonplaats: Bocholtz

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Apr. 2019, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

Een grovere volcross band zal het zeker oplossen.

Mijn probleem zit hem bij het inzetten van de bocht. Op het punt van gas geven glijd de voorhand naar buiten totdat hij grip krijgt. Dat vertraagd het punt van gas geven/accelereren/drift-slip oproepen waardoor de snelheid er ook uit is en de bocht niet meer te nemen is volgens plan.
Ik geef de schuld aan een combinatie van hoog gewicht van de motor en een slechte grip van de voorband.
Aan het gewicht kan ik niks meer doen, dat heb ik geminimaliseerd. Dan dus maar aan de voorband werken.
Een weekje of wat terug heb ik een deel van de TET gereden, zo’n 250km. Daar was het probleem van de zoekerige voorband ook al een doorn in het oog. Maar dus ook bij de bekende offroad wegen en doorwadingen rondom huis in het heuvelland.

Ik ga het zeker aanpassen en anders is een cursus zeker het overwegen waard

_________________
Never trade the thrills of living for the security of existence
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2019, 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

de 950/990 wil graag een wat aggressievere voorband dan achterband: dan stuur je makkelijker in (offroad) en kun je het gas aanzetten en de drift er in trekken.
(en zowieso is die originele voorzelg veel te breed, en dus staat de band te recht en heb je er nog meer last van)

MT21 is leuk achter, maar heeft voor echt te weinig grip bijv.

Alleen de Michelin Baja had dat goed... maar die kun je niet meer kopen.

Dus je moet zelf een setje bij elkaar rapen: bijv een allroad achter, en een MT21 oid voor, of wat extremer:
een AC10/MT21 achter en dan een M competition voor, of een pirelli rallycros ofzo. enzovoorts.. dus steeds voor een beetje aggressiever dan achter nemen.


Overigens kun je het met rijden wel oplossen: je moet de motor bij het inkomen van de bocht veel dikker de bocht in drukken (platter leggen dan je zelf bent (dus tegengesteld aan race-style). Als je dan gas geeft merk je dat ie rechtop wil... maar als je blijft drukken gaat ie achter wel opzij.

oud plaatje...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Mei. 2019, 0:24    Onderwerp: Reageer met quote

Voorheen reed ik met een Mitas E09 voor. Die heb ik snel ingeruild voor een Michelin Enduro Competition IV en bevalt mij uitstekend! Deze worden niet meer gemaakt, maar als je even zoekt zijn ze er nog wel.


Mijn maat rijdt met een MT21 en bevalt hem ook prima! Beide hebben we een 1.85" excel velg voor. De velg is smaller dan de standaard velg, daardoor gaat de band ronder staan wat de grip in de bochtjes ten goede komt.

Achter heb ik de Motoz Tractionator Desert H/T, size 140-80/18 om een 2.5" excel velg. Hetzelfde verhaal. Velg smaller, is band ronder. Met deze velgmaat heb je eventueel ook meer bandenkeuze.

De Mitas E09 voorband heeft kleine nopjes, niet heel grappig, doet niet zoveel in nat of blubber. Achteraf gezien was het een rot ding. De achterband heb je binnen 2.000km op. Kost niks, is ook niks. De Motoz achterband is wel gaaf wat mij betreft, kost minder en wel gaaf. Mitas kost niet veel, is niet veel, niet gaaf, zomaar weg.

De Motoz heeft wel max 130km/h, is een vrij slappe band voor de adventure. maar ach, als je hem als crossmotor gebruikt is het prima te doen. Geen klagen en de noppen zitten er allemaal nog op. Die van mij is bijna op, als je hem vol open trekt op de weg gaan de noppen wel scheuren. Nophoogte is bij nieuw 19mm. te krijgen bij adventure-spec.


Vergeet niet als de standaard velg heel erg zacht is. Koop een setje velgen bij of rij hiermee door, dan heb je straks niets mee. Ja een setje kapotte velgranden. Omspaken naar Excel velgrand kan altijd, de naaf opsturen naar Haan Wheels en je krijgt een prachtig mooi kadoootje weer thuis! thumbsup


In Limburg kan je prachtig mooi rijden, jaloers makend zo mooi. Rij je de midsummer 1000 ook mee?

Succes met touren! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif