lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Welke olie in 950...?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Nov. 2018, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ze hebben open fles van 4lit gebruikt. Alle olie is er uit gekomen. Dat kan niet anders.
Ze verklaren nu dat de oiliesmering een apart verhaal is bij de oude 950 en oliepeilen per keer behoorlijk kan verschillen. Ook de bellen kunnen komen door de kleppen enz die als je ze nu zou vervangen van een ander type zijn....

Hun advies is om er niets aan te laten doen...
Alleen staat er nog een achterrem mod open. Die laat ik nog doen en een “betere” hulpkoppelingcilinder.
(Wordt wss volgend jaar want ben hem nu aan het slopen...) rij niet meer in de winter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 20 Nov. 2018, 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

Als het per direct al zo zwart is lijkt me vreemd.
Zou kunnen maar is de olie wel vervangen?
Ja als je niet volgens wphb doet kan het zijn dat het peil nog al eens schommeld. Is er wat aan de hand nee.

10W60 doen de blokjes het gewoon prima op hoor thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 13 Dec. 2018, 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

ook een vraag voor werkplaats
thinking2

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 13 Dec. 2018, 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

en ook verplaatst smiley.

mbt olie wisselen en peilen:

Als je het precies goed doet, meet je minder dan 100ml verschil per meting. Maar.. tis wel een lastige, dus veel werkplaatsen krijgen dat niet voor elkaar (zegt misschien iets over het huidige werkplaatspersoneelnivo... )

verhaal over 'kleppen en luchtbellen in het blok is nogal nonsense: Het is een dry-sump, dus er zit zowieso al bijna geen olie in het blok. Wat er in blijft staan staat grotendeels bij het filter. ALs je die ook vervangt is echt 95% er uit.

Mijn olie was na een 3500 km RALLY in de hitte en met veel belastig, nog helder!

Dus: ja, ik dnek dat het blok vuil was.. niet vaak genoeg olie gewisseld.. misschien het filter laten zitten. Als je er dan nieuwe in gooit dan lost die nieuwe olie meteen de oude drap op en ziet ie meteen zwart: Op zich niet erg, want het is nog steeds nieuwe olie, en het echt vuil moet in het filter blijven.

doe je volgende beurten lekker ruim op tijd, en hij wordt vanzelf schoner. OF, ververs nu zelf een keertje.. en dan is ie meteen schoon als het goed is.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Dec. 2018, 1:09    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
en ook verplaatst smiley.

mbt olie wisselen en peilen:

Als je het precies goed doet, meet je minder dan 100ml verschil per meting. Maar.. tis wel een lastige, dus veel werkplaatsen krijgen dat niet voor elkaar (zegt misschien iets over het huidige werkplaatspersoneelnivo... )

verhaal over 'kleppen en luchtbellen in het blok is nogal nonsense: Het is een dry-sump, dus er zit zowieso al bijna geen olie in het blok. Wat er in blijft staan staat grotendeels bij het filter. ALs je die ook vervangt is echt 95% er uit.

Mijn olie was na een 3500 km RALLY in de hitte en met veel belastig, nog helder!

Dus: ja, ik dnek dat het blok vuil was.. niet vaak genoeg olie gewisseld.. misschien het filter laten zitten. Als je er dan nieuwe in gooit dan lost die nieuwe olie meteen de oude drap op en ziet ie meteen zwart: Op zich niet erg, want het is nog steeds nieuwe olie, en het echt vuil moet in het filter blijven.

doe je volgende beurten lekker ruim op tijd, en hij wordt vanzelf schoner. OF, ververs nu zelf een keertje.. en dan is ie meteen schoon als het goed is.
ik laat hem voor wat zaken naar Andre gaan. Dan maar weer schone olie erin. De laatste keer is alles verschoond(incl 2 zeefjes)!! Zij adviseren 10W50 en gooien dat er het liefste in. Dus er staat hier nog een vaatje van 4L á €80 stof tevangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Dec. 2018, 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

dan gebruik je dat toch lekker om bij te vullen....

zolang het goede motorfiets olie is, maakt het niet zo vreselijk veel uit hoor.

en ja.. een garage gebruikt graag zijn eigen olie.. ze verdienen immers het meeste op de onderdelen/materialen, en niet op de uren.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Dec. 2018, 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
dan gebruik je dat toch lekker om bij te vullen....

zolang het goede motorfiets olie is, maakt het niet zo vreselijk veel uit hoor.

en ja.. een garage gebruikt graag zijn eigen olie.. ze verdienen immers het meeste op de onderdelen/materialen, en niet op de uren.
Daar dacht ik ook aan... hoop dat dat heel weinig is... haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Feb. 2019, 23:26    Onderwerp: Reageer met quote

Intussen:
De oliekogelklep in het blok is vervangen en weer nieuwe olie 15W50 erin.
Na thuiskomst 1 minuut laten draaien. Na afzetten zie je dit dus. Hoog nivo olie en veel schuim! Ik blijf dit vreemd vinden?
Na 10min is het peil wel gedaald naar max op de peilstok.
Ik heb er Evans koelmiddel in laten doen en nivo was warm halverwege en nu koud minimum.

Hebben jullie dit ook?

(Als je google op die rare kleur olie lees je dit:
https://carbuyerlabs.com/the-color-of-your-engine-oil-says-a-lot-so-pay-attention/)



C89A55C6-9C08-4E73-8D67-6B3C057C562C.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  78.92 KB
 Weergegeven:  268 keer

C89A55C6-9C08-4E73-8D67-6B3C057C562C.jpeg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif