Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sandro
Geregistreerd op: 4-6-2018 Berichten: 38
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Do, 17 Jan. 2019, 17:12 Onderwerp: |
|
|
Die bussen kun je toch een inbussleutel inzetten en dan losdraaien?
als dat niet lukt dan met een slagmoersleutel met een goeie
inbus slagdop er op, dan tril je de bussen waarschijnlijk zo los lijkt mij.
ik heb een accu uitvoering van makita 18volt, al een hele hoop
plezier van gehad.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
sandro
Geregistreerd op: 4-6-2018 Berichten: 38
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Do, 17 Jan. 2019, 17:33 Onderwerp: |
|
|
ah, wacht anders nog ff antwoorden van andere forumleden af,
want er zijn er een paar die deze blokken wel kunnen dromen...
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 17 Jan. 2019, 18:01 Onderwerp: |
|
|
Hmm, je heb dan een van de eerste blokken. er zijn er met die 'bus' zoals je noem met een groter schroefdraad. een M10 geloof ik indraaien en uittrekken. Anders moet je toch met een dubbele wig aan de binnenkant deze bus los duwen. De latere types bestaat bout en bus uit een deel en is dit probleem er niet meer. Er zit een viton Oring tussen waardoor deze flink kan klemmen maar hij kan er uit.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
sandro
Geregistreerd op: 4-6-2018 Berichten: 38
|
Geplaatst: Do, 17 Jan. 2019, 19:37 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Hmm, je heb dan een van de eerste blokken. er zijn er met die 'bus' zoals je noem met een groter schroefdraad. een M10 geloof ik indraaien en uittrekken. Anders moet je toch met een dubbele wig aan de binnenkant deze bus los duwen. De latere types bestaat bout en bus uit een deel en is dit probleem er niet meer. Er zit een viton Oring tussen waardoor deze flink kan klemmen maar hij kan er uit. |
zit er m10 draad in dan? lijkt me niet..misschien erin duwen met een slagmoer
kan eruit? moet eruit ja..anders zit ik vast en is het nieuw blok zoeken...niet de bedoeling.
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 17 Jan. 2019, 22:14 Onderwerp: |
|
|
Nou dan lijkt het je maar niet... Ik denk dat het verstandig is toch even te gaan kijken. Zo zijn er namelijk best wat van gemaakt en het is overigens vrij gebruikelijk om een blinde as, wat dit feitelijk is, met een hulp bout uit te nemen.
En anders die bus slopen met een tap of las is ook niet erg, vervolgens vervangen voor de nieuwe gemodificeerde one piece terugplaatsen.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
sandro
Geregistreerd op: 4-6-2018 Berichten: 38
|
Geplaatst: Di, 26 Feb. 2019, 19:46 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Nou dan lijkt het je maar niet... Ik denk dat het verstandig is toch even te gaan kijken. Zo zijn er namelijk best wat van gemaakt en het is overigens vrij gebruikelijk om een blinde as, wat dit feitelijk is, met een hulp bout uit te nemen.
En anders die bus slopen met een tap of las is ook niet erg, vervolgens vervangen voor de nieuwe gemodificeerde one piece terugplaatsen. |
om even hier op terug te komen.
er zat geen draad in. tap geprobeerd en de bus is BEENHARD!
uiteindelijk de bussen eruit gekregen door een bandenijzer (ja je leest het goed) te gebruiken en te wringen in de kop..geen schade, al maar goed!
nu begint de zoektocht er revisie. de kettingspanner van de voorste cilinder was naar binnen geslagen en had zich klem gezet in het gat en tussen de kettinggeleider. leuk hoor.
kleppen zien er goed uit, zuiger ziet er goed uit. dus hoop er redelijk goed vanaf te komen.
sandro
|
|
Naar boven |
|
|
|