Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1492 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 0:00 Onderwerp: ontbrekende TI's 950 Adv |
|
|
Hoi,
ik mailde een chassisnr van een 2005 950 Adv door naar een dealer om even te kijken of hij openstaande calls vond en deze drie doken op:
- TI_13/07/093_UPDATE REAR BRAKE SYSTEM MISE A JOUR FREIN ARRIERE UPDATE ACHTERREM
- TI_40/06/068_Conversion kit for the torque limiter_LC8 models
- TI_30/06/060_Non-Return Valve Retro Fitting_950 Adventure
Over wat gaat het hier juist en hoe ernstig is het? En hoe duur om het alsnog te laten doen?
Paul _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 0:44 Onderwerp: |
|
|
Die achterrem cilinder kwam bij mij ook op bij de dealer. De achterrem had het bij mij ook een paar keer hèlèmaal niet gedaan en dacht dat het kwam door de nieuwe blokken die ik gemonteerd had. Vond dat wel erg vreemd en nog nooit meegemaakt. Cilinder is dus niet goed!
Na overleg wordt de cilinder door KTM vergoed. Montage voor mijn rekening! De andere zeg mij zo niets.. |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 9:56 Onderwerp: |
|
|
De torque limiter aanpassing kostte in 2012 een kleine 200€ als je het zelf deed: https://londonbikers.com/t/ktm-lc8-torque-limiter-upgrade-repair-change-how-to-clack-clack-noise/42899
Heb je de motor al gekocht? Want anders moet de prijs wel heel interessant zijn, wil je deze zaken (laten) doen.
Succes in elk geval, je doet in elk geval goed je huiswerk voor je zo'n oud LC8'je in huis haalt. Mijn ervaring was het tegengestelde: Ik vind de laatste efi-versies voor mij veel aangenamer en betrouwbaarder dan de vroege carb-versies. Moesten de carbs makkelijker te bereiken zijn, zou ik ook al durven denken aan zo'n vroege 950. Dat wel.
Succes! _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1492 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 10:31 Onderwerp: |
|
|
Freebert schreef: | De torque limiter aanpassing kostte in 2012 een kleine 200€ als je het zelf deed: https://londonbikers.com/t/ktm-lc8-torque-limiter-upgrade-repair-change-how-to-clack-clack-noise/42899
Heb je de motor al gekocht? Want anders moet de prijs wel heel interessant zijn, wil je deze zaken (laten) doen.
Succes in elk geval, je doet in elk geval goed je huiswerk voor je zo'n oud LC8'je in huis haalt. Mijn ervaring was het tegengestelde: Ik vind de laatste efi-versies voor mij veel aangenamer en betrouwbaarder dan de vroege carb-versies. Moesten de carbs makkelijker te bereiken zijn, zou ik ook al durven denken aan zo'n vroege 950. Dat wel.
Succes! |
Dank voor de uitleg. Maar het is niet echt een job die ik zelf wens te doen. Geen replacement die je even snel-snel doet dus.
Neen nog niet gekocht. Staat nog in de buurt van Lyon Vraagprijs 4600 voor een mooi exemplaar (op foto) met 62000km.
Carbs moeilijk bereikbaar? Gewoon de tanks en de airbox open en je bent er.
en
Fotootjes al van 2009, auwch _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 15:49 Onderwerp: |
|
|
Brake, zeker doen indien nog niet gedaan.
Starter zodra nodig is vroeg genoeg. Niet zon grote klus hoor. Echt zo klaar en totaal niet moeilijk, als je een tank kan demonteren is dat ik te doen.
Olie return valve, snel genoeg gezien of dit al gedaan is. Goedkoop onderdeel ook. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1492 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 16:03 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Brake, zeker doen indien nog niet gedaan.
Starter zodra nodig is vroeg genoeg. Niet zon grote klus hoor. Echt zo klaar en totaal niet moeilijk, als je een tank kan demonteren is dat ik te doen.
Olie return valve, snel genoeg gezien of dit al gedaan is. Goedkoop onderdeel ook. |
Mooi zo.
Handige info om te onderhandelen over de prijs, mocht dat nodig zijn.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Vanlierde
Geregistreerd op: 4-6-2016 Berichten: 153
|
Geplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 18:11 Onderwerp: |
|
|
hmm, dus achterrem reservoir wordt betaald door ktm indien dit nog niet gebeurd is? |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1492 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 19:49 Onderwerp: |
|
|
Vanlierde schreef: | hmm, dus achterrem reservoir wordt betaald door ktm indien dit nog niet gebeurd is? |
Zou je denken? Azo 13-15 jaar na datum?
Indien wel, zou best cool zijn vaneigens. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
|