lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ontbrekende TI's 950 Adv

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 0:00    Onderwerp: ontbrekende TI's 950 Adv Reageer met quote

Hoi,
ik mailde een chassisnr van een 2005 950 Adv door naar een dealer om even te kijken of hij openstaande calls vond en deze drie doken op:

- TI_13/07/093_UPDATE REAR BRAKE SYSTEM MISE A JOUR FREIN ARRIERE UPDATE ACHTERREM
- TI_40/06/068_Conversion kit for the torque limiter_LC8 models
- TI_30/06/060_Non-Return Valve Retro Fitting_950 Adventure

Over wat gaat het hier juist en hoe ernstig is het? En hoe duur om het alsnog te laten doen?

Paul

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 0:44    Onderwerp: Reageer met quote

Die achterrem cilinder kwam bij mij ook op bij de dealer. De achterrem had het bij mij ook een paar keer hèlèmaal niet gedaan en dacht dat het kwam door de nieuwe blokken die ik gemonteerd had. Vond dat wel erg vreemd en nog nooit meegemaakt. Cilinder is dus niet goed!

Na overleg wordt de cilinder door KTM vergoed. Montage voor mijn rekening! De andere zeg mij zo niets..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

De torque limiter aanpassing kostte in 2012 een kleine 200€ als je het zelf deed: https://londonbikers.com/t/ktm-lc8-torque-limiter-upgrade-repair-change-how-to-clack-clack-noise/42899

Heb je de motor al gekocht? Want anders moet de prijs wel heel interessant zijn, wil je deze zaken (laten) doen.
Succes in elk geval, je doet in elk geval goed je huiswerk voor je zo'n oud LC8'je in huis haalt. Mijn ervaring was het tegengestelde: Ik vind de laatste efi-versies voor mij veel aangenamer en betrouwbaarder dan de vroege carb-versies. Moesten de carbs makkelijker te bereiken zijn, zou ik ook al durven denken aan zo'n vroege 950. Dat wel.

Succes!

_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 10:31    Onderwerp: Reageer met quote

Freebert schreef:
De torque limiter aanpassing kostte in 2012 een kleine 200€ als je het zelf deed: https://londonbikers.com/t/ktm-lc8-torque-limiter-upgrade-repair-change-how-to-clack-clack-noise/42899

Heb je de motor al gekocht? Want anders moet de prijs wel heel interessant zijn, wil je deze zaken (laten) doen.
Succes in elk geval, je doet in elk geval goed je huiswerk voor je zo'n oud LC8'je in huis haalt. Mijn ervaring was het tegengestelde: Ik vind de laatste efi-versies voor mij veel aangenamer en betrouwbaarder dan de vroege carb-versies. Moesten de carbs makkelijker te bereiken zijn, zou ik ook al durven denken aan zo'n vroege 950. Dat wel.

Succes!

Dank voor de uitleg. Maar het is niet echt een job die ik zelf wens te doen. Geen replacement die je even snel-snel doet dus.
Neen nog niet gekocht. Staat nog in de buurt van Lyon bucktooth Vraagprijs 4600 voor een mooi exemplaar (op foto) met 62000km.
Carbs moeilijk bereikbaar? Gewoon de tanks en de airbox open en je bent er. smiley


en

Fotootjes al van 2009, auwch thumbsdown

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

Brake, zeker doen indien nog niet gedaan.
Starter zodra nodig is vroeg genoeg. Niet zon grote klus hoor. Echt zo klaar en totaal niet moeilijk, als je een tank kan demonteren is dat ik te doen.
Olie return valve, snel genoeg gezien of dit al gedaan is. Goedkoop onderdeel ook.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Brake, zeker doen indien nog niet gedaan.
Starter zodra nodig is vroeg genoeg. Niet zon grote klus hoor. Echt zo klaar en totaal niet moeilijk, als je een tank kan demonteren is dat ik te doen.
Olie return valve, snel genoeg gezien of dit al gedaan is. Goedkoop onderdeel ook.

Mooi zo.
Handige info om te onderhandelen over de prijs, mocht dat nodig zijn.
thumbsup

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

hmm, dus achterrem reservoir wordt betaald door ktm indien dit nog niet gebeurd is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Dec. 2018, 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Vanlierde schreef:
hmm, dus achterrem reservoir wordt betaald door ktm indien dit nog niet gebeurd is?

Zou je denken? Azo 13-15 jaar na datum? stars
Indien wel, zou best cool zijn vaneigens.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif